Ausschreibungen und Aufträge: Studie zur Bewertung und Analyse der Auswirkungen der durch eCommerce betriebenen Transport- und Paketdienste auf Luftverschmutzung und CO2-Emissionen - BE-Brüssel Post- und Fernmeldedienste Dokument Nr...: 329898-2021 (ID: 2021070109020841559) Veröffentlicht: 01.07.2021 * BE-Brüssel: Studie zur Bewertung und Analyse der Auswirkungen der durch eCommerce betriebenen Transport- und Paketdienste auf Luftverschmutzung und CO2-Emissionen 2021/S 125/2021 329898 Bekanntmachung vergebener Aufträge Ergebnisse des Vergabeverfahrens Dienstleistungen Rechtsgrundlage: Verordnung (EU, Euratom) Nr. 2018/1046 Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: Europäische Kommission, Generaldirektion Binnenmarkt, Industrie, Unternehmertum und KMU (GROW), Directorate C: Investment (Unit C3: Public interest services, concessions) Postanschrift: N105 07/025 Ort: Brussels NUTS-Code: BE100 Arr. de Bruxelles-Capitale / Arr. Brussel-Hoofdstad Postleitzahl: 1049 Land: Belgien E-Mail: [6]grow-dir-c-financial-team@ec.europa.eu Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]https://ec.europa.eu/growth/ Adresse des Beschafferprofils: [8]https://ec.europa.eu/growth/contracts-grants/calls-for-tenders/ I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Europäische Institution/Agentur oder internationale Organisation I.5)Haupttätigkeit(en) Allgemeine öffentliche Verwaltung Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: Studie zur Bewertung und Analyse der Auswirkungen der durch eCommerce betriebenen Transport- und Paketdienste auf Luftverschmutzung und CO[2]-Emissionen Referenznummer der Bekanntmachung: GROW/2020/OP/0022 II.1.2)CPV-Code Hauptteil 64000000 Post- und Fernmeldedienste II.1.3)Art des Auftrags Dienstleistungen II.1.4)Kurze Beschreibung: Bewertung möglicher Nebenwirkungen von durch eCommerce betriebenen Paketzustellung und Logistik und Briefpostzustellung auf die Umwelt, die Höhe der Emissionen, Straßenüberlastung und die damit verbundenen Kosten. Die Ergebnisse der Studie sind wichtig für die künftige politische Arbeit im Bereich der Postdienste angesichts der Priorität der Kommission, eine CO[2]-neutrale Wirtschaft zu schaffen. II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: nein II.1.7)Gesamtwert der Beschaffung (ohne MwSt.) Wert ohne MwSt.: 244 600.00 EUR II.2)Beschreibung II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 64000000 Post- und Fernmeldedienste II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: BE1 Région de Bruxelles-Capitale / Brussels Hoofdstedelijk Gewest Hauptort der Ausführung: Die Aufgaben sind in den Räumlichkeiten des Auftragnehmers durchzuführen oder an jedem anderen Ort, der im Angebot genannt wird; ausgenommen sind die Räumlichkeiten der Kommission. II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Dienstleistungsvertrag für eine Studie zur Bewertung und Analyse der Auswirkungen der durch eCommerce betriebenen Transport- und Paketdienste auf Luftverschmutzung und CO[2]-Emissionen. II.2.5)Zuschlagskriterien Qualitätskriterium - Name: Qualität der vorgeschlagenen Methodik / Gewichtung: 60/100 Qualitätskriterium - Name: Organisation der Arbeiten und Ressourcen / Gewichtung: 30/100 Qualitätskriterium - Name: Qualitätskontrollmaßnahmen / Gewichtung: 10/100 Preis - Gewichtung: 30 % II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: ja Projektnummer oder -referenz: Siehe die unter Ziffer I.3) der Auftragsbekanntmachung angegebene Internetadresse. II.2.14)Zusätzliche Angaben Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Offenes Verfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren Bekanntmachungsnummer im ABl.: [9]2020/S 165-399754 IV.2.8)Angaben zur Beendigung des dynamischen Beschaffungssystems IV.2.9)Angaben zur Beendigung des Aufrufs zum Wettbewerb in Form einer Vorinformation Abschnitt V: Auftragsvergabe Auftrags-Nr.: SI2.1036710 Bezeichnung des Auftrags: Studie zur Bewertung und Analyse der Auswirkungen