Ausschreibung: Prüfungsdienstleistungen für Cost Plus Fee-Verträge - ES-Barcelona Betriebsprüfung Dokument Nr...: 528804-2020 (ID: 2020110609023764963) Veröffentlicht: 06.11.2020 * ES-Barcelona: Prüfungsdienstleistungen für Cost Plus Fee-Verträge 2020/S 217/2020 528804 Auftragsbekanntmachung Dienstleistungen Rechtsgrundlage: Verordnung (EU, Euratom) Nr. 2018/1046 Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: Europäisches gemeinsames Unternehmen für den ITER und die Entwicklung der Fusionsenergie (Fusion for Energy) Postanschrift: Josep Pla 2; Torres Diagonal Litoral, Edificio B3 Ort: Barcelona NUTS-Code: ES511 Barcelona Land: Spanien Kontaktstelle(n): Procurement Unit For the attention of: Roberta Rubbino E-Mail: [6]roberta.rubbino@f4e.europa.eu Telefon: +34 933201800 Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]http://f4e.europa.eu/ Adresse des Beschafferprofils: [8]https://industryportal.f4e.europa.eu/default.aspx I.3)Kommunikation Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: [9]https://industryportal.f4e.europa.eu/IP_PAGES/ehome.aspx Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: [10]https://industryportal.f4e.europa.eu/IP_PAGES/ehome.aspx I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Europäische Institution/Agentur oder internationale Organisation I.5)Haupttätigkeit(en) Andere Tätigkeit: Energie Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: Prüfungsdienstleistungen für Cost Plus Fee-Verträge Referenznummer der Bekanntmachung: F4E-OMF-1094 II.1.2)CPV-Code Hauptteil 79212000 Betriebsprüfung II.1.3)Art des Auftrags Dienstleistungen II.1.4)Kurze Beschreibung: Bereitstellung von Vertragsprüfungsdiensten zur Bestimmung der tatsächlich angefallenen Kosten im Rahmen der Cost Plus Fee-Lieferverträge OMF-900-01 und OMF-900-02 für die Herstellung von Paneelen der ersten Wand des ITER- Blankets. II.1.5)Geschätzter Gesamtwert Wert ohne MwSt.: 6 000 000.00 EUR II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: ja Angebote sind möglich für alle Lose II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: Prüfungsdienstleistungen für Cost Plus Fee-Verträge Los-Nr.: 1 II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 79212000 Betriebsprüfung II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: ES ESPAÑA NUTS-Code: FR FRANCE Hauptort der Ausführung: Räumlichkeiten des Auftragnehmers und des Lieferanten von Paneelen der ersten Wand des Blankets (Frankreich oder Spanien). II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Bereitstellung von Vertragsprüfungsdiensten für einen der beiden Lieferverträge für die Produktion von Paneelen der ersten Wand des Blankets (entweder OMF-900-01 oder OMF-900-02). II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 3 000 000.00 EUR II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 48 Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja Beschreibung der Verlängerungen: Bis zu zwei Verlängerungen von jeweils 24 Monaten. II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: ja Beschreibung der Optionen: Option 1: Unterstützung in Form von technischer oder rechtlicher Hilfe für F4E im Falle von Meinungsverschiedenheiten mit dem Lieferanten der First Wall Panele im Zusammenhang mit den Ergebnissen der Prüfung. II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: ja Projektnummer oder -referenz: ITER II.2.14)Zusätzliche Angaben Siehe Abschnitt VI.3). II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: Prüfungsdienstleistungen für Cost Plus Fee-Verträge Los-Nr.: 2 II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 79212000 Betriebsprüfung II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: ES ESPAÑA NUTS-Code: FR FRANCE Hauptort der Ausführung: Räumlichkeiten des Auftragnehmers und des Lieferanten von Paneelen der ersten Wand des Blankets (Frankreich oder Spanien) II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Bereitstellung von Vertragsprüfungsdiensten für einen der beiden Lieferverträge für die Produktion von Paneelen der ersten Wand des Blankets (entweder OMF-900-01 oder