Ausschreibung: Verbesserung der Verfügbarkeit und des Leistungsumfangs für Unternehmen in finanziellen Schwierigkeiten (GRO/S ME/20/C/013) - BE-Brüssel Ausbildung Unternehmens- und Managementberatung und zugehörige Dienste Erwachsenenbildung und sonstiger Unterricht Dokument Nr...: 48746-2021 (ID: 2021020109022247816) Veröffentlicht: 01.02.2021 * BE-Brüssel: Verbesserung der Verfügbarkeit und des Leistungsumfangs für Unternehmen in finanziellen Schwierigkeiten (GRO/S ME/20/C/013) 2021/S 21/2021 48746 Auftragsbekanntmachung Dienstleistungen Rechtsgrundlage: Verordnung (EU, Euratom) Nr. 2018/1046 Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: Exekutivagentur für kleine und mittlere Unternehmen, EASME.A.1.3 Entrepreneurship und Clusters Postanschrift: Covent Garden (COV2 02/132), Avenue du Bourget 1 Ort: Brussels NUTS-Code: BE100 Arr. de Bruxelles-Capitale / Arr. van Brussel-Hoofdstad Postleitzahl: 1140 Land: Belgien E-Mail: [6]easme-procurement@ec.europa.eu Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]http://ec.europa.eu/easme/ I.3)Kommunikation Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: [8]https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=7562 Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: [9]https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=7562 Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen an die oben genannten Kontaktstellen I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Europäische Institution/Agentur oder internationale Organisation I.5)Haupttätigkeit(en) Allgemeine öffentliche Verwaltung Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: Verbesserung der Verfügbarkeit und des Leistungsumfangs für Unternehmen in finanziellen Schwierigkeiten (GRO/SME/20/C/013) Referenznummer der Bekanntmachung: EASME/2021/OP/0001 II.1.2)CPV-Code Hauptteil 80500000 Ausbildung II.1.3)Art des Auftrags Dienstleistungen II.1.4)Kurze Beschreibung: Gegenstand dieser Ausschreibung ist die Verbesserung der Verfügbarkeit und des Umfangs von Dienstleistungen für Unternehmen in finanziellen Schwierigkeiten. II.1.5)Geschätzter Gesamtwert Wert ohne MwSt.: 900 000.00 EUR II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: nein II.2)Beschreibung II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 79400000 Unternehmens- und Managementberatung und zugehörige Dienste 80400000 Erwachsenenbildung und sonstiger Unterricht 80500000 Ausbildung II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: BE100 Arr. de Bruxelles-Capitale / Arr. van Brussel-Hoofdstad Hauptort der Ausführung: Ausgenommen sind Sitzungen, die in den Räumlichkeiten der EASME und der Europäischen Kommission angesetzt werden. II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Verbesserung der Verfügbarkeit und des Umfangs von Dienstleistungen für Unternehmen in finanziellen Schwierigkeiten (GRO/SME/20/C/013). II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 900 000.00 EUR II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 36 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: ja Projektnummer oder -referenz: Siehe die in Abschnitt I.3) angegebene Internetadresse. II.2.14)Zusätzliche Angaben Siehe die in Abschnitt I.3) angegebene Internetadresse. Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben III.1)Teilnahmebedingungen III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen: Siehe die in Abschnitt I.3) angegebene Internetadresse. III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit Eignungskriterien gemäß Auftragsunterlagen III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit Eignungskriterien gemäß Auftragsunterlagen III.2)Bedingungen für den Auftrag III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: Siehe die in Abschnitt I.3) angegebene Internetadresse. III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal Verpflichtung zur Angabe der Namen und beruflichen Qualifikationen der Personen, die für die Ausführung des Auftrags verantwortlich sind Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Offenes Verfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge Tag: 23/03/2021 Ortszeit: 10:00 IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Bulgarisch, Tschechisch, Dänisch, Deutsch, Griechisch, Englisch, Spanisch, Estnisch, Finnisch, Französisch, Irisch, Kroatisch, Ungarisch, Italienisch, Litauisch, Lettisch, Maltesisch, Niederländisch, Polnisch, Portugiesisch, Rumänisch, Slowakisch, Slowenisch, Schwedisch IV.2.6)Bindefrist des Angebots Laufzeit in Monaten: 6 (ab dem Schlusstermin für den Eingang der Angebote) IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote Tag: 24/03/2021 Ortszeit: 10:00 Ort: Covent Garden (COV2), Place Charles Rogier 16, 1210 Brussels, BELGIEN. Angaben über befugte Personen und das Öffnungsverfahren: Siehe die in Abschnitt I.3) angegebene Internetadresse. Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen Die Zahlung erfolgt elektronisch VI.3)Zusätzliche Angaben: Siehe die in Abschnitt I.3) angegebene Internetadresse. VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Gericht Postanschrift: Rue du Fort Niedergrünewald Ort: Luxembourg Postleitzahl: L-2925 Land: Luxemburg E-Mail: [10]GC.Registry@curia.europa.eu Telefon: +352 4303-1 Internet-Adresse: [11]http://curia.europa.eu VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen: Siehe die in Abschnitt I.3) angegebene Internetadresse. VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 25/01/2021 References 6. mailto:easme-procurement@ec.europa.eu?subject=TED 7. http://ec.europa.eu/easme/ 8. https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=7562 9. https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=7562 10. mailto:GC.Registry@curia.europa.eu?subject=TED 11. http://curia.europa.eu/ OT: 01/02/2021 S21 Belgium-Brussels: Improving the Availability and the Scope of Services for Companies in Financial Difficulties (GRO/SME/20/C/013) 2021/S 021-048746 Contract notice Services Legal