Ausschreibung: Laborgeräte, optische Geräte und Präzisionsgeräte (außer Gläser) - UA-Lutsk Laborgeräte, optische Geräte und Präzisionsgeräte (außer Gläser) Dokument Nr...: 440973-2021 (ID: 2021090109021485410) Veröffentlicht: 01.09.2021 * UA-Lutsk: Laborgeräte, optische Geräte und Präzisionsgeräte (außer Gläser) 2021/S 169/2021 440973 Auftragsbekanntmachung Lieferauftrag Rechtsgrundlage: This contract will be financed by European Investment Bank (EIB) and is subject to the EIB's Guide to Procurement. Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: Public Utility Company Lutskvodokanal Postanschrift: 26 Dubnivska Street Ort: Lutsk NUTS-Code: UA Ukraine Postleitzahl: 43010 Land: Ukraine Kontaktstelle(n): Mr. Anatolii Mosiichuk E-Mail: [6]mosijtchuk.af@gmail.com Telefon: +380 673618284 Fax: +380 332284010 I.3)Kommunikation Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: Weitere Auskünfte erteilen/erteilt folgende Kontaktstelle: Offizielle Bezeichnung: Public Utility Company Lutskvodokanal Postanschrift: 26 Dubnivska Street, 4th floor, Assembly Hall Ort: Lutsk NUTS-Code: UA Ukraine Postleitzahl: 43010 Land: Ukraine Kontaktstelle(n): Mr. Anatolii Mosiichuk E-Mail: [7]mosijtchuk.af@gmail.com Telefon: +380 673618284 Fax: +380 332284010 Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen an die oben genannten Kontaktstellen I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Einrichtung des öffentlichen Rechts I.5)Haupttätigkeit(en) Andere Tätigkeit: Water Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: Ukraine Municipal Infrastructure Programme Procurement of Water Laboratory Equipment in Lutsk Referenznummer der Bekanntmachung: EIB-GtP/UMIP-OP-2-VOL-052-3 II.1.2)CPV-Code Hauptteil 38000000 Laborgeräte, optische Geräte und Präzisionsgeräte (außer Gläser) II.1.3)Art des Auftrags Lieferauftrag II.1.4)Kurze Beschreibung: The procuring entity intends to apply a part of financing allocated under the Ukraine Municipal Infrastructure Programme (UMIP) to eligible payments to a qualified supplier under the contract for supply of water laboratory equipment in Lutsk. The scope of procurement includes supply of water laboratory equipment for water analysis (balances, spectrophotometers, sand bath, water distiller, thermostats, drying chamber, thermostats, UV lamp, freezer, etc.), laboratory furniture (desks, chairs, cabinets, etc.), autolaboratory and laboratory utensils (vessels, glasses, pipettes, bottles, etc.) Tenders shall be prepared and submitted pursuant to the requirements, procedures and forms provided in the Tender Document. The Tender Document is available upon written request to the email address of the procuring entity indicated in Section I above and payment of a non-refundable fee of EUR 100,00 or UAH 3 300,00 to the bank account provided by the procuring entity in response to the request. II.1.5)Geschätzter Gesamtwert II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: nein II.2)Beschreibung II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: UA Ukraine Hauptort der Ausführung: Lutsk, Ukraine II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Procurement will be conducted in accordance with the EIBs Guide to Procurement for Projects Financed by the EIB available at [8]https://www.eib.org/en/publications/guide-to-procurement. Firms originating from all countries of the world are eligible to tender for the contract. In the case of a Joint Venture, Consortium or Association (JVCA), all partners of the JVCA must be jointly and severally liable in respect of their tender. A firm or a member of a JVCA may participate in only one tender for the Contract, either individually or as a partner in a JVCA. However, this does not limit the inclusion of the same subcontractors in more than one tender. Government-owned entities of Ukraine shall be eligible only if they can establish that they (i) are legally and financially autonomous, (ii) operate under the principles of commercial law, and (iii) are not dependent agencies of the procuring entity. The Supplier shall be required to observe with the environmental and social standards of the EIB (available at [9]https://www.eib.org/en/publications/environmental-and-social-princip les-and-standards.htm). Tenders shall comprise all the documents, forms and covenants required by the Tender Document, including the price schedules, and shall be submitted by the deadline date set out in the Tender Document and this notice. Failure to furnish all information or documentation required by the Tender Document or submit the tender before the deadline may result in rejection of the Tender. II.2.5)Zuschlagskriterien Die nachstehenden Kriterien Preis II.2.6)Geschätzter Wert II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 6 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: ja Beschreibung der Optionen: The procuring entity has the right to vary the quantity of Goods originally specified in the TD, provided the total value of such variation does