Ausschreibung: Mehrfachrahmenvertrag über Studien in den Bereichen konstitutionelle Fragen, Multi-Level-Governance und Dekonz entration - BE-Brüssel Beratung im Bereich Forschung Dokument Nr...: 48760-2021 (ID: 2021020109022847825) Veröffentlicht: 01.02.2021 * BE-Brüssel: Mehrfachrahmenvertrag über Studien in den Bereichen konstitutionelle Fragen, Multi-Level-Governance und Dekonz entration 2021/S 21/2021 48760 Auftragsbekanntmachung Dienstleistungen Rechtsgrundlage: Verordnung (EU, Euratom) Nr. 2018/1046 Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: Ausschuss der Regionen Postanschrift: Rue Belliard/Belliardstraat 101 Ort: Brussels NUTS-Code: BE100 Arr. de Bruxelles-Capitale / Arr. van Brussel-Hoofdstad Postleitzahl: 1040 Land: Belgien Kontaktstelle(n): Unit E4 General Administration and Public Procurement E-Mail: [6]cor-marches-publics@cor.europa.eu Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]http://cor.europa.eu Adresse des Beschafferprofils: [8]http://cor.europa.eu/en/about/tenders/Pages/calls-for-tender.aspx I.3)Kommunikation Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: [9]https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=7512 Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen an die oben genannten Kontaktstellen I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Europäische Institution/Agentur oder internationale Organisation I.5)Haupttätigkeit(en) Allgemeine öffentliche Verwaltung Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: Mehrfachrahmenvertrag über Studien in den Bereichen konstitutionelle Fragen, Multi-Level-Governance und Dekonzentration Referenznummer der Bekanntmachung: CDR/TL1/66/2020 II.1.2)CPV-Code Hauptteil 73210000 Beratung im Bereich Forschung II.1.3)Art des Auftrags Dienstleistungen II.1.4)Kurze Beschreibung: Ziel dieser Ausschreibung ist es, den Dienststellen des Europäischen Ausschusses der Regionen einen Rahmenvertrag für die Bereitstellung wissenschaftlicher, rechtlicher, dokumentarischer und redaktioneller Unterstützungsleistungen für die Organe, Mitglieder, Berichterstatter und Dienste des Europäischen Ausschusses der Regionen zur Verfügung zu stellen. Diese Anfrage nach Dienstleistungen, die an externe Fachleute anvertraut wird, ist eine der Maßnahmen, die ergriffen wurde, um den Mitgliedern bessere Dienstleistungen zu bieten, um die Konsultationsarbeit des Europäischen Ausschusses der Regionen im Rahmen des Gesetzgebungsprozesses zu stärken und zu verbessern. Im Rahmen dieses Auftrags sieht der AdR vor, auf externes Fachwissen zuzugreifen, welches für den Aufgabenbereich der Fachkommission für Unionsbürgerschaft, Regieren, institutionelle Fragen und Außenbeziehungen (im Folgenden Fachkommission CIVEX) relevant ist. II.1.5)Geschätzter Gesamtwert Wert ohne MwSt.: 600 000.00 EUR II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: nein II.2)Beschreibung II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: BE100 Arr. de Bruxelles-Capitale / Arr. van Brussel-Hoofdstad Hauptort der Ausführung: Brüssel. II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Siehe die in Abschnitt I.3) angegebene Internetadresse. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 12 Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja Beschreibung der Verlängerungen: Siehe die in Abschnitt I.3) angegebene Internetadresse. II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben III.1)Teilnahmebedingungen III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit Eignungskriterien gemäß Auftragsunterlagen III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit Eignungskriterien gemäß Auftragsunterlagen III.2)Bedingungen für den Auftrag III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: Siehe die in Abschnitt I.3) angegebene Internetadresse. Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Offenes Verfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem Die Bekanntmachung betrifft den Abschluss einer Rahmenvereinbarung Rahmenvereinbarung mit mehreren Wirtschaftsteilnehmern Geplante Höchstanzahl an Beteiligten an der Rahmenvereinbarung: 3 IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: nein IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge Tag: 15/03/2021 Ortszeit: 23:59 IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Bulgarisch, Tschechisch, Dänisch, Deutsch, Griechisch, Englisch, Spanisch, Estnisch, Finnisch, Französisch, Irisch, Kroatisch, Ungarisch, Italienisch, Litauisch, Lettisch, Maltesisch, Niederländisch, Polnisch, Portugiesisch, Rumänisch, Slowakisch, Slowenisch, Schwedisch IV.2.6)Bindefrist des Angebots Laufzeit in Monaten: 9 (ab dem Schlusstermin für den Eingang der Angebote) IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote Tag: 16/03/2021 Ortszeit: 14:30 Ort: Europäischer Ausschuss der Regionen, Rue Montoyer 92, 1040 Bruxelles/Brussel, BELGIEN. In Anbetracht der Umstände in Bezug auf Covid-19 kann die Teilnahme an der Öffnung der Angebote je nach Teilnehmerzahl online oder persönlich erfolgen. Angaben über befugte Personen und das Öffnungsverfahren: Siehe die in Abschnitt I.3) angegebene Internetadresse. Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein VI.3)Zusätzliche Angaben: In Übereinstimmung mit Artikel 164 Absatz 5 und Anhang I.11.1 Buchstabe e der Verordnung (EU, Euratom) 2018/1046 des Europäischen Parlaments und des Rats vom 18.7.2018 über die Haushaltsordnung für den Gesamthaushaltsplan der Union kann der Ausschuss der Regionen mit den erfolgreichen Bietern dieser Ausschreibung für neue Dienste, die in der Wiederholung von in dieser Bekanntmachung enthaltenen Diensten bestehen, ein Verhandlungsverfahren einleiten. VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Gericht Postanschrift: rue du Fort Niedergrünewald Ort: Luxembourg Postleitzahl: 2925 Land: Luxemburg Internet-Adresse: [10]https://curia.europa.eu/jcms/jcms/index.html VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 25/01/2021 References 6. mailto:cor-marches-publics@cor.europa.eu?subject=TED 7. http://cor.europa.eu/ 8. http://cor.europa.eu/en/about/tenders/Pages/calls-for-tender.aspx 9. https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=7512 10. https://curia.europa.eu/jcms/jcms/index.html OT: 01/02/2021 S21 Belgium-Brussels: Multiple Framework Contract for Studies in the Field of Constitutional Affairs, Multilevel Governance and Devolution 2021/S 021-048760 Contract notice Services Legal Basis: Regulation (EU, Euratom) No 2018/1046 Section I: Contracting authority I.1)Name and addresses Official name: Committee of the Regions Postal address: Rue Belliard/Belliardstraat 101 Town: Brussels NUTS code: BE100 Arr. de Bruxelles-Capitale / Arr. van Brussel-Hoofdstad Postal code: 1040 Country: Belgium Contact person: Unit E4 General Administration and Public Procurement E-mail: [6]cor-marches-publics@cor.europa.eu Internet address(es): Main address: [7]http://cor.europa.eu Address of the buyer profile: [8]http://cor.europa.eu/en/about/tenders/Pages/calls-for-tender.aspx I.3)Communication The procurement documents are available for unrestricted and full direct access, free of charge, at: [9]https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=7512 Additional information can be obtained from the abovementioned address Tenders or requests to participate must be submitted to the abovementioned address I.4)Type of the contracting authority European institution/agency or international organisation I.5)Main activity General public services Section II: Object II.1)Scope of the procurement II.1.1)Title: Multiple Framework Contract for Studies in the Field of Constitutional Affairs, Multilevel Governance and Devolution Reference number: CDR/TL1/66/2020 II.1.2)Main CPV code 73210000 Research consultancy services II.1.3)Type of contract Services II.1.4)Short description: The purpose of this call for tenders is to enable the European Committee of the Regions' services to have at their disposal a framework contract for the provision of scientific, legal, documentary and editorial assistance services to the European Committee of the Regions' bodies, members, rapporteurs and services. This request for services entrusted to external experts is one of the measures taken to provide members with better services in order to strengthen and enhance the European Committee of the Regions' consultative work within the framework of the legislative process. Within