Basis: Regulation (EU, Euratom) No 2018/1046 Section I: Contracting authority I.1)Name and addresses Official name: Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises, EASME.A.1.3 Enterpreneurship and Clusters Postal address: Covent Garden (COV2 02/132), Avenue du Bourget, 1 Town: Brussels NUTS code: BE100 Arr. de Bruxelles-Capitale / Arr. van Brussel-Hoofdstad Postal code: B1140 Country: Belgium E-mail: [6]easme-procurement@ec.europa.eu Internet address(es): Main address: [7]http://ec.europa.eu/easme/ I.3)Communication The procurement documents are available for unrestricted and full direct access, free of charge, at: [8]https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=7562 Additional information can be obtained from the abovementioned address Tenders or requests to participate must be submitted electronically via: [9]https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=7562 Tenders or requests to participate must be submitted to the abovementioned address I.4)Type of the contracting authority European institution/agency or international organisation I.5)Main activity General public services Section II: Object II.1)Scope of the procurement II.1.1)Title: Improving the Availability and the Scope of Services for Companies in Financial Difficulties (GRO/SME/20/C/013) Reference number: EASME/2021/OP/0001 II.1.2)Main CPV code 80500000 Training services II.1.3)Type of contract Services II.1.4)Short description: The subject of this call for tenders is improving the availability and the scope of services for companies in financial difficulties. II.1.5)Estimated total value Value excluding VAT: 900 000.00 EUR II.1.6)Information about lots This contract is divided into lots: no II.2)Description II.2.2)Additional CPV code(s) 79400000 Business and management consultancy and related services 80400000 Adult and other education services 80500000 Training services II.2.3)Place of performance NUTS code: BE100 Arr. de Bruxelles-Capitale / Arr. van Brussel-Hoofdstad Main site or place of performance: The tasks are to be performed at the premises designated by the contractor, save where meetings are to be held at EASME's or the European Commissions premises. II.2.4)Description of the procurement: Improving the availability and the scope of services for companies in financial difficulties (GRO/SME/20/C/013). II.2.5)Award criteria Price is not the only award criterion and all criteria are stated only in the procurement documents II.2.6)Estimated value Value excluding VAT: 900 000.00 EUR II.2.7)Duration of the contract, framework agreement or dynamic purchasing system Duration in months: 36 This contract is subject to renewal: no II.2.10)Information about variants Variants will be accepted: no II.2.11)Information about options Options: no II.2.13)Information about European Union funds The procurement is related to a project and/or programme financed by European Union funds: yes Identification of the project: See internet address provided in section I.3). II.2.14)Additional information See internet address provided in section I.3). Section III: Legal, economic, financial and technical information III.1)Conditions for participation III.1.1)Suitability to pursue the professional activity, including requirements relating to enrolment on professional or trade registers List and brief description of conditions: See internet address provided in section I.3). III.1.2)Economic and financial standing Selection criteria as stated in the procurement documents III.1.3)Technical and professional ability Selection criteria as stated in the procurement documents III.2)Conditions related to the contract III.2.2)Contract performance conditions: See internet address provided in section I.3). III.2.3)Information about staff responsible for the performance of the contract Obligation to indicate the names and professional qualifications of the staff assigned to performing the contract Section IV: Procedure IV.1)Description IV.1.1)Type of procedure Open procedure IV.1.3)Information about a framework agreement or a dynamic purchasing system IV.1.8)Information about the Government Procurement Agreement (GPA) The procurement is covered by the Government Procurement Agreement: yes IV.2)Administrative information IV.2.2)Time limit for receipt of tenders or requests to participate Date: 23/03/2021 Local time: 10:00 IV.2.3)Estimated date of dispatch of invitations to tender or to participate to selected candidates IV.2.4)Languages in which tenders or requests to participate may be submitted: Bulgarian, Czech, Danish, German, Greek, English, Spanish, Estonian, Finnish, French, Irish, Croatian, Hungarian, Italian, Lithuanian, Latvian, Maltese, Dutch, Polish, Portuguese, Romanian, Slovak, Slovenian, Swedish IV.2.6)Minimum time frame during which the tenderer must maintain the tender Duration in months: 6 (from the date stated for receipt of tender) IV.2.7)Conditions for opening of tenders Date: 24/03/2021 Local time: 10:00 Place: Covent Garden (COV2), Place Charles Rogier 16, B1210 Brussels, BELGIUM. Information about authorised persons and opening procedure: See internet address provided in section I.3). Section VI: Complementary information VI.1)Information about recurrence This is a recurrent procurement: no VI.2)Information about electronic workflows Electronic payment will be used VI.3)Additional information: See internet address provided in section I.3). VI.4)Procedures for review VI.4.1)Review body Official name: General Court of the European Union Postal address: rue du Fort Niedergrünewald Town: Luxembourg Postal code: 2925 Country: Luxembourg E-mail: [10]GC.Registry@curia.europa.eu Telephone: +352 4303-1 Internet address: [11]http://curia.europa.eu VI.4.3)Review procedure Precise information on deadline(s) for review procedures: See internet address provided in section I.3). VI.5)Date of dispatch of this notice: 25/01/2021 -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de