not exceed 20% of the winning tender price, and without any change in the unit prices or other terms and conditions of the tender. II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben III.1)Teilnahmebedingungen III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen: The Tenderer should demonstrate a minimum average annual turnover of three hundred thousand EURO (300 000 Euros) equivalent over the last three (3) years, starting January 01, 2018. The documentary evidence may be provided in the form of audited balance sheets or, if not required by the laws of the Tenderers country, other verified financial statements acceptable to the Purchaser. Local Tenderers shall provide documentary evidence of having no deferred debts to tax authorities. If a Tenderer is a Joint Venture (JV), all members shall meet the above financial requirement collectively with at least one partner meeting at least 50% of the requirement. III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien: Manufacturer of each item of the Goods must have successfully produced at least the following quantities of similar goods over the last three (3) years before the submission deadline: Analytical Laboratory Balance at least five (5) units. Electrical Sand Bath at least five (5) units. Spectrophotometer at least five (5) units. Dry Thermostat for analysis of COD at least five (5) units. Air conditioner at least five (5) units. Drying Chamber at least five (5) units. Laboratory Thermo Incubator at least five (5) units. UV lamp at least five (5) units. Water bath at least five (5) units. Electrical ring at least five (5) units. Laboratory freezer at least five (5) units. Thermometers at least five (5) units. pH-meter at least five (5) units. Atomic Absorption Spectrophotometer at least five (5) units. Laboratory furniture at least five (5) units. Laboratory utensils at least five (5) units. Autolaboratory at least three (3) units. If Tenderer is not a manufacturer, but is offering the Goods on behalf of the Manufacturer under Manufacturer's Authorization Form, the following criteria shall apply: The Tenderer shall demonstrate that it has successfully completed at least two (2) contracts for supply of similar goods during the past three (3) years before the submission deadline. The Tenderer shall furnish a list of largest contracts completed over the required period providing description and price of the goods, quantity and period of supply, name, address and phone/fax of the client. The Purchaser may also request copies of such contracts and documentary evidence of successful completion thereof. If a Tenderer is a Joint Venture (JV), all members shall meet the above requirements collectively. In order to be qualified, the winning tenderer must submit documentary evidence that that it or manufacturer of each item of the Goods is/will be represented by a certified agent in Ukraine, equipped and able to carry out the aftersales (warranty and post-warranty) servicing, repair, maintenance and spare part stocking obligations required in the Tender Document. The general requirement for the aftersales servicing is maintenance and repairs of the goods in order to maintain in working condition and within the functional parameters, indicated in corresponding parts of Section V. Schedule of Requirements. It includes (but not limited by) maintenance, current repairs and repairs of mechanical, electrical and other parts of supplied equipment. Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Offenes Verfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: nein IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge Tag: 20/10/2021 Ortszeit: 11:00 IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Englisch IV.2.6)Bindefrist des Angebots Laufzeit in Monaten: 3 (ab dem Schlusstermin für den Eingang der Angebote) IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote Tag: 20/10/2021 Ortszeit: 11:00 Ort: Assembly Hall, 4th floor, 26 Dubnivska Street, Lutsk, 43010, Ukraine Angaben über befugte Personen und das Öffnungsverfahren: Tenders will be opened in the presence of representatives of tenderers and anyone who wish to attend. Authorisation for participation in the opening procedure on behalf of a tenderer shall be confirmed by the Power of Attorney. Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein VI.3)Zusätzliche Angaben: VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: UMIP Project Management and Support Unit (PMSU) at the Ministry of Territories and Communities Development of Ukraine Postanschrift: 24 Dilova Street Ort: Kyiv Postleitzahl: 03150 Land: Ukraine VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 27/08/2021 References 6. mailto:mosijtchuk.af@gmail.com?subject=TED 7. mailto:mosijtchuk.af@gmail.com?subject=TED 8. https://www.eib.org/en/publications/guide-to-procurement 9. https://www.eib.org/en/publications/environmental-and-social-principles-and-standards.htm -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de