OMF-900-02). II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 3 000 000.00 EUR II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 48 Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja Beschreibung der Verlängerungen: Bis zu zwei Verlängerungen von jeweils 24 Monaten. II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: ja Beschreibung der Optionen: Option 1: Unterstützung in Form von technischer oder rechtlicher Hilfe für F4E im Falle von Meinungsverschiedenheiten mit dem Lieferanten der First Wall Panele im Zusammenhang mit den Ergebnissen der Prüfung. II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: ja Projektnummer oder -referenz: ITER II.2.14)Zusätzliche Angaben Siehe Abschnitt VI.3). Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben III.1)Teilnahmebedingungen III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen: Siehe die in Abschnitt I.3) angegebene Internetadresse. III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit Eignungskriterien gemäß Auftragsunterlagen III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit Eignungskriterien gemäß Auftragsunterlagen III.2)Bedingungen für den Auftrag III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: Siehe die in Abschnitt I.3) angegebene Internetadresse. Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Verhandlungsverfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem Die Bekanntmachung betrifft den Abschluss einer Rahmenvereinbarung Rahmenvereinbarung mit mehreren Wirtschaftsteilnehmern Geplante Höchstanzahl an Beteiligten an der Rahmenvereinbarung: 4 Bei Rahmenvereinbarungen Begründung, falls die Laufzeit der Rahmenvereinbarung vier Jahre übersteigt: Diese Dauer ist erforderlich, um die Dauer der Lieferverträge OMF-900-01 und -02 abzudecken. IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs Abwicklung des Verfahrens in aufeinander folgenden Phasen zwecks schrittweiser Verringerung der Zahl der zu erörternden Lösungen bzw. zu verhandelnden Angebote IV.1.5)Angaben zur Verhandlung Der öffentliche Auftraggeber behält sich das Recht vor, den Auftrag auf der Grundlage der ursprünglichen Angebote zu vergeben, ohne Verhandlungen durchzuführen IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: nein IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge Tag: 01/12/2020 Ortszeit: 10:00 IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Englisch Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen Die Zahlung erfolgt elektronisch VI.3)Zusätzliche Angaben: Den Bietern wird mitgeteilt, dass der vergebene Auftrag nicht in Papierform unterzeichnet wird. Die Unterzeichnung des Vertrags erfolgt über ein webbasiertes Tool namens Abweichung, Änderung und Vertragsänderungen (DACC). Der Vertrag muss vom rechtlichen Vertreter des Bieters im DACC unterzeichnet werden. Die Unterzeichnung des Vertrags im DACC gilt als gleichwertig mit einem Papierdokument mit handschriftlicher Unterschrift und ist als Nachweis in Gerichtsverfahren zulässig. Sie ist rechtsverbindlich. 1) Diese Bekanntmachung und die restlichen Ausschreibungsunterlagen werden ebenfalls auf dem Beschafferprofil des Gemeinsamen Unternehmens veröffentlicht. Den Wirtschaftsteilnehmern wird dringend empfohlen, die in Abschnitt I) dieser Bekanntmachung angegebene Website regelmäßig zu besuchen. 2) Für dieses Beschaffungsverfahren gelten die in den folgenden Rechtsvorschriften enthaltenen Bestimmungen: (a) Verordnung (EU, Euratom) 2018/1046, genannt Allgemeine Haushaltsordnung (General Financial Regulation - GFR) und (b) ergänzt (bei Abweichungen) durch die: Haushaltsordnung für Fusion für Energie, die mit Beschluss des Verwaltungsrats vom 10.12.2019 angenommen wurde. Alle Rechtsvorschriften finden Sie unter: [11]http://www.fusionforenergy.europa.eu/procurementsgrants/keyreferenc e.aspx 3) Die Bieter können nur ein Angebot über das in den Beschaffungsunterlagen enthaltene elektronische Einreichungsinstrument einreichen. 