Ausschreibung: Beratung im Bereich Entwicklung - VN-Hanoi Beratung im Bereich Entwicklung Dienstleistungen der allgemeinen öffentlichen Verwaltung Dokument Nr...: 161716-2021 (ID: 2021040209041664983) Veröffentlicht: 02.04.2021 * VN-Hanoi: Beratung im Bereich Entwicklung 2021/S 65/2021 161716 Auftragsbekanntmachung Dienstleistungen Rechtsgrundlage: Verordnung (EU, Euratom) Nr. 2018/1046 Procurement award procedure applying to European Union external actions financed from the general budget of the European Union and the European Development Fund (EDF) Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: European Union, represented by the European Commission Ort: Hanoi NUTS-Code: VN Vietnam Land: Vietnam E-Mail: [6]DELEGATION-VIETNAM-CALL-FOR-TENDERS@eeas.europa.eu Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]https://ec.europa.eu/europeaid/general_en I.3)Kommunikation Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: [8]https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=8163 Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen an die oben genannten Kontaktstellen I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Europäische Institution/Agentur oder internationale Organisation I.5)Haupttätigkeit(en) Allgemeine öffentliche Verwaltung Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: Enhancing Economic Governance Facility Referenznummer der Bekanntmachung: INTPA/HAN/2021/EA-RP/0030 II.1.2)CPV-Code Hauptteil 73220000 Beratung im Bereich Entwicklung II.1.3)Art des Auftrags Dienstleistungen II.1.4)Kurze Beschreibung: The European Commission endorsed the financing decision for the implementation of the EU-Viet Nam Enhancing Economic Governance Programme in December 2020. The programme has two project components providing technical assistance to the Ministry of Planning and Investment (MPI) and the Ministry of Finance (MOF) respectively. The purpose of this procurement is to procure consultancy services to support the implementation of component 1 with the MPI. The budget for this component is EUR 5.5 million maximum. It aims to achieve the following results: (i) strengthened state planning management; (ii) improved doing business environment; (iii) improved public investment management; (iv) strengthened public procurement management. II.1.5)Geschätzter Gesamtwert Wert ohne MwSt.: 5 500 000.00 EUR II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: nein II.2)Beschreibung II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 73220000 Beratung im Bereich Entwicklung 75110000 Dienstleistungen der allgemeinen öffentlichen Verwaltung II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: VN Vietnam Hauptort der Ausführung: Asia, Vietnam (Asia). II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Enhancing Economic Governance Facility. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 5 500 000.00 EUR II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 60 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden Geplante Mindestzahl: 4 Höchstzahl: 8 II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: ja Projektnummer oder -referenz: Asia and Central Asia. II.2.14)Zusätzliche Angaben Subsequent to the initial contract resulting from the current tender procedure, new services or works consisting in the repetition of similar services or works, up to the estimated amount of 0, may be entrusted to the initial contractor by negotiated procedure without prior publication of a contract notice, provided the new services or works are in conformity with the same basic project. Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben III.1)Teilnahmebedingungen III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen: See internet address provided in section I.3). III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien: The economic and financial capacity required from the candidate or tenderer to perform the contract is detailed in the document Information to candidates and tenderers. III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien: The professional and technical capacity required from the candidate or tenderer to perform the contract is detailed in the document Information to candidates and tenderers. III.2)Bedingungen für den Auftrag III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: See internet address provided in section I.3). Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Nichtoffenes Verfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: nein IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge Tag: 04/05/2021 Ortszeit: 16:00 IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Englisch IV.2.6)Bindefrist des Angebots Laufzeit in Monaten: 3 (ab dem Schlusstermin für den Eingang der Angebote) Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen Die Zahlung erfolgt elektronisch VI.3)Zusätzliche Angaben: See internet address provided in section I.3). For any additional information, please refer to the document Information to candidates and tenderers. VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: General Court of the European Union Postanschrift: rue du Fort Niedergrünewald Ort: Luxembourg Postleitzahl: L-2925 Land: Luxemburg E-Mail: [9]GC.Registry@curia.europa.eu Telefon: +352 4303-1 Internet-Adresse: [10]http://curia.europa.eu VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen: See internet address provided in section I.3). VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 30/03/2021 References 6. mailto:DELEGATION-VIETNAM-CALL-FOR-TENDERS@eeas.europa.eu?subject=TED 7. https://ec.europa.eu/europeaid/general_en 8. https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=8163 9. mailto:GC.Registry@curia.europa.eu?subject=TED 10. http://curia.europa.eu/ OT: 02/04/2021 S65 Vietnam-Hanoi: Development consultancy services 2021/S 065-161716 Contract notice Services Legal Basis: Regulation (EU, Euratom) No 2018/1046 Procurement award procedure applying to European Union external actions financed from the general budget of the European Union and the European Development Fund (EDF) Section I: Contracting authority I.1)Name and addresses Official name: European Union, represented by the European Commission Town: Hanoi NUTS code: VN Vietnam Country: Vietnam E-mail: [6]DELEGATION-VIETNAM-CALL-FOR-TENDERS@eeas.europa.eu Internet address(es): Main address: [7]https://ec.europa.eu/europeaid/general_en I.3)Communication The procurement documents are available for unrestricted and full direct access, free of charge, at: [8]https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=8163 Additional information can be obtained from the abovementioned address Tenders or requests to participate must be submitted to the abovementioned address I.4)Type of the contracting authority European institution/agency or international organisation I.5)Main activity General public services Section II: Object II.1)Scope of the procurement II.1.1)Title: Enhancing Economic Governance Facility Reference number: INTPA/HAN/2021/EA-RP/0030 II.1.2)Main CPV code 73220000 Development consultancy services II.1.3)Type of contract Services II.1.4)Short description: The European Commission endorsed the financing decision for the implementation of the EU-Viet Nam Enhancing Economic Governance Programme in December 2020. The programme has two project components providing technical assistance to the Ministry of Planning and Investment (MPI) and the Ministry of Finance (MOF) respectively. The purpose of this procurement is to procure consultancy services to support the implementation of component 1 with the MPI. The budget for this component is EUR 5.5 million maximum. It aims to achieve the following results: (i) strengthened state planning management; (ii) improved doing business environment; (iii) improved public investment management; (iv) strengthened public procurement management. II.1.5)Estimated total value Value excluding VAT: 5 500 000.00 EUR II.1.6)Information about lots This contract is divided into lots: no II.2)Description II.2.2)Additional CPV code(s) 73220000 Development consultancy services 75110000 General public services II.2.3)Place of performance NUTS code: VN Vietnam Main site or place of performance: Asia, Vietnam (Asia). II.2.4)Description of the procurement: Enhancing Economic Governance Facility. II.2.5)Award criteria Price is not the only award criterion and all criteria are stated only in the procurement documents II.2.6)Estimated value Value excluding VAT: 5 500 000.00 EUR II.2.7)Duration of the contract, framework agreement or dynamic purchasing system Duration in months: 60 This contract is subject to renewal: no II.2.9)Information about the limits on the number of candidates to be invited Envisaged minimum number: 4 Maximum number: 8 II.2.10)Information about variants Variants will be accepted: no II.2.11)Information about options Options: no II.2.13)Information about European Union funds The procurement is related to a project and/or programme financed by European Union funds: yes Identification of the project: Asia and Central Asia. II.2.14)Additional information Subsequent to the initial contract resulting from the current tender procedure, new services or works consisting in the repetition of similar services or works, up to the estimated amount of 0, may be entrusted to the initial contractor by negotiated procedure without prior publication of a contract notice, provided the new services or works are in conformity with the same basic project. Section III: Legal, economic, financial and technical information III.1)Conditions for participation III.1.1)Suitability to pursue the professional activity, including requirements relating to enrolment on professional or trade registers List and brief description of conditions: See internet address provided in section I.3). III.1.2)Economic and financial standing List and brief description of selection criteria: The economic and financial capacity required from the candidate or tenderer to perform the contract is detailed in the document Information to candidates and tenderers. III.1.3)Technical and professional ability List and brief description of selection criteria: The professional and technical capacity required from the candidate or tenderer to perform the contract is detailed in the document Information to candidates and tenderers. III.2)Conditions related to the contract III.2.2)Contract performance conditions: See internet address provided in section I.3). Section IV: Procedure IV.1)Description IV.1.1)Type of procedure Restricted procedure IV.1.3)Information about a framework agreement or a dynamic purchasing system IV.1.8)Information about the Government Procurement Agreement (GPA) The procurement is covered by the Government Procurement Agreement: no IV.2)Administrative information IV.2.2)Time limit for receipt of tenders or requests to participate Date: 04/05/2021 Local time: 16:00 IV.2.3)Estimated date of dispatch of invitations to tender or to participate to selected candidates IV.2.4)Languages in which tenders or requests to participate may be submitted: English IV.2.6)Minimum time frame during which the tenderer must maintain the tender Duration in months: 3 (from the date stated for receipt of tender) Section VI: Complementary information VI.1)Information about recurrence This is a recurrent procurement: no VI.2)Information about electronic workflows Electronic payment will be used VI.3)Additional information: See internet address provided in section I.3). For any additional information, please refer to the document Information to candidates and tenderers. VI.4)Procedures for review VI.4.1)Review body Official name: General Court of the European Union Postal address: rue du Fort Niedergrünewald Town: Luxembourg Postal code: L-2925 Country: Luxembourg E-mail: [9]GC.Registry@curia.europa.eu Telephone: +352 4303-1 Internet address: [10]http://curia.europa.eu VI.4.3)Review procedure Precise information on deadline(s) for review procedures: See internet address provided in section I.3). VI.5)Date of dispatch of this notice: 30/03/2021 -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de