der durch eCommerce betriebenen Transport- und Paketdienste auf Luftverschmutzung und CO[2]-Emissionen Ein Auftrag/Los wurde vergeben: ja V.2)Auftragsvergabe V.2.1)Tag des Vertragsabschlusses: 08/06/2021 V.2.2)Angaben zu den Angeboten Anzahl der eingegangenen Angebote: 9 Der Auftrag wurde an einen Zusammenschluss aus Wirtschaftsteilnehmern vergeben: nein V.2.3)Name und Anschrift des Wirtschaftsteilnehmers, zu dessen Gunsten der Zuschlag erteilt wurde Offizielle Bezeichnung: Prognos AG Postanschrift: Goethestraße 85 Ort: Berlin NUTS-Code: DE3 Berlin Postleitzahl: 10623 Land: Deutschland Der Auftragnehmer ist ein KMU: nein V.2.4)Angaben zum Wert des Auftrags/Loses (ohne MwSt.) Ursprünglich veranschlagter Gesamtwert des Auftrags/des Loses: 250 000.00 EUR Gesamtwert des Auftrags/Loses: 244 600.00 EUR V.2.5)Angaben zur Vergabe von Unteraufträgen Es können Unteraufträge vergeben werden Wert oder Anteil des Auftrags, der an Dritte vergeben werden soll Anteil: 64 % Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.3)Zusätzliche Angaben: Bei dieser Ausschreibung war nur die elektronische Einreichung über e-submission möglich. VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Gericht Postanschrift: Rue du Fort Niedergrünewald Ort: Luxembourg Postleitzahl: L-2925 Land: Luxemburg E-Mail: [10]GC.Registry@curia.europa.eu Telefon: +352 4303-1 Fax: +352 4303-2100 Internet-Adresse: [11]http://curia.europa.eu VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen: innerhalb von 2 Monaten ab Mitteilung an den Kläger oder, in Ermangelung dessen, ab dem Tag, an dem er davon Kenntnis genommen hat. Eine Beschwerde beim Europäischen Bürgerbeauftragten bewirkt weder die Unterbrechung dieses Zeitraums noch den Beginn eines neuen Zeitraums für die Einlegung von Rechtsbehelfen. Siehe die unter Ziffer I.3) der Auftragsbekanntmachung angegebene Internetadresse. VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 24/06/2021 References 6. mailto:grow-dir-c-financial-team@ec.europa.eu?subject=TED 7. https://ec.europa.eu/growth/ 8. https://ec.europa.eu/growth/contracts-grants/calls-for-tenders/ 9. https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:399754-2020:TEXT:DE:HTML 10. mailto:GC.Registry@curia.europa.eu?subject=TED 11. http://curia.europa.eu/ OT: 01/07/2021 S125 Belgium-Brussels: Study to Assess and Analyse the Impact of eCommerce Driven Transport and Parcel Delivery on Air Pollution and CO2 Emissions 2021/S 125-329898 Contract award notice Results of the procurement procedure Services Legal Basis: Regulation (EU, Euratom) No 2018/1046 Section I: Contracting authority I.1)Name and addresses Official name: European Commission, Directorate-General for Internal Market, Industry, Entrepreneurship and SMEs (GROW), Directorate C: Investment (Unit C3: Public interest services, concessions) Postal address: N105 07/025 Town: Brussels NUTS code: BE100 Arr. de Bruxelles-Capitale / Arr. Brussel-Hoofdstad Postal code: B-1049 Country: Belgium E-mail: [6]grow-dir-c-financial-team@ec.europa.eu Internet address(es): Main address: [7]https://ec.europa.eu/growth/ Address of the buyer profile: [8]https://ec.europa.eu/growth/contracts-grants/calls-for-tenders/ I.4)Type of the contracting authority European institution/agency or international organisation I.5)Main activity General public services Section II: Object II.1)Scope of the procurement II.1.1)Title: Study to Assess and Analyse the Impact of eCommerce Driven Transport and Parcel Delivery on Air Pollution and CO[2] Emissions Reference number: GROW/2020/OP/0022 II.1.2)Main CPV code 64000000 Postal and telecommunications services II.1.3)Type of contract Services II.1.4)Short description: Assess possible side effects of eCommerce driven parcel delivery and logistics and letter mail delivery on the environment, the level of emissions, road congestion and the associated costs. The findings of the study are important for future policy work in the field of postal services in