4) In Übereinstimmung mit Punkt 11 von Anhang I des GFR kann F4E das Verhandlungsverfahren ohne Veröffentlichung einer Auftragsbekanntmachung anwenden, um neue Aufträge für zusätzliche ähnliche Dienstleistungen an die aufgrund der vorliegenden Ausschreibung ausgewählten Auftragnehmer zu vergeben, in welchem Fall der zu vergebende Betrag 50 % dieses Auftrags nicht übersteigt (der Betrag ist im geschätzten Gesamtwert enthalten, wie er in den Verdingungsunterlagen angegeben) Dieses Recht wird von F4E ausgeübt, falls die Herstellungsverträge OMF-0900 ihre geplante Laufzeit überschreiten sollten. VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Gericht Postanschrift: Rue du Fort Niedergrünewald Ort: Luxembourg Postleitzahl: L-2925 Land: Luxemburg E-Mail: [12]GC.Registry@curia.europa.eu Telefon: +352 4303-1 Fax: +352 4303-2100 Internet-Adresse: [13]http://curia.europa.eu/ VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen: Innerhalb von 2 Monaten nach der Bekanntmachung der Vergabeentscheidung kann eine Klage auf Nichtigerklärung der Entscheidung eingereicht werden. Weder Anfragen noch Antworten auf Anfragen oder Beschwerden über Missstände in der Verwaltungstätigkeit führen zu einer Unterbrechung der Frist für die Einreichung einer Klage auf Nichtigerklärung oder den Beginn eines neuen Zeitraums für die Einreichung einer Klage auf Nichtigerklärung. Die für Nichtigerklärungen zuständige Stelle ist in Abschnitt VI.4.1) der Auftragsbekanntmachung angegeben. Bei Verdacht auf Missstände in der Verwaltungstätigkeit kann beim Europäischen Bürgerbeauftragten eine Beschwerde eingereicht werden, und zwar innerhalb von zwei Jahren ab dem Zeitpunkt der Kenntnisnahme der Tatsachen, auf denen die Beschwerde beruht (siehe [14]http://www.ombudsman.europa.eu). VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 27/10/2020 References 6. mailto:roberta.rubbino@f4e.europa.eu?subject=TED 7. http://f4e.europa.eu/ 8. https://industryportal.f4e.europa.eu/default.aspx 9. https://industryportal.f4e.europa.eu/IP_PAGES/ehome.aspx 10. https://industryportal.f4e.europa.eu/IP_PAGES/ehome.aspx 11. http://www.fusionforenergy.europa.eu/procurementsgrants/keyreference.aspx 12. mailto:GC.Registry@curia.europa.eu?subject=TED 13. http://curia.europa.eu/ 14. http://www.ombudsman.europa.eu/ OT: 06/11/2020 S217 Spain-Barcelona: Auditing Services for Cost Plus Fee Contracts 2020/S 217-528804 Contract notice Services Legal Basis: Regulation (EU, Euratom) No 2018/1046 Section I: Contracting authority I.1)Name and addresses Official name: The European Joint Undertaking for ITER and the Development of Fusion Energy (Fusion for Energy) Postal address: Josep Pla 2; Torres Diagonal Litoral, Edificio B3 Town: Barcelona NUTS code: ES511 Barcelona Country: Spain Contact person: Procurement Unit For the attention of: Roberta Rubbino E-mail: [6]roberta.rubbino@f4e.europa.eu Telephone: +34 933201800 Internet address(es): Main address: [7]http://f4e.europa.eu/ Address of the buyer profile: [8]https://industryportal.f4e.europa.eu/default.aspx I.3)Communication The procurement documents are available for unrestricted and full direct access, free of charge, at: [9]https://industryportal.f4e.europa.eu/IP_PAGES/ehome.aspx Additional information can be obtained from the abovementioned address Tenders or requests to participate must be submitted electronically via: [10]https://industryportal.f4e.europa.eu/IP_PAGES/ehome.aspx I.4)Type of the contracting authority European institution/agency or international organisation I.5)Main activity Other activity: Energy Section II: Object II.1)Scope of the procurement II.1.1)Title: Auditing Services for Cost Plus Fee Contracts Reference number: F4E-OMF-1094 II.1.2)Main CPV code 79212000 Auditing services II.1.3)Type of contract Services II.1.4)Short description: Provision of contract audit services for the determination of the actual incurred cost under Cost Plus Fee supply contracts OMF-900-01 and OMF-900-02, for the production of the ITER Blanket First Wall Panels. II.1.5)Estimated total value Value excluding VAT: 6 000 000.00 EUR II.1.6)Information about lots This contract is divided into lots: yes Tenders may be submitted for all lots II.2)Description