Ausschreibung: Bauarbeiten für Mehrfamilienhäuser und Einfamilienhäuser - DK-Holbæk Bauarbeiten für Mehrfamilienhäuser und Einfamilienhäuser Komplett- oder Teilbauleistungen im Hochbau sowie Tiefbauarbeiten Dokument Nr...: 668193-2023 (ID: 2023110309122665426) Veröffentlicht: 03.11.2023 * DK-Holbæk: Bauarbeiten für Mehrfamilienhäuser und Einfamilienhäuser 2023/S 212/2023 668193 Auftragsbekanntmachung Bauauftrag Rechtsgrundlage: Richtlinie 2014/24/EU Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: EBH BYG - 41 almene boliger, Adams Have Nationale Identifikationsnummer: 39328534 Postanschrift: Mårsøvej 4, Mårsø Ort: Holbæk NUTS-Code: DK021 Østsjælland Postleitzahl: 4300 Land: Dänemark Kontaktstelle(n): Jacob Rosberg E-Mail: [6]jr@ebhbyg.sk Telefon: +45 22790545 Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]https://ebhbyg.dk/ I.3)Kommunikation Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: [8]https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=pqixxbhxtb Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen an die oben genannten Kontaktstellen I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Andere: Alment Boligselskab I.5)Haupttätigkeit(en) Wohnungswesen und kommunale Einrichtungen Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: EBH Byg, Adams Have II.1.2)CPV-Code Hauptteil 45211000 Bauarbeiten für Mehrfamilienhäuser und Einfamilienhäuser II.1.3)Art des Auftrags Bauauftrag II.1.4)Kurze Beschreibung: Fagentreprisen omfatter opførelse af 41 nye almene boliger, fordelt på 19 almene familieboliger og 22 almene ældreboliger, på adressen Aggersvoldvej 3a, 4450 Jyderup for MNV Bolig II.1.5)Geschätzter Gesamtwert Wert ohne MwSt.: 42 940 000.00 DKK II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: ja Angebote sind möglich für alle Lose II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: Jord, kloak og beton Los-Nr.: 1 II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 45200000 Komplett- oder Teilbauleistungen im Hochbau sowie Tiefbauarbeiten II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: DK021 Østsjælland Hauptort der Ausführung: Aggersvoldvej 3a, 4450 Jyderup II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Entreprise "Jord, kloak og beton" omfatter primært udførelse af jord-, kloak- og betonarbejder. Omfang fremgår af udbudsmaterialet. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 7 500 000.00 DKK II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 13 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden Geplante Anzahl der Bewerber: 5 Objektive Kriterien für die Auswahl der begrenzten Zahl von Bewerbern: Ved udvælgelsen af de egnede og kvalificerede ansøger vil bygherren vælge de 5 ansøger, der i lystet af den udbudte opgave og ønsket om en optimal konkurrence har den bedste egnethed. Der vil ved udvælgelsen blive foretaget en helhedsvurdering af ansøgerne set i lyset af den udbudte opgave. Ordregiver vil ved helhedsvurderingen lægge vægt på: 1. Hvem af ansøgerne der har de bedste og mest relevante erfaringer fra lignende boligbyggeriopgaver. 2. Hvilken ansøgers nøglemedarbejdere tilknyttet projektet, der har har de bedste og mest relevante uddannelser og faglige kvalifikationer. II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: Porebeton Los-Nr.: 2 II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 45200000 Komplett- oder Teilbauleistungen im Hochbau sowie Tiefbauarbeiten II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: DK021 Østsjælland Hauptort der Ausführung: Aggersvoldvej 3a, 4450 Jyderup II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Entreprise "Porebeton" omfatter primært udførelse af porebetonarbejder. Omfang fremgår af udbudsmaterialet. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 2 900 000.00 DKK II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 13 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden Geplante Anzahl der Bewerber: 5 Objektive Kriterien für die Auswahl der begrenzten Zahl von Bewerbern: Ved udvælgelsen af de egnede og kvalificerede ansøger vil bygherren vælge de 5 ansøger, der i lystet af den udbudte opgave og ønsket om en optimal konkurrence har den bedste egnethed. Der vil ved udvælgelsen blive foretaget en helhedsvurdering af ansøgerne set i lyset af den udbudte opgave. Ordregiver vil ved helhedsvurderingen lægge vægt på: 1. Hvem af ansøgerne der har de bedste og mest relevante erfaringer fra lignende boligbyggeriopgaver. 