Ausschreibung: Maschinen, Material und Zubehör für Büro und Computer, außer Möbeln und Softwarepaketen - DK-Aarhus Maschinen, Material und Zubehör für Büro und Computer, außer Möbeln und Softwarepaketen Hardwareberatung Datenverarbeitungsgeräte (Hardware) Supercomputer Dokument Nr...: 229270-2022 (ID: 2022050209052377079) Veröffentlicht: 02.05.2022 * DK-Aarhus: Maschinen, Material und Zubehör für Büro und Computer, außer Möbeln und Softwarepaketen 2022/S 85/2022 229270 Auftragsbekanntmachung Lieferauftrag Rechtsgrundlage: Richtlinie 2014/24/EU Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: Aarhus Universitet Nationale Identifikationsnummer: 31119103 Postanschrift: Nordre Ringgade 1 Ort: Aarhus C NUTS-Code: DK Danmark Postleitzahl: 8000 Land: Dänemark Kontaktstelle(n): Jens August Munch E-Mail: [6]udbud@au.dk Telefon: +45 93521783 Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]https://www.au.dk/ I.3)Kommunikation Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: [8]https://www.ethics.dk/ethics/eo#/5432823c-758d-4fe5-bbb3-e8a100aed98 c/publicMaterial Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: [9]https://www.ethics.dk/ethics/eo#/5432823c-758d-4fe5-bbb3-e8a100aed98 c/homepage Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen an die oben genannten Kontaktstellen Im Rahmen der elektronischen Kommunikation ist die Verwendung von Instrumenten und Vorrichtungen erforderlich, die nicht allgemein verfügbar sind. Ein uneingeschränkter und vollständiger direkter Zugang zu diesen Instrumenten und Vorrichtungen ist gebührenfrei möglich unter: [10]https://www.ethics.dk/ethics/eo#/5432823c-758d-4fe5-bbb3-e8a100aed9 8c/homepage I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Einrichtung des öffentlichen Rechts I.5)Haupttätigkeit(en) Bildung Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: Clusternoder med tilhørende infiniband netværk Referenznummer der Bekanntmachung: 2022-0362180 II.1.2)CPV-Code Hauptteil 30000000 Maschinen, Material und Zubehör für Büro und Computer, außer Möbeln und Softwarepaketen II.1.3)Art des Auftrags Lieferauftrag II.1.4)Kurze Beschreibung: Formålet med nærværende udbud er at udbygge vores eksisterende HPC-cluster med nye computer-noder bestykket med state-of-the-art CPUer. II.1.5)Geschätzter Gesamtwert II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: nein II.2)Beschreibung II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 72100000 Hardwareberatung 30210000 Datenverarbeitungsgeräte (Hardware) 30211100 Supercomputer II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: DK042 Østjylland Hauptort der Ausführung: Aarhus II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Formålet med nærværende udbud er at udbygge vores eksisterende HPC-cluster med nye computer-noder bestykket med state-of-the-art CPUer. Nogle af noderne er endvidere bestykket med GPUer. Alle noder skal forbindes til hinanden vha. et Infiniband netværk som også skal medfølge. Noderne og Infiniband-infrastrukturen monteres af tilbudsgiver i eksisterende rack(s). Al udstyret leveres på gulvet i vores computerrum på Aarhus Universitet 8000-campus, tom emballage bortskaffes efterfølgende af tilbudsgiver. Alt hardware skal være omfattet af 5 års Next Business Day garanti. II.2.5)Zuschlagskriterien Die nachstehenden Kriterien Qualitätskriterium - Name: Antal Noder/GPUer / Gewichtung: 70 Qualitätskriterium - Name: Kvalitet / Gewichtung: 30 Preis - Gewichtung: 0 II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 2 940 000.00 DKK II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 6 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: ja Beschreibung der Optionen: Idet indkøbsbudgettet pt. ikke er fuldstændig kendt, skal det være muligt i op til 3 måneder efter kontraktindgåelse at afgive ordre på tilkøb af yderligere komponenter, som dem hovedtilbuddet består af. Omfanget af optionen kan være fra 0% til 10% af budgettet. II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben Tildeling vil ske på grundlag af bedste forhold mellem antal noder/GPUer og kvalitet indenfor et budget på 2.940.000 DKK. Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben III.1)Teilnahmebedingungen III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien: Ordregiver stiller ingen krav til økonomisk og finansiel formåen. Möglicherweise geforderte Mindeststandards: Ingen krav III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien: Tilbudsgiver skal beskrive mindst 2 referencer af leverancer af clusternoder, der er udført i løbet af de sidste 3 år regnet fra tilbudsfristen. Hver reference bedes indeholde: o Kundenavn inkl. kontaktperson med navn og telefonnummer på modtager hos den ordregivende myndighed. o Beløb/leverancens værdi o Dato for levering af leverancen. o En klar og tydelig beskrivelse af opgaven/leverancen o Antallet af clusternoder i leverancen Möglicherweise geforderte Mindeststandards: For at referencerne er gyldige skal hver leverance have indeholdt mindst 20 clusternoder. Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Offenes Verfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge Tag: 31/05/2022 Ortszeit: 10:00 IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Dänisch, Englisch IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote Tag: 31/05/2022 Ortszeit: 10:01 Ort: Aarhus Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein VI.3)Zusätzliche Angaben: VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Klagenævnet for udbud Postanschrift: Toldboden 2 Ort: Viborg Postleitzahl: 8800 Land: Dänemark E-Mail: [11]klfu@naevneneshus.dk Telefon: +45 72405708 Internet-Adresse: [12]https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen: I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt Lov om Klagenævnet for Udbud), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbudinden: 1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem derer blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse forbeslutningen; 2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidendeom, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen erblevet offentliggjort; 3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivereom, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvorordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4; 5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,stk. 2, 2. pkt. En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgåeten kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske UnionsTidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter dendag, hvor ordregiveren i henhold til lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgåendeoffentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgivestil Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens §12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på [13]www.naevneneshus.dk VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt Offizielle Bezeichnung: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Postanschrift: Carl Jacobsens Vej 35 Ort: Valby Postleitzahl: 2500 Land: Dänemark E-Mail: [14]kfst@kfst.dk Telefon: +45 41715000 Internet-Adresse: [15]www.kfst.dk VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 27/04/2022 References 6. mailto:udbud@au.dk?subject=TED 7. https://www.au.dk/ 8. https://www.ethics.dk/ethics/eo#/5432823c-758d-4fe5-bbb3-e8a100aed98c/publicMaterial 9. https://www.ethics.dk/ethics/eo#/5432823c-758d-4fe5-bbb3-e8a100aed98c/homepage 10. https://www.ethics.dk/ethics/eo#/5432823c-758d-4fe5-bbb3-e8a100aed98c/homepage 11. mailto:klfu@naevneneshus.dk?subject=TED 12. https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud 13. http://www.naevneneshus.dk/ 14. mailto:kfst@kfst.dk?subject=TED 15. http://www.kfst.dk/ -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de