Ausschreibung: Dienstleistungsauftrag über die Bereitstellung einer Analyse des Geschäftsfalls der weltraumgestützten Erdbeo bachtung (Space Based Earth Observation Business Case Analysis (SBEO BCANALYSIS) - BE-Brüssel Militärische Verteidigung Dokument Nr...: 460320-2020 (ID: 2020100209024288212) Veröffentlicht: 02.10.2020 * BE-Brüssel: Dienstleistungsauftrag über die Bereitstellung einer Analyse des Geschäftsfalls der weltraumgestützten Erdbeo bachtung (Space Based Earth Observation Business Case Analysis (SBEO BCANALYSIS) 2020/S 192/2020 460320 Auftragsbekanntmachung Dienstleistungen Rechtsgrundlage: Richtlinie 2014/24/EU Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: Europäische Verteidigungsagentur Postanschrift: Rue des Drapiers 17-23 Ort: Brussels NUTS-Code: BE1 RÉGION DE BRUXELLES-CAPITALE / BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST Postleitzahl: 1050 Land: Belgien Kontaktstelle(n): Procurement and Contract Unit E-Mail: [6]procurement@eda.europa.eu Fax: +32 25042975 Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]http://www.eda.europa.eu Adresse des Beschafferprofils: [8]http://www.eda.europa.eu/procurement-gateway/opportunites/eda-procur ement I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung I.3)Kommunikation Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: [9]https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=7261 Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: [10]https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=7261 Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen an die oben genannten Kontaktstellen I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Europäische Institution/Agentur oder internationale Organisation I.5)Haupttätigkeit(en) Verteidigung Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: Dienstleistungsauftrag über die Bereitstellung einer Analyse des Geschäftsfalls der weltraumgestützten Erdbeobachtung (Space Based Earth Observation Business Case Analysis (SBEO BCANALYSIS) Referenznummer der Bekanntmachung: 20.CAP.OP.012 II.1.2)CPV-Code Hauptteil 75221000 Militärische Verteidigung II.1.3)Art des Auftrags Dienstleistungen II.1.4)Kurze Beschreibung: Gegenstand des Rahmenvertrags ist die Bereitstellung einer Analyse des Geschäftsfalls der weltraumgestützten Erdbeobachtung. II.1.5)Geschätzter Gesamtwert Wert ohne MwSt.: 200 000.00 EUR II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: nein II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: BE BELGIQUE-BELGIË Hauptort der Ausführung: Der Ausführungsort der Aufgaben sind die Räumlichkeiten des Auftragnehmers und die Räumlichkeiten der EVA sowie jeder andere Ort, der in den Ausschreibungsunterlagen genannt wird. II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Siehe Ausschreibungsunterlagen, die unter der in Abschnitt I.3) Kommunikation angegebenen eTendering-Adresse verfügbar sind. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 200 000.00 EUR II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 48 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben III.1)Teilnahmebedingungen III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit Eignungskriterien gemäß Auftragsunterlagen III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit Eignungskriterien gemäß Auftragsunterlagen III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen III.2)Bedingungen für den Auftrag III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: Siehe Ausschreibungsunterlagen, die unter der in Abschnitt I.3) Kommunikation angegebenen eTendering-Adresse verfügbar sind. III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Offenes Verfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem Die Bekanntmachung betrifft den Abschluss einer Rahmenvereinbarung Rahmenvereinbarung mit einem einzigen Wirtschaftsteilnehmer IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: nein IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge Tag: 23/11/2020 Ortszeit: 17:30 IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Englisch IV.2.6)Bindefrist des Angebots Laufzeit in Monaten: 6 (ab dem Schlusstermin für den Eingang der Angebote) IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote Tag: 24/11/2020 Ortszeit: 11:00 Ort: Die Räumlichkeiten der Europäischen Verteidigungsagentur. Angaben über befugte Personen und das Öffnungsverfahren: Ein bevollmächtigter Vertreter je Bieter darf bei der Öffnung der Angebote anwesend sein. Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen VI.3)Zusätzliche Angaben: VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Gericht Postanschrift: Rue du Fort Niedergrünewald Ort: Luxembourg Postleitzahl: L-2925 Land: Luxemburg E-Mail: [11]generalcourt.registry@curia.europa.eu Telefon: +352 4303-1 Fax: +352 4303-2100 Internet-Adresse: [12]http://curia.europa.eu VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen: Bemerkungen zum Beschaffungsverfahren können per E-Mail an [13]procurement@eda.europa.eu an den öffentlichen Auftraggeber übermittelt werden. Bei Verdacht auf Missstände in der Verwaltungstätigkeit kann beim Europäischen Bürgerbeauftragten eine Beschwerde eingereicht werden, und zwar innerhalb von 2 Jahren ab dem Zeitpunkt der Kenntnisnahme der Tatsachen, auf denen die Beschwerde beruht (siehe [14]http://www.ombudsman.europa.eu). Innerhalb von 2 Monaten nach der Bekanntmachung der Vergabeentscheidung kann eine Klage auf Nichtigerklärung der Entscheidung eingereicht werden. Anfragen, Antworten auf Anfragen oder Beschwerden über Missstände in der Verwaltungstätigkeit dienen weder der Unterbrechung der Frist für die Einreichung einer Klage auf Nichtigerklärung noch dem Beginn eines neuen Zeitraums für die Einreichung einer solchen Klage und haben auch keine entsprechende Wirkung. Die für Nichtigerklärungen zuständige Stelle ist in Abschnitt VI.4.1) der Auftragsbekanntmachung angegeben. VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 25/09/2020 References 6. mailto:procurement@eda.europa.eu?subject=TED 7. http://www.eda.europa.eu/ 8. http://www.eda.europa.eu/procurement-gateway/opportunites/eda-procurement 9. https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=7261 10. https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=7261 11. mailto:generalcourt.registry@curia.europa.eu?subject=TED 12. http://curia.europa.eu/ 13. mailto:procurement@eda.europa.eu?subject=TED 14. http://www.ombudsman.europa.eu/ OT: 02/10/2020 S192 Belgium-Brussels: Service contract for the provision of Space Based Earth Observation Business Case Analysis (SBEO BC ANALYSIS)" 2020/S 192-460320 Contract notice Services Legal Basis: Directive 2014/24/EU Section I: Contracting authority I.1)Name and addresses Official name: European Defence Agency Postal address: Rue des Drapiers 17-23 Town: Brussels NUTS code: BE1 RÉGION DE BRUXELLES-CAPITALE / BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST Postal code: B-1050 Country: Belgium Contact person: Procurement and Contract Unit E-mail: [6]procurement@eda.europa.eu Fax: +32 25042975 Internet address(es): Main address: [7]http://www.eda.europa.eu Address of the buyer profile: [8]http://www.eda.europa.eu/procurement-gateway/opportunites/eda-procur ement I.2)Information about joint procurement I.3)Communication The procurement documents are available for unrestricted and full direct access, free of charge, at: [9]https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=7261 Additional information can be obtained from the abovementioned address Tenders or requests to participate must be submitted electronically via: [10]https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=7261 Tenders or requests to participate must be submitted to the abovementioned address I.4)Type of the contracting authority European institution/agency or international organisation I.5)Main activity Defence Section II: Object II.1)Scope of the procurement II.1.1)Title: Service contract for the provision of Space Based Earth Observation Business Case Analysis (SBEO BC ANALYSIS)" Reference number: 20.CAP.OP.012 II.1.2)Main CPV code 75221000 Military defence services II.1.3)Type of contract Services II.1.4)Short description: The subject matter of the framework contract is the provision of a Space Based Earth Observation Business Case Analysis. II.1.5)Estimated total value Value excluding VAT: 200 000.00 EUR II.1.6)Information about lots This contract is divided into lots: no II.2)Description II.2.1)Title: II.2.2)Additional CPV code(s) II.2.3)Place of performance NUTS code: BE BELGIQUE-BELGIË Main site or place of performance: The place of performance of the tasks shall be the Contractor's premises and EDA's premises or any other place indicated in the tender specifications. II.2.4)Description of the procurement: Please refer to the tender documents, available at the e-tendering address provided in Section I.3) Communication. II.2.5)Award criteria