Ausschreibung: Rahmenvertrag über die Bereitstellung von Versicherungsmaklerdiensten - BE-Brüssel Dienste von Versicherungsmaklern Dokument Nr...: 460206-2020 (ID: 2020100109020787861) Veröffentlicht: 01.10.2020 * BE-Brüssel: Rahmenvertrag über die Bereitstellung von Versicherungsmaklerdiensten 2020/S 191/2020 460206 Auftragsbekanntmachung Dienstleistungen Rechtsgrundlage: Richtlinie 2014/24/EU Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: Europäische Arbeitsbehörde Postanschrift: J-27 06/005 Ort: Brussels NUTS-Code: BE10 Région de Bruxelles-Capitale / Brussels Hoofdstedelijk Gewest Postleitzahl: 1049 Land: Belgien Kontaktstelle(n): Mr Jordi Curell Gotor E-Mail: [6]EMPL-VT-2020-035@ec.europa.eu Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=7003 Adresse des Beschafferprofils: [8]http://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=624&langId=en I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung I.3)Kommunikation Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: [9]https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=7003 Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen an die oben genannten Kontaktstellen I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Europäische Institution/Agentur oder internationale Organisation I.5)Haupttätigkeit(en) Allgemeine öffentliche Verwaltung Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: Rahmenvertrag über die Bereitstellung von Versicherungsmaklerdiensten Referenznummer der Bekanntmachung: EMPL/2020/OP/0012 II.1.2)CPV-Code Hauptteil 66518100 Dienste von Versicherungsmaklern II.1.3)Art des Auftrags Dienstleistungen II.1.4)Kurze Beschreibung: Siehe Beschaffungsunterlagen. II.1.5)Geschätzter Gesamtwert Wert ohne MwSt.: 200 000.00 EUR II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: nein II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: BE10 Région de Bruxelles-Capitale / Brussels Hoofdstedelijk Gewest NUTS-Code: SK01 Bratislavský kraj II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Siehe Beschaffungsunterlagen. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 200 000.00 EUR II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 24 Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja Beschreibung der Verlängerungen: Eine mögliche Verlängerung um 24 Monate. II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: ja Projektnummer oder -referenz: ELA-Arbeitsprogramm. II.2.14)Zusätzliche Angaben Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben III.1)Teilnahmebedingungen III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen: Siehe Beschaffungsunterlagen. III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit Eignungskriterien gemäß Auftragsunterlagen III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit Eignungskriterien gemäß Auftragsunterlagen III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen III.2)Bedingungen für den Auftrag III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: Siehe Beschaffungsunterlagen. III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal Verpflichtung zur Angabe der Namen und beruflichen Qualifikationen der Personen, die für die Ausführung des Auftrags verantwortlich sind Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Offenes Verfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem Die Bekanntmachung betrifft den Abschluss einer Rahmenvereinbarung Rahmenvereinbarung mit einem einzigen Wirtschaftsteilnehmer IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge Tag: 27/10/2020 Ortszeit: 12:00 IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Bulgarisch, Tschechisch, Dänisch, Deutsch, Griechisch, Englisch, Spanisch, Estnisch, Finnisch, Französisch, Irisch, Kroatisch, Ungarisch, Italienisch, Litauisch, Lettisch, Maltesisch, Niederländisch, Polnisch, Portugiesisch, Rumänisch, Slowakisch, Slowenisch, Schwedisch IV.2.6)Bindefrist des Angebots Laufzeit in Monaten: 9 (ab dem Schlusstermin für den Eingang der Angebote) IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote Tag: 28/10/2020 Ortszeit: 10:00 Ort: Online. Angaben über befugte Personen und das Öffnungsverfahren: Aufgrund der aktuellen außergewöhnlichen Umstände ist die persönliche Anwesenheit verboten. Die Bieter können eine Informationsanfrage an die E-Mail-Adresse des öffentlichen Auftraggebers senden, die unter Ziffer I.1) der Auftragsbekanntmachung angegeben ist, wenn sie die während der Öffnung angekündigten Informationen erhalten möchten. Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen VI.3)Zusätzliche Angaben: VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Gericht Postanschrift: Rue du Fort Niedergrünewald Ort: Luxembourg Postleitzahl: L-2925 Land: Luxemburg E-Mail: [10]GC.registry@curia.europa.eu Telefon: +352 4303-1 Fax: +352 4303-2100 Internet-Adresse: [11]http://curia.europa.eu/ VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Nicht zutreffend Ort: N/A Land: Belgien Internet-Adresse: [12]http://www.ombudsman.europa.eu VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen: Siehe die in Abschnitt I.3) angegebene Internetadresse. VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 24/09/2020 References 6. mailto:EMPL-VT-2020-035@ec.europa.eu?subject=TED 7. https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=7003 8. http://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=624&langId=en 9. https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=7003 10. mailto:GC.registry@curia.europa.eu?subject=TED 11. http://curia.europa.eu/ 12. http://www.ombudsman.europa.eu/ OT: 01/10/2020 S191 Belgium-Brussels: Framework Contract on Provision for Insurance Brokerage Services 2020/S 191-460206 Contract notice Services Legal Basis: Directive 2014/24/EU Section I: Contracting authority I.1)Name and addresses Official name: European Labour Authority Postal address: J-27 06/005 Town: Brussels NUTS code: BE10 Région de Bruxelles-Capitale / Brussels