Ausschreibung: Dienstleistungen im Umweltschutz - NO-Rakkestad Dienstleistungen im Umweltschutz Labordienste Rückverfolgung und Überwachung von Verschmutzungen und Sanierung Dienstleistungen im Zusammenhang mit Wasserverschmutzung Überwachung oder Eindämmung von Oberflächengewässerverschmutzungen Dokument Nr...: 525692-2023 (ID: 2023090109070826474) Veröffentlicht: 01.09.2023 * NO-Rakkestad: Dienstleistungen im Umweltschutz 2023/S 168/2023 525692 Auftragsbekanntmachung Dienstleistungen Rechtsgrundlage: Richtlinie 2014/24/EU Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: Rakkestad kommune Nationale Identifikationsnummer: 945 372 281 Postanschrift: Rådhusveien 8 Ort: Rakkestad NUTS-Code: NO082 Viken Postleitzahl: 1890 Land: Norwegen Kontaktstelle(n): Rannveig Kjørvik E-Mail: [6]rannveig@innkjopskontoret.no Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]https://www.rakkestad.kommune.no/ I.3)Kommunikation Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: [8]https://tendsign.no/public/p_adformsnotice.aspx?UniqueId=afbbyjqkjb Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: [9]https://tendsign.no/doc.aspx?UniqueId=afbbyjqkjb&GoTo=Tender I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Andere: Municipal I.5)Haupttätigkeit(en) Allgemeine öffentliche Verwaltung Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: Monitoring services for the water area Glomma south. Referenznummer der Bekanntmachung: 23182 II.1.2)CPV-Code Hauptteil 90700000 Dienstleistungen im Umweltschutz II.1.3)Art des Auftrags Dienstleistungen II.1.4)Kurze Beschreibung: The contest is for the delivery of monitoring services for the water area Glomma south. As part of the work in the water area, general monitoring and condition assessments of the water bodies are to be carried out. The water area coordinates monitoring of water bodies in accordance with the water regulations work in cooperation with County Administrator in Oslo and Viken, which has overall responsibility for the monitoring and knowledge basis. See point 1.1.1 for a description of the participants in the contract. The value of the procurement is estimated to be approx. NOK 850,000 excluding VAT per year for all of the lots. The value is an estimate and is not binding for the contracting authority. The contracting authority´s need can vary from year to year. The consumption will also depend on the weather situation (such as drought), changed financial frames, organisational alterations, municipal and county activities, and public injunctions. See the procurement documents for further information. II.1.5)Geschätzter Gesamtwert II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: nein II.2)Beschreibung II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 71900000 Labordienste 90730000 Rückverfolgung und Überwachung von Verschmutzungen und Sanierung 90733000 Dienstleistungen im Zusammenhang mit Wasserverschmutzung 90733100 Überwachung oder Eindämmung von Oberflächengewässerverschmutzungen II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: NO Norge Hauptort der Ausführung: (Indre Østfold, Skiptvet, Rakkestad, Råde, Halden, Sarpsborg, Fredrikstad, and Hvaler) together with the County Administrator in Oslo and Viken, Viken County, and several interest groups. II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: The contest is subject to cancellation by the contracting authority, due to budget coverage and political approval, amongst other things. Lots/groups Tenders can be submitted for one or several groups. Sub-tenders and alternative tenders cannot be submitted for individual groups, nor alternative tenders. Groups: Group 1: Rivers and streams: Sample taking and analysis of fouling algae. Reports and entering data into Water Environment. Group 2: Rivers and streams: Sample taking and analysis of bottom fauna. Reports and entering data into Water Environment. Group 3: Sample taking from lakes. Group 4: Lakess: Counting plankton, reports and entering data into Water Environment. Group 5: Laboratory services Statens Standardavtale (SSA) [Governments Standard Contract] The contract is expected to awarded by 01.01.2024. The procurement will be regulated by the attached contract, SSA-O. The contracting authority will enter into a contract with 1 tenderer per group. The contract will be valid for the years 2024, 2025 and 2026. The contract will then be renewed automatically for 1 (one) year at a time, unless 3 (three) months notice is given by the contracting authority before the renewal date. The contracting authority can give 12 (twelve) months notice on the contract before the renewal date. The contracting authority expects the tenderers to familiarize themselves with the contractual provisions and make the necessary clarifications internally in readiness to sign the contract if awarded. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Beginn: 01/01/2024 Ende: 31/12/2026 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben III.1)Teilnahmebedingungen III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien: Tax and VAT certificates Tenderers must have their tax and VAT payments in order (ESPD: Part II A.e). Documentation requirement: Requirement for certificate of paid VAT, tax and social security contribution. A certificate issued by the competent authority in the tenderer's country, confirming that the tenderer has met the obligations in regard to payment of VAT, tax and social security contributions in the country where the tenderer/contractor has its headquarters the (Norwegian certificate for Tax and VAT is combined and ordered from altinn.no, RF-1507, previously RF-1244) in accordance with the legislation in the country where the tenderer is registered. The certificate must not be more than six months old. The contracting authority is not allowed to request the certificate if he has already received it, in accordance with the regulations § 17-1(4). If you have submitted a tax certificate and it is still valid at the tender submission deadline for this contest, you are not obliged to submit a certificate now. If this is the case, state when and to whom the certificate was previously submitted. You can, however, attach the certificate voluntarily if you want. Other economic and financial requirements: Economic and financial standing Requirements regarding the tenderer´s economic and financial standing: The financial capacity to fulfil the contract is required (ESPD: Part IV B.58-3). Documentation: The contracting authority will assess finances through the company and accounting information system Proff Forvalt ([10]www.forvalt.no). The contracting authority reserves the right to obtain supplementary information about the tenderer's finances. Any need for support from other companies in order to fulfil this qualification requirement: If a tenderer is dependent on other companies to fulfil this qualification requirement, an account thereof must be given below. In such cases the contracting authority will assess the finances of the supporting company in the same way. The contracting authority retains the right to collect supplementary information, bank guarantees or similar. Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Offenes Verfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge Tag: 09/10/2023 Ortszeit: 12:00 IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Norwegisch IV.2.6)Bindefrist des Angebots Das Angebot muss gültig bleiben bis: 09/01/2024 IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote Tag: 09/10/2023 Ortszeit: 12:01 Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein VI.3)Zusätzliche Angaben: Mercell notice: [11]https://opic.com/id/afbbyjqkjb. VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Søndre Østfold tingrett Ort: Sarpsborg Land: Norwegen VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 28/08/2023 References 6. mailto:rannveig@innkjopskontoret.no?subject=TED 7. https://www.rakkestad.kommune.no/ 8. https://tendsign.no/public/p_adformsnotice.aspx?UniqueId=afbbyjqkjb 9. https://tendsign.no/doc.aspx?UniqueId=afbbyjqkjb&GoTo=Tender 10. http://www.forvalt.no/ 11. https://opic.com/id/afbbyjqkjb -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de