Ausschreibungen und Aufträge: Rohrleitungen, Rohrleitungssysteme, Leitungen, Ummantelungen, Verrohrungen und zugehörige Artikel - DK-Hillerød Rohrleitungen, Rohrleitungssysteme, Leitungen, Ummantelungen, Verrohrungen und zugehörige Artikel Baustoffe und Zubehör Dokument Nr...: 273561-2021 (ID: 2021060109065580539) Veröffentlicht: 01.06.2021 * DK-Hillerød: Rohrleitungen, Rohrleitungssysteme, Leitungen, Ummantelungen, Verrohrungen und zugehörige Artikel 2021/S 104/2021 273561 Bekanntmachung vergebener Aufträge Ergebnisse des Vergabeverfahrens Lieferauftrag Rechtsgrundlage: Richtlinie 2014/24/EU Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: Region Hovedstaden Nationale Identifikationsnummer: 29190623 Postanschrift: Kongens Vænge 2 Ort: Hillerød NUTS-Code: DK01 Hovedstaden Postleitzahl: 3400 Land: Dänemark Kontaktstelle(n): Tom Knøfler E-Mail: [6]tom.knoefler@regionh.dk Telefon: +45 38665824 Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]https://www.regionh.dk/ Adresse des Beschafferprofils: [8]https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/66963 I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Regional- oder Kommunalbehörde I.5)Haupttätigkeit(en) Gesundheit Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: Procurement, Design, delivery, installation, Test and Commission of Pneumatic Tube System Referenznummer der Bekanntmachung: 3011 II.1.2)CPV-Code Hauptteil 44160000 Rohrleitungen, Rohrleitungssysteme, Leitungen, Ummantelungen, Verrohrungen und zugehörige Artikel II.1.3)Art des Auftrags Lieferauftrag II.1.4)Kurze Beschreibung: Procurement, design, delivery, installation, test and commission of Pneumatic Tube System. II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: nein II.1.7)Gesamtwert der Beschaffung (ohne MwSt.) Wert ohne MwSt.: 18 000 000.00 DKK II.2)Beschreibung II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 44100000 Baustoffe und Zubehör II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: DK01 Hovedstaden Hauptort der Ausführung: New Hospital North Seeland. II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Procurement, design, delivery, installation, test and commission of Pneumatic Tube System (PTS). The PTS system is a system where containers also called carriers are transported around in a tube system via compressed air or vacuum. In so-called PTS stations the carries can be shipped and received. It is possible to send carriers between any tube station and thus carriers can be shipped across the hospital. The system to be installed and commissioned is a Multi-line PTS system designed for the future transport of primarily blood samples, blood and blood products, laboratory samples, medication and various other items such as small packages and clinical items to laboratories and between the individual ward areas. Thus, the carriers must support the safe transport of all of the above-mentioned items. The main purpose of the PTS system is optimization (reducing) the time of test results, minimization of human errors in connection with sample handling and reducing manual labour involved in the transport of samples and items across the hospital. The pipe post systems must be well tested, user friendly, reliable and easy to maintain. The systems will be in operation 24/7/365 and will be used by clinicians, nurses, service staff, technicians, logistics staff, pharmacy staff and laboratory staff II.2.5)Zuschlagskriterien Qualitätskriterium - Name: Quality and function / Gewichtung: 2 Qualitätskriterium - Name: Tendders description / Gewichtung: 53 Preis - Gewichtung: 45 II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: ja Beschreibung der Optionen: delivery options, service options, spare parts. II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Offenes Verfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: nein IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren Bekanntmachungsnummer im ABl.: [9]2020/S 251-628833 IV.2.8)Angaben zur Beendigung des dynamischen Beschaffungssystems IV.2.9)Angaben zur Beendigung des Aufrufs zum Wettbewerb in Form einer Vorinformation Abschnitt V: Auftragsvergabe Auftrags-Nr.: 1 Bezeichnung des Auftrags: Procurement, design, delivery, installation, Test and Commission of Pneumatic Tube System Ein Auftrag/Los wurde vergeben: ja V.2)Auftragsvergabe V.2.1)Tag des Vertragsabschlusses: 21/05/2021 V.2.2)Angaben zu den Angeboten Anzahl der eingegangenen Angebote: 3 Anzahl der eingegangenen Angebote von KMU: 0 Anzahl der eingegangenen Angebote von Bietern aus anderen EU-Mitgliedstaaten: 2 Anzahl der eingegangenen Angebote von Bietern aus Nicht-EU-Mitgliedstaaten: 0 Anzahl der elektronisch eingegangenen Angebote: 3 Der Auftrag wurde an einen Zusammenschluss aus Wirtschaftsteilnehmern vergeben: nein V.2.3)Name und Anschrift des Wirtschaftsteilnehmers, zu dessen Gunsten der Zuschlag erteilt wurde Offizielle Bezeichnung: Swisslog Healthcare Solutions Nationale Identifikationsnummer: 40075038 Postanschrift: Skalhuse 5 Ort: Nibe NUTS-Code: DK01 Hovedstaden Postleitzahl: 9240 Land: Dänemark Der Auftragnehmer ist ein KMU: nein V.2.4)Angaben zum Wert des Auftrags/Loses (ohne MwSt.) Gesamtwert des Auftrags/Loses: 18 000 000.00 DKK V.2.5)Angaben zur Vergabe von Unteraufträgen Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.3)Zusätzliche Angaben: VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Klagenævnet for Udbud Postanschrift: Nævnenes Hus, Toldboden 2 Ort: Viborg Postleitzahl: 8800 Land: Dänemark E-Mail: [10]klfu@naevneneshus.dk Telefon: +45 72405600 Internet-Adresse: [11]http://www.klfu.dk VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren Offizielle Bezeichnung: xx Ort: København Land: Dänemark VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen: Public contract: 45 calendar days after publication of entered into contract. VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt Offizielle Bezeichnung: Konkurrence- og forbrugerstyrelsen Postanschrift: Carl Jacobsens Vej 35 Ort: Valby Postleitzahl: 2500 Land: Dänemark E-Mail: [12]kfst@kfst.dk Telefon: +45 41715000 Internet-Adresse: [13]http://www.kfst.dk VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 27/05/2021 References 6. mailto:tom.knoefler@regionh.dk?subject=TED 7. https://www.regionh.dk/ 8. https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/66963 9. https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:628833-2020:TEXT:DE:HTML 10. mailto:klfu@naevneneshus.dk?subject=TED 11. http://www.klfu.dk/ 12. mailto:kfst@kfst.dk?subject=TED 13. http://www.kfst.dk/ OT: 01/06/2021 S104 Denmark-Hillerød: Pipeline, piping, pipes, casing, tubing and related items 2021/S 104-273561 Contract award notice Results of the procurement procedure Supplies Legal Basis: Directive 2014/24/EU Section I: Contracting authority I.1)Name and addresses Official name: Region Hovedstaden National registration number: 29190623 Postal address: Kongens Vænge 2 Town: Hillerød NUTS code: DK01 Hovedstaden Postal code: 3400 Country: Denmark Contact person: Tom Knøfler E-mail: [6]tom.knoefler@regionh.dk Telephone: +45 38665824 Internet address(es): Main address: [7]https://www.regionh.dk/ Address of the buyer profile: [8]https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/66963 I.4)Type of the contracting authority Regional or local authority I.5)Main activity Health Section II: Object II.1)Scope of the procurement II.1.1)Title: Procurement, Design, delivery, installation, Test and Commission of Pneumatic Tube System Reference number: 3011 II.1.2)Main CPV code 44160000 Pipeline, piping, pipes, casing, tubing and related items II.1.3)Type of contract Supplies II.1.4)Short description: Procurement, design, delivery, installation, test and commission of Pneumatic Tube System. II.1.6)Information about lots This contract is divided into lots: no II.1.7)Total value of the procurement (excluding VAT) Value excluding VAT: 18 000 000.00 DKK II.2)Description II.2.2)Additional CPV code(s) 44100000 Construction materials and associated items II.2.3)Place of performance NUTS code: DK01 Hovedstaden Main site or place of performance: New Hospital North Seeland. II.2.4)Description of the procurement: Procurement, design, delivery, installation, test and commission of Pneumatic Tube System (PTS). The PTS system is a system where containers also called carriers are transported around in a tube