2. Hvilken ansøgers nøglemedarbejdere tilknyttet projektet, der har har de bedste og mest relevante uddannelser og faglige kvalifikationer. II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: Tagkonstruktion Los-Nr.: 3 II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 45200000 Komplett- oder Teilbauleistungen im Hochbau sowie Tiefbauarbeiten II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: DK021 Østsjælland Hauptort der Ausführung: Aggersvoldvej 3a, 4450 Jyderup II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Entreprise "Tagkonstruktion" omfatter primært udførelse af tagkonstruktionsarbejder. Omfang fremgår af udbudsmaterialet. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 3 500 000.00 DKK II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 13 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden Geplante Anzahl der Bewerber: 5 Objektive Kriterien für die Auswahl der begrenzten Zahl von Bewerbern: Ved udvælgelsen af de egnede og kvalificerede ansøger vil bygherren vælge de 5 ansøger, der i lystet af den udbudte opgave og ønsket om en optimal konkurrence har den bedste egnethed. Der vil ved udvælgelsen blive foretaget en helhedsvurdering af ansøgerne set i lyset af den udbudte opgave. Ordregiver vil ved helhedsvurderingen lægge vægt på: 1. Hvem af ansøgerne der har de bedste og mest relevante erfaringer fra lignende boligbyggeriopgaver. 2. Hvilken ansøgers nøglemedarbejdere tilknyttet projektet, der har har de bedste og mest relevante uddannelser og faglige kvalifikationer. II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: El Los-Nr.: 4 II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 45200000 Komplett- oder Teilbauleistungen im Hochbau sowie Tiefbauarbeiten II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: DK021 Østsjælland Hauptort der Ausführung: Aggersvoldvej 3a, 4450 Jyderup II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Entreprise "el" omfatter primært udførelse af elinstallationer. Omfang fremgår af udbudsmaterialet. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 2 350 000.00 DKK II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 13 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden Geplante Anzahl der Bewerber: 5 Objektive Kriterien für die Auswahl der begrenzten Zahl von Bewerbern: Ved udvælgelsen af de egnede og kvalificerede ansøger vil bygherren vælge de 5 ansøger, der i lystet af den udbudte opgave og ønsket om en optimal konkurrence har den bedste egnethed. Der vil ved udvælgelsen blive foretaget en helhedsvurdering af ansøgerne set i lyset af den udbudte opgave. Ordregiver vil ved helhedsvurderingen lægge vægt på: 1. Hvem af ansøgerne der har de bedste og mest relevante erfaringer fra lignende boligbyggeriopgaver. 2. Hvilken ansøgers nøglemedarbejdere tilknyttet projektet, der har har de bedste og mest relevante uddannelser og faglige kvalifikationer. II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: VVS Los-Nr.: 5 II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 45200000 Komplett- oder Teilbauleistungen im Hochbau sowie Tiefbauarbeiten II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: DK021 Østsjælland Hauptort der Ausführung: Aggersvoldvej 3a, 4450 Jyderup II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Entreprise "VVS" omfatter primært udførelse af VVS-arbejder. Omfang fremgår af udbudsmaterialet. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 2 400 000.00 DKK II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 13 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden Geplante Anzahl der Bewerber: 5 Objektive Kriterien für die Auswahl der begrenzten Zahl von Bewerbern: Ved udvælgelsen af de egnede og kvalificerede ansøger vil bygherren vælge de 5 ansøger, der i lystet af den udbudte opgave og ønsket om en optimal konkurrence har den bedste egnethed. Der vil ved udvælgelsen blive foretaget en helhedsvurdering af ansøgerne set i lyset af den udbudte opgave. Ordregiver vil ved helhedsvurderingen lægge vægt på: 1. Hvem af ansøgerne der har de bedste og mest relevante erfaringer fra lignende boligbyggeriopgaver. 