Price is not the only award criterion and all criteria are stated only in the procurement documents II.2.6)Estimated value Value excluding VAT: 200 000.00 EUR II.2.7)Duration of the contract, framework agreement or dynamic purchasing system Duration in months: 48 This contract is subject to renewal: no II.2.10)Information about variants Variants will be accepted: no II.2.11)Information about options Options: no II.2.12)Information about electronic catalogues II.2.13)Information about European Union funds The procurement is related to a project and/or programme financed by European Union funds: no II.2.14)Additional information Section III: Legal, economic, financial and technical information III.1)Conditions for participation III.1.1)Suitability to pursue the professional activity, including requirements relating to enrolment on professional or trade registers III.1.2)Economic and financial standing Selection criteria as stated in the procurement documents III.1.3)Technical and professional ability Selection criteria as stated in the procurement documents III.1.5)Information about reserved contracts III.2)Conditions related to the contract III.2.1)Information about a particular profession III.2.2)Contract performance conditions: Please refer to the tender documents, available at the e-tendering address provided in Section I.3) Communication. III.2.3)Information about staff responsible for the performance of the contract Section IV: Procedure IV.1)Description IV.1.1)Type of procedure Open procedure IV.1.3)Information about a framework agreement or a dynamic purchasing system The procurement involves the establishment of a framework agreement Framework agreement with a single operator IV.1.4)Information about reduction of the number of solutions or tenders during negotiation or dialogue IV.1.6)Information about electronic auction IV.1.8)Information about the Government Procurement Agreement (GPA) The procurement is covered by the Government Procurement Agreement: no IV.2)Administrative information IV.2.1)Previous publication concerning this procedure IV.2.2)Time limit for receipt of tenders or requests to participate Date: 23/11/2020 Local time: 17:30 IV.2.3)Estimated date of dispatch of invitations to tender or to participate to selected candidates IV.2.4)Languages in which tenders or requests to participate may be submitted: English IV.2.6)Minimum time frame during which the tenderer must maintain the tender Duration in months: 6 (from the date stated for receipt of tender) IV.2.7)Conditions for opening of tenders Date: 24/11/2020 Local time: 11:00 Place: European Defence Agency's premises. Information about authorised persons and opening procedure: An authorised representative of each tenderer may attend the opening of the tenders. Section VI: Complementary information VI.1)Information about recurrence This is a recurrent procurement: no VI.2)Information about electronic workflows VI.3)Additional information: VI.4)Procedures for review VI.4.1)Review body Official name: General Court Postal address: rue du Fort Niedergrünewald Town: Luxembourg Postal code: 2925 Country: Luxembourg E-mail: [11]generalcourt.registry@curia.europa.eu Telephone: +352 4303-1 Fax: +352 4303-2100 Internet address: [12]http://curia.europa.eu VI.4.2)Body responsible for mediation procedures VI.4.3)Review procedure Precise information on deadline(s) for review procedures: You may submit any observations concerning the procurement procedure to the Contracting Authority by email at [13]procurement@eda.europa.eu. If you believe that there was maladministration, you may lodge a complaint to the European Ombudsman within 2 years of the date when you became aware of the facts on which the complaint is based (see [14]http://www.ombudsman.europa.eu). Within 2 months of notice of the award decision, you may launch an action for annulment of the award decision. Any request you may make and any reply from us, or any complaint for maladministration, will have neither the purpose nor the effect of suspending the time-limit for launching an action for annulment or of opening anew period for launching an action for annulment. The body responsible for hearing annulment procedures is indicated in Section VI.4.1 of the Contract Notice. VI.4.4)Service from which information about the review procedure may be obtained VI.5)Date of dispatch of this notice: 25/09/2020 -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de