Ausschreibung: Kücheneinrichtungen - IT-Rom Kücheneinrichtungen Dokument Nr...: 476182-2022 (ID: 2022090209094737266) Veröffentlicht: 02.09.2022 * IT-Rom: Kücheneinrichtungen 2022/S 169/2022 476182 Auftragsbekanntmachung Lieferauftrag Rechtsgrundlage: Richtlinie 2014/24/EU Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: Comando Generale dell'Arma dei Carabinieri - Centro Unico Contrattuale Postanschrift: Viale Romania n. 45 Ort: Roma NUTS-Code: ITI43 Roma Postleitzahl: 00197 Land: Italien E-Mail: [6]crm42527@pec.carabinieri.it Telefon: +39 0680982269/2082 Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]http://www.carabinieri.it/Internet/ Adresse des Beschafferprofils: [8]http://www.carabinieri.it/Internet/ I.3)Kommunikation Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: [9]http://www.carabinieri.it/in-vostro-aiuto/amministrazione-trasparent e/gare-appalto/gare-appalto/ Weitere Auskünfte erteilen/erteilt folgende Kontaktstelle: Offizielle Bezeichnung: Comando Generale dell'Arma dei Carabinieri - Direzione di Commissariato Postanschrift: Viale Romania n. 45 Ort: Roma NUTS-Code: ITI43 Roma Postleitzahl: 00197 Land: Italien E-Mail: [10]crm42527@pec.carabinieri.it Telefon: +39 0680982710/2705/2703 Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [11]http://www.carabinieri.it/Internet/ Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: [12]www.acquistinretepa.it I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Ministerium oder sonstige zentral- oder bundesstaatliche Behörde einschließlich regionaler oder lokaler Unterabteilungen I.5)Haupttätigkeit(en) Verteidigung Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: supply of kitchen equipment for the Carabinieri Departments II.1.2)CPV-Code Hauptteil 39221000 Kücheneinrichtungen II.1.3)Art des Auftrags Lieferauftrag II.1.4)Kurze Beschreibung: supply of canteen equipment for the Carabinieri Departments, divided into "food storage area", "equipment washing area", "food preparation area" and "meal distribution area". II.1.5)Geschätzter Gesamtwert Wert ohne MwSt.: 10 205 569.67 EUR II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: ja Angebote sind möglich für maximale Anzahl an Losen: 3 Maximale Anzahl an Losen, die an einen Bieter vergeben werden können: 1 II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: North Area C.I.G. 9378334E08 Los-Nr.: 1 II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 39221000 Kücheneinrichtungen II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: ITC1 Piemonte NUTS-Code: ITC2 Valle dAosta / Vallée dAoste NUTS-Code: ITC3 Liguria NUTS-Code: ITC4 Lombardia NUTS-Code: ITH3 Veneto NUTS-Code: ITH4 Friuli-Venezia Giulia NUTS-Code: ITH5 Emilia-Romagna Hauptort der Ausführung: Carabinieri Legions: Piemonte and Valle d'Aosta, Liguria, Lombardia, Veneto, Friuli Venezia Giulia, Trentino Alto Adige, Emilia Romagna and the Carabinieri School of Torino II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: supply of canteen equipment for the Carabinieri Departments, divided into "food storage area", "equipment washing area", "food preparation area" and "meal distribution area". II.2.5)Zuschlagskriterien Die nachstehenden Kriterien Preis II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 3 891 433.67 EUR II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 48 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben See the full call for tenders. II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: Center Area C.I.G. 9378348997 Los-Nr.: 2 II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 39221000 Kücheneinrichtungen II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: ITG2 Sardegna NUTS-Code: ITI1 Toscana NUTS-Code: ITI2 Umbria NUTS-Code: ITI3 Marche NUTS-Code: ITI4 Lazio Hauptort der Ausführung: Carabinieri Legions: Tuscany, Lazio, Marche, Umbria, Sardinia, Marshals and Brigadiers School of Florence, Carabinieri Pupils School of Rome, Carabinieri Pupils School of Iglesias, Forestry School II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: supply of canteen equipment for the Carabinieri Departments, divided into "food storage area", "equipment washing area", "food preparation area" and "meal distribution area". II.2.5)Zuschlagskriterien Die nachstehenden Kriterien Preis II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 2 589 065.00 EUR II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 48 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben See the full call for tenders. II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: South area C.I.G. 9378356034 Los-Nr.: 3 II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 39221000 Kücheneinrichtungen II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: ITF1 Abruzzo NUTS-Code: ITF2 Molise NUTS-Code: ITF3 Campania NUTS-Code: ITF4 Puglia NUTS-Code: ITF5 Basilicata NUTS-Code: ITF6 Calabria NUTS-Code: ITG1 Sicilia Hauptort der Ausführung: Carabinieri Legions: Campania, Abruzzo and Molise, Puglia, Basilicata, Calabria, Sicilia, Carabinieri Pupils School of Taranto, Carabinieri Pupils School of Reggio Calabria Carabinieri Pupils School II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: supply of canteen equipment for the Carabinieri Departments, divided into "food storage area", "equipment washing area", "food preparation area" and "meal distribution area". II.2.5)Zuschlagskriterien Die nachstehenden Kriterien Preis II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 3 725 071.00 EUR II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 48 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben See the full call for tenders. Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben III.1)Teilnahmebedingungen III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen: all economic operators provided for by art. 45 of Legislative Decree no. 50/2016, including competitors specifically and temporarily grouped pursuant to art. 45, paragraph 2, lett. d) of Legislative Decree no. 50/2016 and aggregations between companies adhering to the network contract pursuant to art. 45, paragraph 2, lett. f) of Legislative Decree no. 50/2016, according to the procedures indicated in the tender regulations. III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien: each competing company (even if auxiliary, principal or network operator) must produce two suitable bank references. If, for well-founded reasons, the company is unable to present the references requested by the Administration, it can prove its economic and financial capacity by means of any other document listed in Annex XVII "Means of proof of the selection criteria", part I of the procurement code (pursuant to Article 86, paragraph 4 of Legislative Decree no. 50/2016). III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien: companies and / or groupings and / or networks and / or consortia are allowed to participate. Each competitor must declare and demonstrate possession of the following minimum requirements: to. essential processing steps that each participating economic operator must have: design, production, marketing, after-sales assistance of professional equipment for collective catering with the exception of tables and chairs; b. overall business organization inferable from: - descriptive list of the technical equipment owned; - production plants and workforce; - daily production capacity referring to finished products similar to those of the contract; c. valid quality certification, certifying compliance with the UNI EN ISO 9001-2015 standards, issued by an accredited ACCREDIA body or another body in mutual recognition, relating to verified and certified processes (indicated in the "purpose" or "field of application ") Concerning the processing phase (s) carried out by the economic operator and the accreditation sector (EA) jointly or alternatively: - 18 (machines and equipment) and 29 (wholesale and retail trade, repair of motor vehicles, motorcycles and products for the person and the home); - 19 (electrical and optical equipment) and 29 (wholesale and retail trade, repair of motor vehicles, motorcycles and products for the person and the home); d. specific turnover: the participating economic operators must submit the detailed list of supplies, made in the three-year period 2019-21, relating to finished products similar to those for which they are asked to participate, whose annual average (excluding VAT) must be equal to at least the value of each lot in the tender (excluding VAT), in relation to the supply order (s) which are presumed to be stipulated in the year 2023 (value of lot 1: 972.858,62 excluding VAT; value of lot 2: 647.266,24 VAT excluded and lot 3 value: 931.267,74 excluding VAT). The list must contain a detailed indication of the type of products, amounts invoiced, dates of contracts and beneficiaries. If the competitor submits an offer for more than one lot, he must declare that he has a specific turnover whose annual average must be at least equal to the sum of the values indicated above, necessary for participation in the interested lots. Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Offenes Verfahren Beschleunigtes Verfahren Begründung: urgent need to ensure the supply in question, in addition to the provisions of art. 8, paragraph 1, let. c) of Legislative Decree no. 76/2000 (converted with amendments with the conversion law no. 120/2020). IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem Die Bekanntmachung betrifft den Abschluss einer Rahmenvereinbarung Rahmenvereinbarung mit einem einzigen Wirtschaftsteilnehmer IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge Tag: 19/09/2022 Ortszeit: 09:00 IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Italienisch IV.2.6)Bindefrist des Angebots Laufzeit in Monaten: 6 (ab dem Schlusstermin für den Eingang der Angebote) IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote Tag: 19/09/2022 Ortszeit: 09:30 Ort: telematic trading platform made available by Consip S.p.A. (as system manager), on the website [13]www.acquistinretepa.it Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen Die elektronische Rechnungsstellung wird akzeptiert VI.3)Zusätzliche Angaben: a) The procurement procedures referred to in this announcement have been authorized - pursuant to art. 32, co. 2, of Legislative Decree no. 50/2016 - with determination to contract n. 863 R.U.A. on 29.07.2022. b) The tender regulations, which