2. Hvilken ansøgers nøglemedarbejdere tilknyttet projektet, der har har de bedste og mest relevante uddannelser og faglige kvalifikationer. II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: Ventilation Los-Nr.: 6 II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 45200000 Komplett- oder Teilbauleistungen im Hochbau sowie Tiefbauarbeiten II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: DK021 Østsjælland Hauptort der Ausführung: Aggersvoldvej 3a, 4450 Jyderup II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Entreprise "Ventilation" omfatter primært udførelse af ventalationsarbejder. Omfang fremgår af udbudsmaterialet. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 1 700 000.00 DKK II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 13 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden Geplante Anzahl der Bewerber: 5 Objektive Kriterien für die Auswahl der begrenzten Zahl von Bewerbern: Ved udvælgelsen af de egnede og kvalificerede ansøger vil bygherren vælge de 5 ansøger, der i lystet af den udbudte opgave og ønsket om en optimal konkurrence har den bedste egnethed. Der vil ved udvælgelsen blive foretaget en helhedsvurdering af ansøgerne set i lyset af den udbudte opgave. Ordregiver vil ved helhedsvurderingen lægge vægt på: 1. Hvem af ansøgerne der har de bedste og mest relevante erfaringer fra lignende boligbyggeriopgaver. 2. Hvilken ansøgers nøglemedarbejdere tilknyttet projektet, der har har de bedste og mest relevante uddannelser og faglige kvalifikationer. II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: Badekabiner Los-Nr.: 7 II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 45200000 Komplett- oder Teilbauleistungen im Hochbau sowie Tiefbauarbeiten II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: DK021 Østsjælland Hauptort der Ausführung: Aggersvoldvej 3a, 4450 Jyderup II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Entreprise "Badekabiner" omfatter primært udførelse af badekabinearbejder. Omfang fremgår af udbudsmaterialet. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 1 845 000.00 DKK II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 13 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden Geplante Anzahl der Bewerber: 5 Objektive Kriterien für die Auswahl der begrenzten Zahl von Bewerbern: Ved udvælgelsen af de egnede og kvalificerede ansøger vil bygherren vælge de 5 ansøger, der i lystet af den udbudte opgave og ønsket om en optimal konkurrence har den bedste egnethed. Der vil ved udvælgelsen blive foretaget en helhedsvurdering af ansøgerne set i lyset af den udbudte opgave. Ordregiver vil ved helhedsvurderingen lægge vægt på: 1. Hvem af ansøgerne der har de bedste og mest relevante erfaringer fra lignende boligbyggeriopgaver. 2. Hvilken ansøgers nøglemedarbejdere tilknyttet projektet, der har har de bedste og mest relevante uddannelser og faglige kvalifikationer. II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: Montage af vinduer og døre Los-Nr.: 8 II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 45200000 Komplett- oder Teilbauleistungen im Hochbau sowie Tiefbauarbeiten II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: DK021 Østsjælland Hauptort der Ausführung: Aggersvoldvej 3a, 4450 Jyderup II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Entreprise "Montage af vinduer og døre" omfatter primært montage af vinduer og døre. Omfang fremgår af udbudsmaterialet. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 125 000.00 DKK II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 13 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden Geplante Anzahl der Bewerber: 5 Objektive Kriterien für die Auswahl der begrenzten Zahl von Bewerbern: Ved udvælgelsen af de egnede og kvalificerede ansøger vil bygherren vælge de 5 ansøger, der i lystet af den udbudte opgave og ønsket om en optimal konkurrence har den bedste egnethed. Der vil ved udvælgelsen blive foretaget en helhedsvurdering af ansøgerne set i lyset af den udbudte opgave. Ordregiver vil ved helhedsvurderingen lægge vægt på: 1. Hvem af ansøgerne der har de bedste og mest relevante erfaringer fra lignende boligbyggeriopgaver. 