system via compressed air or vacuum. In so-called PTS stations the carries can be shipped and received. It is possible to send carriers between any tube station and thus carriers can be shipped across the hospital. The system to be installed and commissioned is a Multi-line PTS system designed for the future transport of primarily blood samples, blood and blood products, laboratory samples, medication and various other items such as small packages and clinical items to laboratories and between the individual ward areas. Thus, the carriers must support the safe transport of all of the above-mentioned items. The main purpose of the PTS system is optimization (reducing) the time of test results, minimization of human errors in connection with sample handling and reducing manual labour involved in the transport of samples and items across the hospital. The pipe post systems must be well tested, user friendly, reliable and easy to maintain. The systems will be in operation 24/7/365 and will be used by clinicians, nurses, service staff, technicians, logistics staff, pharmacy staff and laboratory staff II.2.5)Award criteria Quality criterion - Name: Quality and function / Weighting: 2 Quality criterion - Name: Tendders description / Weighting: 53 Price - Weighting: 45 II.2.11)Information about options Options: yes Description of options: delivery options, service options, spare parts. II.2.13)Information about European Union funds The procurement is related to a project and/or programme financed by European Union funds: no II.2.14)Additional information Section IV: Procedure IV.1)Description IV.1.1)Type of procedure Open procedure IV.1.3)Information about a framework agreement or a dynamic purchasing system IV.1.8)Information about the Government Procurement Agreement (GPA) The procurement is covered by the Government Procurement Agreement: no IV.2)Administrative information IV.2.1)Previous publication concerning this procedure Notice number in the OJ S: [9]2020/S 251-628833 IV.2.8)Information about termination of dynamic purchasing system IV.2.9)Information about termination of call for competition in the form of a prior information notice Section V: Award of contract Contract No: 1 Title: Procurement, design, delivery, installation, Test and Commission of Pneumatic Tube System A contract/lot is awarded: yes V.2)Award of contract V.2.1)Date of conclusion of the contract: 21/05/2021 V.2.2)Information about tenders Number of tenders received: 3 Number of tenders received from SMEs: 0 Number of tenders received from tenderers from other EU Member States: 2 Number of tenders received from tenderers from non-EU Member States: 0 Number of tenders received by electronic means: 3 The contract has been awarded to a group of economic operators: no V.2.3)Name and address of the contractor Official name: Swisslog Healthcare Solutions National registration number: 40075038 Postal address: Skalhuse 5 Town: Nibe NUTS code: DK01 Hovedstaden Postal code: 9240 Country: Denmark The contractor is an SME: no V.2.4)Information on value of the contract/lot (excluding VAT) Total value of the contract/lot: 18 000 000.00 DKK V.2.5)Information about subcontracting Section VI: Complementary information VI.3)Additional information: VI.4)Procedures for review VI.4.1)Review body Official name: Klagenævnet for Udbud Postal address: Nævnenes Hus, Toldboden 2 Town: Viborg Postal code: 8800 Country: Denmark E-mail: [10]klfu@naevneneshus.dk Telephone: +45 72405600 Internet address: [11]http://www.klfu.dk VI.4.2)Body responsible for mediation procedures Official name: xx Town: København Country: Denmark VI.4.3)Review procedure Precise information on deadline(s) for review procedures: Public contract: 45 calendar days after publication of entered into contract. VI.4.4)Service from which information about the review procedure may be obtained Official name: Konkurrence- og forbrugerstyrelsen Postal address: Carl Jacobsens Vej 35 Town: Valby Postal code: 2500 Country: Denmark E-mail: [12]kfst@kfst.dk Telephone: +45 41715000 Internet address: [13]http://www.kfst.dk VI.5)Date of dispatch of this notice: 27/05/2021 -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de