the light of the Commission priority to move to a carbon neutral economy. II.1.6)Information about lots This contract is divided into lots: no II.1.7)Total value of the procurement (excluding VAT) Value excluding VAT: 244 600.00 EUR II.2)Description II.2.2)Additional CPV code(s) 64000000 Postal and telecommunications services II.2.3)Place of performance NUTS code: BE1 Région de Bruxelles-Capitale / Brussels Hoofdstedelijk Gewest Main site or place of performance: The place of performance of the tasks shall be the contractor's premises or any other place indicated in the tender, with the exception of the Commission's premises. II.2.4)Description of the procurement: Service contract for a study to assess and analyse the impact of eCommerce driven transport and parcel delivery on air pollution and CO[2] emissions. II.2.5)Award criteria Quality criterion - Name: Quality of the proposed methodology / Weighting: 60/100 Quality criterion - Name: Organisation of the work and resources / Weighting: 30/100 Quality criterion - Name: Quality control measures / Weighting: 10/100 Price - Weighting: 30 % II.2.11)Information about options Options: no II.2.13)Information about European Union funds The procurement is related to a project and/or programme financed by European Union funds: yes Identification of the project: See internet address provided in section I.3) of the contract notice. II.2.14)Additional information Section IV: Procedure IV.1)Description IV.1.1)Type of procedure Open procedure IV.1.3)Information about a framework agreement or a dynamic purchasing system IV.1.8)Information about the Government Procurement Agreement (GPA) The procurement is covered by the Government Procurement Agreement: yes IV.2)Administrative information IV.2.1)Previous publication concerning this procedure Notice number in the OJ S: [9]2020/S 165-399754 IV.2.8)Information about termination of dynamic purchasing system IV.2.9)Information about termination of call for competition in the form of a prior information notice Section V: Award of contract Contract No: SI2.1036710 Title: Study to Assess and Analyse the Impact of eCommerce Driven Transport and Parcel Delivery on Air Pollution and CO[2] Emissions A contract/lot is awarded: yes V.2)Award of contract V.2.1)Date of conclusion of the contract: 08/06/2021 V.2.2)Information about tenders Number of tenders received: 9 The contract has been awarded to a group of economic operators: no V.2.3)Name and address of the contractor Official name: Prognos AG Postal address: Goethestraße 85 Town: Berlin NUTS code: DE3 Berlin Postal code: 10623 Country: Germany The contractor is an SME: no V.2.4)Information on value of the contract/lot (excluding VAT) Initial estimated total value of the contract/lot: 250 000.00 EUR Total value of the contract/lot: 244 600.00 EUR V.2.5)Information about subcontracting The contract is likely to be subcontracted Value or proportion likely to be subcontracted to third parties Proportion: 64 % Section VI: Complementary information VI.3)Additional information: Only electronic submission through e-Submission was possible for this call. VI.4)Procedures for review VI.4.1)Review body Official name: General Court of the European Union Postal address: Rue du Fort Niedergrünewald Town: Luxembourg Postal code: 2925 Country: Luxembourg E-mail: [10]GC.Registry@curia.europa.eu Telephone: +352 4303-1 Fax: +352 4303-2100 Internet address: [11]http://curia.europa.eu VI.4.3)Review procedure Precise information on deadline(s) for review procedures: Within 2 months of the notification to the plaintiff, or in the absence thereof, on the date on which it came to the knowledge. A complaint to the European Ombudsman does not have as an effect to suspend this period or to open a new period for lodging appeals. See internet address provided in section I.3) of the contract notice. VI.5)Date of dispatch of this notice: 24/06/2021 -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de