2. Hvilken ansøgers nøglemedarbejdere tilknyttet projektet, der har har de bedste og mest relevante uddannelser og faglige kvalifikationer. II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: Montage af tegl Los-Nr.: 9 II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 45200000 Komplett- oder Teilbauleistungen im Hochbau sowie Tiefbauarbeiten II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: DK021 Østsjælland Hauptort der Ausführung: Aggersvoldvej 3a, 4450 Jyderup II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Entreprise "Montage af tegl" omfatter primært udførelse af montage af tegl. Omfang fremgår af udbudsmaterialet. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 350 000.00 DKK II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 13 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden Geplante Anzahl der Bewerber: 5 Objektive Kriterien für die Auswahl der begrenzten Zahl von Bewerbern: Ved udvælgelsen af de egnede og kvalificerede ansøger vil bygherren vælge de 5 ansøger, der i lystet af den udbudte opgave og ønsket om en optimal konkurrence har den bedste egnethed. Der vil ved udvælgelsen blive foretaget en helhedsvurdering af ansøgerne set i lyset af den udbudte opgave. Ordregiver vil ved helhedsvurderingen lægge vægt på: 1. Hvem af ansøgerne der har de bedste og mest relevante erfaringer fra lignende boligbyggeriopgaver. 2. Hvilken ansøgers nøglemedarbejdere tilknyttet projektet, der har har de bedste og mest relevante uddannelser og faglige kvalifikationer. II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: Murer Los-Nr.: 10 II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 45200000 Komplett- oder Teilbauleistungen im Hochbau sowie Tiefbauarbeiten II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: DK021 Østsjælland Hauptort der Ausführung: Aggersvoldvej 3a, 4450 Jyderup II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Entreprise "Murer" omfatter primært udførelse af murerarbejder. Omfang fremgår af udbudsmaterialet. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 3 050 000.00 DKK II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 13 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden Geplante Anzahl der Bewerber: 5 Objektive Kriterien für die Auswahl der begrenzten Zahl von Bewerbern: Ved udvælgelsen af de egnede og kvalificerede ansøger vil bygherren vælge de 5 ansøger, der i lystet af den udbudte opgave og ønsket om en optimal konkurrence har den bedste egnethed. Der vil ved udvælgelsen blive foretaget en helhedsvurdering af ansøgerne set i lyset af den udbudte opgave. Ordregiver vil ved helhedsvurderingen lægge vægt på: 1. Hvem af ansøgerne der har de bedste og mest relevante erfaringer fra lignende boligbyggeriopgaver. 2. Hvilken ansøgers nøglemedarbejdere tilknyttet projektet, der har har de bedste og mest relevante uddannelser og faglige kvalifikationer. II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: Gulve Los-Nr.: 11 II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 45200000 Komplett- oder Teilbauleistungen im Hochbau sowie Tiefbauarbeiten II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: DK021 Østsjælland Hauptort der Ausführung: Aggersvoldvej 3a, 4450 Jyderup II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Entreprise "Gulve" omfatter primært udførelse af gulvarbejder. Omfang fremgår af udbudsmaterialet. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 800 000.00 DKK II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 13 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden Geplante Anzahl der Bewerber: 5 Objektive Kriterien für die Auswahl der begrenzten Zahl von Bewerbern: Ved udvælgelsen af de egnede og kvalificerede ansøger vil bygherren vælge de 5 ansøger, der i lystet af den udbudte opgave og ønsket om en optimal konkurrence har den bedste egnethed. Der vil ved udvælgelsen blive foretaget en helhedsvurdering af ansøgerne set i lyset af den udbudte opgave. Ordregiver vil ved helhedsvurderingen lægge vægt på: 1. Hvem af ansøgerne der har de bedste og mest relevante erfaringer fra lignende boligbyggeriopgaver. 