Ausschreibung: Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen - FI-Helsinki Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen Dokument Nr...: 126013-2023 (ID: 2023030109071358367) Veröffentlicht: 01.03.2023 * FI-Helsinki: Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen 2023/S 43/2023 126013 Auftragsbekanntmachung Dienstleistungen Rechtsgrundlage: Richtlinie 2014/24/EU Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: Väylävirasto Nationale Identifikationsnummer: 1010547-1 Postanschrift: PL 33 (Opastinsilta 12 A) Ort: HELSINKI NUTS-Code: FI1 Manner-Suomi Postleitzahl: 00521 Land: Finnland Kontaktstelle(n): Simo Nykänen E-Mail: [6]simo.nykanen@vayla.fi Telefon: +358 295343251 Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]http://www.vayla.fi I.3)Kommunikation Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: [8]https://tarjouspalvelu.fi/vayla?id=446304&tpk=8f8de568-cf41-450d-948 d-3a9912986608 Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: [9]https://tarjouspalvelu.fi/vayla?id=446304&tpk=8f8de568-cf41-450d-948 d-3a9912986608 I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Agentur/Amt auf zentral- oder bundesstaatlicher Ebene I.5)Haupttätigkeit(en) Andere Tätigkeit: Väylien hallinnointi, ylläpito ja kehittäminen Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: Taitorakenteiden tarkastusten dynaaminen hankintajärjestelmä 2023-2030 Referenznummer der Bekanntmachung: VÄYLÄ/6960/02.01.12/2022 II.1.2)CPV-Code Hauptteil 71000000 Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen II.1.3)Art des Auftrags Dienstleistungen II.1.4)Kurze Beschreibung: Hankinnalla perustetaan koko Suomen kattava dynaaminen hankintajärjestelmä, johon voi hakeutua jättämällä osallistumishakemuksen hankintailmoituksen mukaisesti. Dynaaminen hankintajärjestelmä on jaettu kolmeen osaan: osa 1, rautatiesillat ja -rummut osa 2, vesirakenteet osa 3, tunnelit Dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksyttyjen tarjoajien kesken kilpailutetaan rakenteiden yleistarkastukset, mahdolliset kontrollitarkastukset ja tarkastusten asiantuntijapalveluita. Erillistoimeksiantojen vuosittainen arvo on arviolta 100 000 - 300 000 euroa osaa kohden. II.1.5)Geschätzter Gesamtwert Wert ohne MwSt.: 15 000 000.00 EUR II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: ja Angebote sind möglich für alle Lose II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: Rautatiesiltojen ja -rumpujen tarkastukset Los-Nr.: 1 II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 71000000 Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: FI1 Manner-Suomi II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Hankinnalla perustetaan koko Suomen kattava dynaaminen hankintajärjestelmä, johon voi hakeutua jättämällä osallistumishakemuksen hankintailmoituksen mukaisesti. Dynaaminen hankintajärjestelmä on jaettu kolmeen osaan: Osa 1, rautatiesillat ja -rummut Tehtävään kuuluu mm.: - rautatiesiltojen yleistarkastukset - rautatierumpujen yleistarkastukset - huoltotiesiltojen yleistarkastukset - asematunnelien yleistarkastukset - muita asiantuntijatehtäviä. Yleistarkastukset tehdään rautateiden kunnossapitoalueilla, joita on 12 kappaletta. Vuosittain yleistarkastukset tehdään 2-3 kunnossapitoalueella. Väylävirastolla on - n. 2 500 rautatiesiltaa - n. 6 000 rautatierumpua - n. 120 huoltotiesiltaa. Huoltotiesillat ovat ajoneuvoliikenteelle tarkoitettuja siltoja, joita käyttävät radan kunnossapitäjät ja/tai yksityisteiden käyttäjät. Dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksyttyjen tarjoajien kesken kilpailutetaan rakenteiden yleistarkastukset, mahdolliset kontrollitarkastukset ja tarkastusten asiantuntijapalveluita. Erillistoimeksiantojen vuosittainen arvo on arviolta 100 000 - 300 000 euroa osaa kohden. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Beginn: 27/03/2023 Ende: 31/12/2030 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: Vesirakenteiden tarkastukset Los-Nr.: 2 II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 71000000 Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: FI Suomi / Finland Hauptort der Ausführung: Tarkastuksia suoritetaan Suomen merialueilla ja sisävesillä. II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Hankinnalla perustetaan koko Suomen kattava dynaaminen hankintajärjestelmä, johon voi hakeutua jättämällä osallistumishakemuksen hankintailmoituksen mukaisesti. Dynaaminen hankintajärjestelmä on jaettu kolmeen osaan: Osa 2, vesirakenteet Tehtävään kuuluu Väyläviraston maantie- ja rautatietunneleiden osalta mm.: Tehtävään kuuluu Väyläviraston vesirakenteiden osalta mm.: - 5-10 vuoden välein tehtävät yleistarkastukset - laajennettuja yleistarkastuksia ja vastaanottotarkastuksia - erikoistarkastuksia - kontrollitarkastuksia - vesirakenteiden inventointia - muita asiantuntijatehtäviä. Dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksyttyjen tarjoajien kesken kilpailutetaan rakenteiden yleistarkastukset, mahdolliset kontrollitarkastukset ja tarkastusten asiantuntijapalveluita. Erillistoimeksiantojen vuosittainen arvo on arviolta 100 000 - 300 000 euroa osaa kohden. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Beginn: 27/03/2023 Ende: 31/12/2030 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: Tunnelirakenteiden tarkastukset Los-Nr.: 3 II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 71000000 Dienstleistungen von Architektur-, Konstruktions- und Ingenieurbüros und Prüfstellen II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: FI1 Manner-Suomi II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Hankinnalla perustetaan koko Suomen kattava dynaaminen hankintajärjestelmä, johon voi hakeutua jättämällä osallistumishakemuksen hankintailmoituksen mukaisesti. Dynaaminen hankintajärjestelmä on jaettu kolmeen osaan: Osa 3, tunnelit Tehtävään kuuluu Väyläviraston maantie- ja rautatietunneleiden osalta mm.: - 5-10 vuoden välein tehtävät yleistarkastukset - laajennettuja yleistarkastuksia ja vastaanottotarkastuksia - erikoistarkastuksia - kontrollitarkastuksia - rakenteiden inventointia - muita asiantuntijatehtäviä. Tunnelin yleistarkastus sisältää mm. - vaadittavien liikennejärjestelyjen suunnittelu ja toteutus - silmämääräisen tarkastuksen - mittaustehtäviä - ainetta rikkomattomia tutkimusmenetelmiä (mm. koputtelu) - tarkastustulokset viedään Taitorakennerekisteriin ja tarkastuksista tehdään myös sanallinen raportti Dynaamiseen hankintajärjestelmään hyväksyttyjen tarjoajien kesken kilpailutetaan rakenteiden yleistarkastukset, mahdolliset kontrollitarkastukset ja tarkastusten asiantuntijapalveluita. Erillistoimeksiantojen vuosittainen arvo on arviolta 100 000 - 300 000 euroa osaa kohden. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Beginn: 27/03/2023 Ende: 31/12/2030 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben III.1)Teilnahmebedingungen III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen: Valintaperusteet hankintaa koskevissa asiakirjoissa määritellyn mukaisesti. III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit Eignungskriterien gemäß Auftragsunterlagen III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit Eignungskriterien gemäß Auftragsunterlagen III.2)Bedingungen für den Auftrag III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal Verpflichtung zur Angabe der Namen und beruflichen Qualifikationen der Personen, die für die Ausführung des Auftrags verantwortlich sind Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Nichtoffenes Verfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem Die Bekanntmachung betrifft die Einrichtung eines dynamischen Beschaffungssystems IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge Tag: 31/12/2030 Ortszeit: 00:00 IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Finnisch Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein VI.3)Zusätzliche Angaben: Dynaamisen hankintajärjestelmän perustamisvaiheessa osallistumishakemuksen jättämiselle on varattu vähintään 30 päivää siitä päivästä, jona tämä hankintailmoitus on lähetetty julkaistavaksi. Kustakin dynaamisen hankintajärjestelmän sisäisestä hankinnasta tullaan myöhemmin pyytämään tarjous niiltä toimittajilta, jotka on hyväksytty järjestelmään. Osallistumishakemukset pyydetään toimittamaan mennessä 27.3.2023, koska ensimmäiset dynaamisen hankintajärjestelmän erillistoimeksiannot on tarkoitus kilpailuttaa arviolta maalis-huhtikuun vaihteessa 2023. VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Markkinaoikeus Postanschrift: Radanrakentajantie 5 Ort: Helsinki Postleitzahl: 00520 Land: Finnland E-Mail: [10]markkinaoikeus@oikeus.fi Telefon: +358 295643300 Internet-Adresse: [11]http://www.oikeus.fi/markkinaoikeus VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 24/02/2023 References 6. mailto:simo.nykanen@vayla.fi?subject=TED 7. http://www.vayla.fi/ 8. https://tarjouspalvelu.fi/vayla?id=446304&tpk=8f8de568-cf41-450d-948d-3a9912986608 9. https://tarjouspalvelu.fi/vayla?id=446304&tpk=8f8de568-cf41-450d-948d-3a9912986608 10. mailto:markkinaoikeus@oikeus.fi?subject=TED 11. http://www.oikeus.fi/markkinaoikeus -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de