contain all the conditions of participation, together with the relative annexes, the technical sheets and the draft of the framework agreement are available, together with this announcement, on the website [14]www.carabinieri.it, in the "administration transparent ", sub-section" calls for tenders and contracts ", at the following URL: [15]http://www.carabinieri.it/in-vostro-aiuto/amministrazione-trasparen te/gare-appalto/gare-appalto/fornitura-di-attrezzature-da-cucina-per-i- reparti-dell'arma-dei-carabinieri---2022 and on the website [16]www.acquistinretepa.it (initiative name: supply of kitchen equipment - initiative number / code: 3165684 accessible from the "sell" menu, subfolder "other calls"): c) The entire contractual execution cannot be subcontracted. Subcontracting is allowed only for the transport and professional assembly of the equipment, in accordance with the procedures and requirements set out in art. 105 of Legislative Decree no. 50/2016. d) The D.U.V.R.I. has not been drawn up due to the absence of interference. e) The tender number attributed to this procedure by the A.N.AC is: 8695996. f) The unique project code (C.U.P.) attributed to this proceeding is: D89I22000570001. g) This call for tenders has been sent for publication in the Official Gazette. to the Publications Office of the European Union on 29.08.2022. h) Being a call for tenders published after 27.01.2022, pursuant to art. 29 of Legislative Decree 27.01.2022 n. 4, in order to deal with the negative economic repercussions following the containment measures and the global health emergency deriving from the spread of the COVID-19 virus, a price revision clause will be included in the negotiation act that will arise from this procedure. pursuant to art. 106, paragraph 1, let. a) of Legislative Decree no. 50/2016. This clause is indicated in detail in the draft contract available on the website [17]www.carabinieri.it, in the "transparent administration" section, sub-section "calls for tenders and contracts", at the following URL: [18]http://www.carabinieri.it/in-vostro-aiuto/amministrazione-trasparen te/gare-appalto/gare-appalto/fornitura-di-attrezzature-da-cucina-per-i- reparti-dell'arma-dei-carabinieri---2022 and on the website [19]www.acquistinretepa.it (initiative name: Supply of kitchen equipment - initiative number / code: 3165684 accessible from the sell menu, sub-folder other calls). i) Pursuant to EC Regulation no. 593 of June 17, 2008 of the European Parliament and of the Council, Italian law will be applied to the contractual obligations deriving from this tender. j) The sole person in charge of the procedure for the procedure aimed at stipulating the framework agreements is the pro-tempore Head of the Single Contractual Center of the General Command of the Carabinieri. k) The Director of the execution of the prefatory framework agreements is the pro-tempore Director of the Commissariat Directorate of the General Command of the Carabinieri; l) The only person in charge of the Procedure for each of the implementing orders deriving from them is the Head of the pro-tempore Administrative Service of the Entities / Detachments concerned; m) Director of execution for each of the implementation orders will be identified and appointed by the Commanders of the Bodies / Detachments concerned. VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Comando Generale dell'Arma dei Carabinieri - Ufficio Approvvigionamenti Postanschrift: Viale Romania n. 45 Ort: Roma Postleitzahl: 00197 Land: Italien E-Mail: [20]crm42527@pec.carabinieri.it Telefon: +39 0680982269/2082 Internet-Adresse: [21]http://www.carabinieri.it/Internet/ VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen: 30 days from notification or actual knowledge of the award, to appeal to the competent Regional Administrative Court of Lazio, Roma office. VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt Offizielle Bezeichnung: Tribunale Amministrativo Regionale del Lazio Postanschrift: Via Flaminia 189 Ort: Roma Postleitzahl: 00197 Land: Italien Telefon: +39 06328721 Fax: +39 0632872310 VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 29/08/2022 References 6. mailto:crm42527@pec.carabinieri.it?subject=TED 7. http://www.carabinieri.it/Internet/ 8. http://www.carabinieri.it/Internet/ 9. http://www.carabinieri.it/in-vostro-aiuto/amministrazione-trasparente/gare-appalto/gare-appalto/ 10. mailto:crm42527@pec.carabinieri.it?subject=TED 11. http://www.carabinieri.it/Internet/ 12. http://www.acquistinretepa.it/ 13. http://www.acquistinretepa.it/ 14. http://www.carabinieri.it/ 15. http://www.carabinieri.it/in-vostro-aiuto/amministrazione-trasparente/gare-appalto/gare-appalto/fornitura-di-attrezzature-da-c ucina-per-i-reparti-dell'arma-dei-carabinieri---2022 16. http://www.acquistinretepa.it/ 17. http://www.carabinieri.it/ 18. http://www.carabinieri.it/in-vostro-aiuto/amministrazione-trasparente/gare-appalto/gare-appalto/fornitura-di-attrezzature-da-c ucina-per-i-reparti-dell'arma-dei-carabinieri---2022 19. http://www.acquistinretepa.it/ 20. mailto:crm42527@pec.carabinieri.it?subject=TED 21. http://www.carabinieri.it/Internet/ -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de