II.2.1)Title: Auditing Services for Cost plus Fee Contracts Lot No: 1 II.2.2)Additional CPV code(s) 79212000 Auditing services II.2.3)Place of performance NUTS code: ES ESPAÑA NUTS code: FR FRANCE Main site or place of performance: Contractor's premises and premises of the Blanket First Wall Panels supplier(s) (France or Spain). II.2.4)Description of the procurement: Provision of contract audit services for one of the two supply contracts for the production of the Blanket First Wall Panels (either OMF-900-01 or OMF-900-02). II.2.5)Award criteria Price is not the only award criterion and all criteria are stated only in the procurement documents II.2.6)Estimated value Value excluding VAT: 3 000 000.00 EUR II.2.7)Duration of the contract, framework agreement or dynamic purchasing system Duration in months: 48 This contract is subject to renewal: yes Description of renewals: Up to two renewals of 24 months each. II.2.10)Information about variants Variants will be accepted: no II.2.11)Information about options Options: yes Description of options: Option 1: support in the form of technical or legal assistance to F4E in case of disagreements with the FWP Supplier related to the results of the audit. II.2.13)Information about European Union funds The procurement is related to a project and/or programme financed by European Union funds: yes Identification of the project: ITER II.2.14)Additional information See section VI.3). II.2)Description II.2.1)Title: Auditing Services for Cost plus Fee Contracts Lot No: 2 II.2.2)Additional CPV code(s) 79212000 Auditing services II.2.3)Place of performance NUTS code: ES ESPAÑA NUTS code: FR FRANCE Main site or place of performance: Contractor's premises and premises of the Blanket First Wall Panels supplier(s) (France or Spain) II.2.4)Description of the procurement: Provision of contract audit services for one of the two supply contracts for the production of the Blanket First Wall Panels (either OMF-900-01 or OMF-900-02). II.2.5)Award criteria Price is not the only award criterion and all criteria are stated only in the procurement documents II.2.6)Estimated value Value excluding VAT: 3 000 000.00 EUR II.2.7)Duration of the contract, framework agreement or dynamic purchasing system Duration in months: 48 This contract is subject to renewal: yes Description of renewals: Up to two renewals of 24 months each. II.2.10)Information about variants Variants will be accepted: no II.2.11)Information about options Options: yes Description of options: Option 1: support in the form of technical or legal assistance to F4E in case of disagreements with the FWP Supplier related to the results of the audit. II.2.13)Information about European Union funds The procurement is related to a project and/or programme financed by European Union funds: yes Identification of the project: ITER II.2.14)Additional information See section VI.3). Section III: Legal, economic, financial and technical information III.1)Conditions for participation III.1.1)Suitability to pursue the professional activity, including requirements relating to enrolment on professional or trade registers List and brief description of conditions: See internet address provided in section I.3). III.1.2)Economic and financial standing Selection criteria as stated in the procurement documents III.1.3)Technical and professional ability Selection criteria as stated in the procurement documents III.2)Conditions related to the contract III.2.2)Contract performance conditions: See internet address provided in section I.3). Section IV: Procedure IV.1)Description IV.1.1)Type of procedure Competitive procedure with negotiation IV.1.3)Information about a framework agreement or a dynamic purchasing system The procurement involves the establishment of a framework agreement Framework agreement with several operators Envisaged maximum number of participants to the framework agreement: 4 In the case of framework agreements, provide justification for any duration exceeding 4 years: This duration is required to cover the duration of the supply