Hoofdstedelijk Gewest Postal code: 1049 Country: Belgium Contact person: Mr Jordi Curell Gotor E-mail: [6]EMPL-VT-2020-035@ec.europa.eu Internet address(es): Main address: [7]https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=7003 Address of the buyer profile: [8]http://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=624&langId=en I.2)Information about joint procurement I.3)Communication The procurement documents are available for unrestricted and full direct access, free of charge, at: [9]https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=7003 Additional information can be obtained from the abovementioned address Tenders or requests to participate must be submitted to the abovementioned address I.4)Type of the contracting authority European institution/agency or international organisation I.5)Main activity General public services Section II: Object II.1)Scope of the procurement II.1.1)Title: Framework Contract on Provision for Insurance Brokerage Services Reference number: EMPL/2020/OP/0012 II.1.2)Main CPV code 66518100 Insurance brokerage services II.1.3)Type of contract Services II.1.4)Short description: See procurement documents. II.1.5)Estimated total value Value excluding VAT: 200 000.00 EUR II.1.6)Information about lots This contract is divided into lots: no II.2)Description II.2.1)Title: II.2.2)Additional CPV code(s) II.2.3)Place of performance NUTS code: BE10 Région de Bruxelles-Capitale / Brussels Hoofdstedelijk Gewest NUTS code: SK01 Bratislavský kraj II.2.4)Description of the procurement: See procurement documents. II.2.5)Award criteria Price is not the only award criterion and all criteria are stated only in the procurement documents II.2.6)Estimated value Value excluding VAT: 200 000.00 EUR II.2.7)Duration of the contract, framework agreement or dynamic purchasing system Duration in months: 24 This contract is subject to renewal: yes Description of renewals: One possible renewal for 24 months. II.2.10)Information about variants Variants will be accepted: no II.2.11)Information about options Options: no II.2.12)Information about electronic catalogues II.2.13)Information about European Union funds The procurement is related to a project and/or programme financed by European Union funds: yes Identification of the project: ELA Work Programme. II.2.14)Additional information Section III: Legal, economic, financial and technical information III.1)Conditions for participation III.1.1)Suitability to pursue the professional activity, including requirements relating to enrolment on professional or trade registers List and brief description of conditions: See procurement documents. III.1.2)Economic and financial standing Selection criteria as stated in the procurement documents III.1.3)Technical and professional ability Selection criteria as stated in the procurement documents III.1.5)Information about reserved contracts III.2)Conditions related to the contract III.2.1)Information about a particular profession III.2.2)Contract performance conditions: See procurement documents. III.2.3)Information about staff responsible for the performance of the contract Obligation to indicate the names and professional qualifications of the staff assigned to performing the contract Section IV: Procedure IV.1)Description IV.1.1)Type of procedure Open procedure IV.1.3)Information about a framework agreement or a dynamic purchasing system The procurement involves the establishment of a framework agreement Framework agreement with a single operator IV.1.4)Information about reduction of the number of solutions or tenders during negotiation or dialogue IV.1.6)Information about electronic auction IV.1.8)Information about the Government Procurement Agreement (GPA) The procurement is covered by the Government Procurement Agreement: yes IV.2)Administrative information IV.2.1)Previous publication concerning this procedure IV.2.2)Time limit for receipt of tenders or requests to participate Date: 27/10/2020 Local time: 12:00 IV.2.3)Estimated date of dispatch of invitations to tender or to participate to selected candidates IV.2.4)Languages in which tenders or requests to participate may be submitted: Bulgarian, Czech, Danish, German, Greek, English, Spanish, Estonian, Finnish, French, Irish, Croatian, Hungarian, Italian, Lithuanian, Latvian, Maltese, Dutch, Polish, Portuguese, Romanian, Slovak, Slovenian, Swedish IV.2.6)Minimum time frame during which the tenderer must maintain the tender Duration in months: 9 (from the date stated for receipt of tender) IV.2.7)Conditions for opening of tenders Date: 28/10/2020 Local time: 10:00 Place: Online. Information about authorised persons and opening procedure: Due to the current exceptional circumstances, no physical presence is allowed. Tenderers may send an information request to the contracting authority's email address, indicated under heading I.1) of the contract notice, if they wish to be provided with the information announced during the opening. Section VI: Complementary information VI.1)Information about recurrence This is a recurrent procurement: no VI.2)Information about electronic workflows VI.3)Additional information: VI.4)Procedures for review VI.4.1)Review body Official name: General Court Postal address: rue du Fort Niedergrünewald Town: Luxembourg Postal code: 2925 Country: Luxembourg E-mail: [10]GC.registry@curia.europa.eu Telephone: +352 4303-1 Fax: +352 4303-2100 Internet address: [11]http://curia.europa.eu/ VI.4.2)Body responsible for mediation procedures Official name: N/A Town: N/A Country: Belgium Internet address: [12]http://www.ombudsman.europa.eu VI.4.3)Review procedure Precise information on deadline(s) for review procedures: See internet address provided in section I.3). VI.4.4)Service from which information about the review procedure may be obtained VI.5)Date of dispatch of this notice: 24/09/2020 -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de