2. Hvilken ansøgers nøglemedarbejdere tilknyttet projektet, der har har de bedste og mest relevante uddannelser og faglige kvalifikationer. II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: Inventar Los-Nr.: 12 II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 45200000 Komplett- oder Teilbauleistungen im Hochbau sowie Tiefbauarbeiten II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: DK021 Østsjælland Hauptort der Ausführung: Aggersvoldvej 3a, 4450 Jyderup II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Entreprise "Inventar" omfatter primært udførelse af inventararbejder. Omfang fremgår af udbudsmaterialet. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 1 100 000.00 DKK II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 13 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden Geplante Anzahl der Bewerber: 5 Objektive Kriterien für die Auswahl der begrenzten Zahl von Bewerbern: Ved udvælgelsen af de egnede og kvalificerede ansøger vil bygherren vælge de 5 ansøger, der i lystet af den udbudte opgave og ønsket om en optimal konkurrence har den bedste egnethed. Der vil ved udvælgelsen blive foretaget en helhedsvurdering af ansøgerne set i lyset af den udbudte opgave. Ordregiver vil ved helhedsvurderingen lægge vægt på: 1. Hvem af ansøgerne der har de bedste og mest relevante erfaringer fra lignende boligbyggeriopgaver. 2. Hvilken ansøgers nøglemedarbejdere tilknyttet projektet, der har har de bedste og mest relevante uddannelser og faglige kvalifikationer. II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: Maler Los-Nr.: 13 II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 45200000 Komplett- oder Teilbauleistungen im Hochbau sowie Tiefbauarbeiten II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: DK021 Østsjælland Hauptort der Ausführung: Aggersvoldvej 3a, 4450 Jyderup II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Entreprise "Maler" omfatter primært udførelse af malerarbejder. Omfang fremgår af udbudsmaterialet. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 1 100 000.00 DKK II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 13 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden Geplante Anzahl der Bewerber: 5 Objektive Kriterien für die Auswahl der begrenzten Zahl von Bewerbern: Ved udvælgelsen af de egnede og kvalificerede ansøger vil bygherren vælge de 5 ansøger, der i lystet af den udbudte opgave og ønsket om en optimal konkurrence har den bedste egnethed. Der vil ved udvælgelsen blive foretaget en helhedsvurdering af ansøgerne set i lyset af den udbudte opgave. Ordregiver vil ved helhedsvurderingen lægge vægt på: 1. Hvem af ansøgerne der har de bedste og mest relevante erfaringer fra lignende boligbyggeriopgaver. 2. Hvilken ansøgers nøglemedarbejdere tilknyttet projektet, der har har de bedste og mest relevante uddannelser og faglige kvalifikationer. II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: Gartnerarbejde Los-Nr.: 14 II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 45200000 Komplett- oder Teilbauleistungen im Hochbau sowie Tiefbauarbeiten II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: DK021 Østsjælland Hauptort der Ausführung: Aggersvoldvej 3a, 4450 Jyderup II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Entreprise "Gartnerarbejde" omfatter primært udførelse af gartnerarbejdearbejder. Omfang fremgår af udbudsmaterialet. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 1 700 000.00 DKK II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 13 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden Geplante Anzahl der Bewerber: 5 Objektive Kriterien für die Auswahl der begrenzten Zahl von Bewerbern: Ved udvælgelsen af de egnede og kvalificerede ansøger vil bygherren vælge de 5 ansøger, der i lystet af den udbudte opgave og ønsket om en optimal konkurrence har den bedste egnethed. Der vil ved udvælgelsen blive foretaget en helhedsvurdering af ansøgerne set i lyset af den udbudte opgave. Ordregiver vil ved helhedsvurderingen lægge vægt på: 1. Hvem af ansøgerne der har de bedste og mest relevante erfaringer fra lignende boligbyggeriopgaver. 2. Hvilken ansøgers nøglemedarbejdere tilknyttet projektet, der har har de bedste og mest relevante uddannelser og faglige kvalifikationer. II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: Depot og affalslukke Los-Nr.: 15 II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 45200000 Komplett- oder Teilbauleistungen im Hochbau sowie Tiefbauarbeiten II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: DK021 Østsjælland Hauptort der Ausführung: Aggersvoldvej 3a, 4450 Jyderup II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Entreprise "Depot og affalslukke" omfatter primært udførelse af depot- og affalslukkearbejder. Omfang fremgår af udbudsmaterialet. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 175 000.00 DKK II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 13 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden Geplante Anzahl der Bewerber: 5 Objektive Kriterien für die Auswahl der begrenzten Zahl von Bewerbern: Ved udvælgelsen af de egnede og kvalificerede ansøger vil bygherren vælge de 5 ansøger, der i lystet af den udbudte opgave og ønsket om en optimal konkurrence har den bedste egnethed. Der vil ved udvælgelsen blive foretaget en helhedsvurdering af ansøgerne set i lyset af den udbudte opgave. Ordregiver vil ved helhedsvurderingen lægge vægt på: 1. Hvem af ansøgerne der har de bedste og mest relevante erfaringer fra lignende boligbyggeriopgaver. 2. Hvilken ansøgers nøglemedarbejdere tilknyttet projektet, der har har de bedste og mest relevante uddannelser og faglige kvalifikationer. II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: Lofter Los-Nr.: 16 II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 45200000 Komplett- oder Teilbauleistungen im Hochbau sowie Tiefbauarbeiten II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: DK021 Østsjælland Hauptort der Ausführung: Aggersvoldvej 3a, 4450 Jyderup II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Entreprise "Lofter" omfatter primært udførelse af loftsarbejder. Omfang fremgår af udbudsmaterialet. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 940 000.00 DKK II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 13 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden Geplante Anzahl der Bewerber: 5 Objektive Kriterien für die Auswahl der begrenzten Zahl von Bewerbern: Ved udvælgelsen af de egnede og kvalificerede ansøger vil bygherren vælge de 5 ansøger, der i lystet af den udbudte opgave og ønsket om en optimal konkurrence har den bedste egnethed. Der vil ved udvælgelsen blive foretaget en helhedsvurdering af ansøgerne set i lyset af den udbudte opgave. Ordregiver vil ved helhedsvurderingen lægge vægt på: 1. Hvem af ansøgerne der har de bedste og mest relevante erfaringer fra lignende boligbyggeriopgaver. 2. Hvilken ansøgers nøglemedarbejdere tilknyttet projektet, der har har de bedste og mest relevante uddannelser og faglige kvalifikationer. II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: Snedker Los-Nr.: 17 II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 45200000 Komplett- oder Teilbauleistungen im Hochbau sowie Tiefbauarbeiten II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: DK021 Østsjælland Hauptort der Ausführung: Aggersvoldvej 3a, 4450 Jyderup II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Entreprise "Snedker" omfatter primært udførelse af snedkerarbejder. Omfang fremgår af udbudsmaterialet. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 750 000.00 DKK II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 13 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden Geplante Anzahl der Bewerber: 5 Objektive Kriterien für die Auswahl der begrenzten Zahl von Bewerbern: Ved udvælgelsen af de egnede og kvalificerede ansøger vil bygherren vælge de 5 ansøger, der i lystet af den udbudte opgave og ønsket om en optimal konkurrence har den bedste egnethed. Der vil ved udvælgelsen blive foretaget en helhedsvurdering af ansøgerne set i lyset af den udbudte opgave. Ordregiver vil ved helhedsvurderingen lægge vægt på: 1. Hvem af ansøgerne der har de bedste og mest relevante erfaringer fra lignende boligbyggeriopgaver. 