contracts OMF-900-01 and -02 IV.1.4)Information about reduction of the number of solutions or tenders during negotiation or dialogue Recourse to staged procedure to gradually reduce the number of solutions to be discussed or tenders to be negotiated IV.1.5)Information about negotiation The contracting authority reserves the right to award the contract on the basis of the initial tenders without conducting negotiations IV.1.8)Information about the Government Procurement Agreement (GPA) The procurement is covered by the Government Procurement Agreement: no IV.2)Administrative information IV.2.2)Time limit for receipt of tenders or requests to participate Date: 01/12/2020 Local time: 10:00 IV.2.3)Estimated date of dispatch of invitations to tender or to participate to selected candidates IV.2.4)Languages in which tenders or requests to participate may be submitted: English Section VI: Complementary information VI.1)Information about recurrence This is a recurrent procurement: no VI.2)Information about electronic workflows Electronic payment will be used VI.3)Additional information: Tenderers are informed that the awarded contract will not be signed in paper. Signature of the contract will take place through a web-based tool called deviation, amendment and contract changes (DACC). The contract must be signed by the tenderers legal representative in DACC. Signature of the contract in DACC is considered as equivalent to a paper document with a handwritten signature and shall be admissible as evidence in legal proceedings. It is legally binding. 1) This notice and the rest of the procurement documents will be published also on the joint undertaking's buyer's profile. Economic operators are strongly advised to regularly visit the webpage in section I) of this notice. 2) This procurement procedure is governed by the rules laid down by: (a) Regulation (EU, Euratom) 2018/1046; referred to as the General Financial Regulation (GFR); and (b) complemented, where it derogates, by the: Financial Regulation for Fusion for Energy adopted by Governing Board decision of 10 December 2019. All legislation can be found on: [11]http://www.fusionforenergy.europa.eu/procurementsgrants/keyreferenc e.aspx 3)Tenderers can only submit a tender via the foreseen e-Submission tool detailed in the procurement documents. 4)In accordance with point 11 of Annex I of the GFR, F4E may use the negotiated procedure without publication of a contract notice to award new contracts for additional similar services to the contractors chosen as a result of the present call for tender, in which case the amount to be awarded will not exceed 50 % of this contract (amount included in the total estimated value as detailed in the procurement documents). Such right will be exercised by F4E in case the manufacturing contracts OMF-0900 should exceed their planned duration. VI.4)Procedures for review VI.4.1)Review body Official name: General Court Postal address: Rue du Fort Niedergrünewald Town: Luxembourg Postal code: L-2925 Country: Luxembourg E-mail: [12]GC.Registry@curia.europa.eu Telephone: +352 4303-1 Fax: +352 4303-2100 Internet address: [13]http://curia.europa.eu/ VI.4.3)Review procedure Precise information on deadline(s) for review procedures: Within 2 months of notice of the award decision, you may launch an action for annulment of the award decision. Any request you may make and any reply from us, or any complaint for maladministration, will have neither the purpose nor the effect of suspending the time-limit for launching an action for annulment or to open a new period for launching an action for annulment. The body responsible for hearing annulment procedures is indicated in Section VI.4.1) of the contract notice. If you believe that there was maladministration, you may lodge a complaint to the European Ombudsman within two years of the date when you became aware of the facts on which the complaint is based (see [14]http://www.ombudsman.europa.eu). VI.5)Date of dispatch of this notice: 27/10/2020 -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de