the scope of this contract, the CoR would like to use external expertise in the fields relevant for the remits of the Commission for Citizenship, Governance, Institutional and External Affairs (hereinafter CIVEX commission). II.1.5)Estimated total value Value excluding VAT: 600 000.00 EUR II.1.6)Information about lots This contract is divided into lots: no II.2)Description II.2.3)Place of performance NUTS code: BE100 Arr. de Bruxelles-Capitale / Arr. van Brussel-Hoofdstad Main site or place of performance: Brussels. II.2.4)Description of the procurement: See internet address provided in section I.3). II.2.5)Award criteria Price is not the only award criterion and all criteria are stated only in the procurement documents II.2.6)Estimated value II.2.7)Duration of the contract, framework agreement or dynamic purchasing system Duration in months: 12 This contract is subject to renewal: yes Description of renewals: See internet address provided in section I.3). II.2.10)Information about variants Variants will be accepted: no II.2.11)Information about options Options: no II.2.13)Information about European Union funds The procurement is related to a project and/or programme financed by European Union funds: no II.2.14)Additional information Section III: Legal, economic, financial and technical information III.1)Conditions for participation III.1.2)Economic and financial standing Selection criteria as stated in the procurement documents III.1.3)Technical and professional ability Selection criteria as stated in the procurement documents III.2)Conditions related to the contract III.2.2)Contract performance conditions: See internet address provided in section I.3). Section IV: Procedure IV.1)Description IV.1.1)Type of procedure Open procedure IV.1.3)Information about a framework agreement or a dynamic purchasing system The procurement involves the establishment of a framework agreement Framework agreement with several operators Envisaged maximum number of participants to the framework agreement: 3 IV.1.8)Information about the Government Procurement Agreement (GPA) The procurement is covered by the Government Procurement Agreement: no IV.2)Administrative information IV.2.2)Time limit for receipt of tenders or requests to participate Date: 15/03/2021 Local time: 23:59 IV.2.3)Estimated date of dispatch of invitations to tender or to participate to selected candidates IV.2.4)Languages in which tenders or requests to participate may be submitted: Bulgarian, Czech, Danish, German, Greek, English, Spanish, Estonian, Finnish, French, Irish, Croatian, Hungarian, Italian, Lithuanian, Latvian, Maltese, Dutch, Polish, Portuguese, Romanian, Slovak, Slovenian, Swedish IV.2.6)Minimum time frame during which the tenderer must maintain the tender Duration in months: 9 (from the date stated for receipt of tender) IV.2.7)Conditions for opening of tenders Date: 16/03/2021 Local time: 14:30 Place: European Committee of the Regions, Rue Montoyer 92, 1040 Bruxelles/Brussel, BELGIQUE/BELGIË. In the view of the Covid-19 situation, the attendance to the opening session may be online or face-to-face depending on the number of attendees. Information about authorised persons and opening procedure: See internet address provided in section I.3). Section VI: Complementary information VI.1)Information about recurrence This is a recurrent procurement: no VI.3)Additional information: In accordance with Article 164 paragraph 5 and Annex I.11.1) (e) of Regulation (EU, Euratom) 2018/1046 of the European Parliament and of the Council of 18 July 2018 on the financial rules applicable to the general budget of the Union, the Committee of the Regions may initiate negotiated procedures with the successful tenderers of this tender for new services consisting of the repetition of services similar to those in this notice. VI.4)Procedures for review VI.4.1)Review body Official name: General Court of the European Union Postal address: rue du Fort Niedergrünewald Town: Luxembourg Postal code: 2925 Country: Luxembourg Internet address: [10]https://curia.europa.eu/jcms/jcms/index.html VI.5)Date of dispatch of this notice: 25/01/2021 -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de