2. Hvilken ansøgers nøglemedarbejdere tilknyttet projektet, der har har de bedste og mest relevante uddannelser og faglige kvalifikationer. II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben III.1)Teilnahmebedingungen III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen: Ansøger skal ved sin prækvalifikationsanmodning udfylde det fælles europæiske udbudsdokument, ESPD. ESPD vedlægges ansøgningen for afgivelse af oplysninger om den økonomiske aktør. Det elektroniske ESPD bliver uploadet som XML-fil af ordregiver sammen med det øvrige udbudsmateriale, og ansøger skal som udgangspunkt udfylde samtlige felter. Ansøgere skal selv uploade XML-fil (espd-request.xml) og udfylde via: [9]https://espd.eop.bg/espd-web/ Ansøgere, der er i tvivl om krav til udfyldelsen af det elektroniske ESPD-dokument, opfordres til at søge vejledning i de af Konkurrencestyrelsens udarbejdede vejledninger hertil, alternativt stille spørgsmål til ordregiver herom. III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit Eignungskriterien gemäß Auftragsunterlagen III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien: Ansøger skal i ESPD give følgende oplysninger som foreløbigt bevis for sin tekniske og faglige kapacitet: 1. CV for ansøgers nøglemedarbejder på dette projekt, herunder medarbejdernes uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer. CV´et skal maksimalt fylde én side pr. medarbejder. 2. Der skal udfyldes eller vedlægges en beskrivelse af Ansøger mest relevante projektreferencer fra tidligere gennemførte samt igangværende boligbyggerier inden for de seneste 5 år, med angivelse af projektnavn, bygherre, opførelsesår, størrelse (m² eller anlægssum) og entrepriseform, samt ansøgers rolle i det konkrete projekt. Referanecelisten må indeholde maksimalt 5 referencer á 2 A4-sider. Referencer skal klart fremgå med projektnavn i ESPD og der kan henvises til ét bilag med referencer i pdf-format. Möglicherweise geforderte Mindeststandards: 1. Aflevering af de beskrevne CV´er og referencer. 2. Referencer fra tilsvarende opgaver i boligbyggeri. III.2)Bedingungen für den Auftrag III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: Hvis fagdentreprenøren anvender udenlandsk arbejdskraft vil det være et kontraktmæssigt krav, at entreprenør og eventuelle underentreprenører har ladet sig registrere i Register for Udenlandske Tjenesteydere (RUT) hos Erhvervsstyrelsen, jf. de til enhver tid gældende regler herom, og forpligter sig til at sikre, at de ansatte, som entreprenøren og eventuelle underentreprenører beskæftiger i Danmark med henblik på opgavens udførelse, har løn- og ansættelsesforhold, der ikke er ugunstigere end de løn- og ansættelsesforhold, der er gældende på den egn, hvor arbejdet udføres. Overholder entreprenøren ikke denne forpligtelse, og medfører dette et berettiget krav fra de ansatte, kan bygherren tilbageholde vederlag til entreprenøren med henblik på at tilgodese dette krav. Registreringen skal være foretaget senest ved arbejdets påbegyndelse. Ved et konsortium eller anden form for sammenslutning, skal samtlige deltagere hæfte direkte, solidarisk og ubegrænset for tilbuddet. Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Verhandlungsverfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem IV.1.5)Angaben zur Verhandlung IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge Tag: 29/11/2023 Ortszeit: 14:00 IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber Tag: 04/12/2023 IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Dänisch IV.2.6)Bindefrist des Angebots Laufzeit in Monaten: 6 (ab dem Schlusstermin für den Eingang der Angebote) Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein VI.3)Zusätzliche Angaben: VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Klagenævnet for Udbud Postanschrift: Nævnenes Hus, Toldboden 2 Ort: Viborg Postleitzahl: 8800 Land: Dänemark E-Mail: [10]nh@naevneneshus.dk Telefon: +45 72405708 Internet-Adresse: [11]https://naevneneshus.dk/ VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Der er intet mæglingsorgan i Danmark Ort: x Land: Dänemark VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt Offizielle Bezeichnung: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Postanschrift: Carl Jacobsens Vej 35 Ort: Valby Postleitzahl: 2500 Land: Dänemark E-Mail: [12]kfst@kfst.dk Telefon: +45 41715000 Internet-Adresse: [13]http://www.kfst.dk/ VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 30/10/2023 References 6. mailto:jr@ebhbyg.sk?subject=TED 7. https://ebhbyg.dk/ 8. https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=pqixxbhxtb 9. https://espd.eop.bg/espd-web/ 10. mailto:nh@naevneneshus.dk?subject=TED 11. https://naevneneshus.dk/ 12. mailto:kfst@kfst.dk?subject=TED 13. http://www.kfst.dk/ -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de