Ausschreibung: Zäune - SE-Stockholm Zäune Zaunteile Dokument Nr...: 408694-2020 (ID: 2020090109051034611) Veröffentlicht: 01.09.2020 * SE-Stockholm: Zäune 2020/S 169/2020 408694 Auftragsbekanntmachung Lieferauftrag Rechtsgrundlage: Richtlinie 2014/24/EU Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: Stockholms stad, Exploateringskontoret Nationale Identifikationsnummer: 212000-0142 Postanschrift: Box 8189 Ort: Stockholm NUTS-Code: SE11 Stockholm Postleitzahl: 104 20 Land: Schweden Kontaktstelle(n): Frida Eurenius E-Mail: [6]frida.eurenius@extern.stockholm.se Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]http://www.stockholm.se I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung I.3)Kommunikation Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: [8]https://upphandling.stockholm.se/doc.aspx?UniqueId=afqvjvripl&GoTo=D ocs Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: [9]https://upphandling.stockholm.se/doc.aspx?UniqueId=afqvjvripl&GoTo=T ender I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Regional- oder Kommunalbehörde I.5)Haupttätigkeit(en) Allgemeine öffentliche Verwaltung Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: V-324 Byggstängsel Referenznummer der Bekanntmachung: 20/86 II.1.2)CPV-Code Hauptteil 34928200 Zäune II.1.3)Art des Auftrags Lieferauftrag II.1.4)Kurze Beschreibung: Upphandlingen avser leverans av byggstängsel till projekt Norra Djurgårdsstaden. Exploateringskontoret har för avstikt att teckna avtal med en (1) leverantör. II.1.5)Geschätzter Gesamtwert II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: nein II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 34928220 Zaunteile II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: SE11 Stockholm II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Inköp och leverans av Byggstängsel till NDS (Norra Djurgårdsstaden). II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Beginn: 22/10/2020 Ende: 15/10/2022 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben III.1)Teilnahmebedingungen III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen III.2)Bedingungen für den Auftrag III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Offenes Verfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge Tag: 29/09/2020 Ortszeit: 23:59 IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Schwedisch IV.2.6)Bindefrist des Angebots Das Angebot muss gültig bleiben bis: 31/12/2020 IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote Tag: 30/09/2020 Ortszeit: 00:00 Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen VI.3)Zusätzliche Angaben: Visma annons: [10]https://opic.com/id/afqvjvripl VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Förvaltningsrätten Ort: Stockholm Land: Schweden VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 27/08/2020 References 6. mailto:frida.eurenius@extern.stockholm.se?subject=TED 7. http://www.stockholm.se/ 8. https://upphandling.stockholm.se/doc.aspx?UniqueId=afqvjvripl&GoTo=Docs 9. https://upphandling.stockholm.se/doc.aspx?UniqueId=afqvjvripl&GoTo=Tender 10. https://opic.com/id/afqvjvripl OT: 01/09/2020 S169 Sverige-Stockholm: Stängsel 2020/S 169-408694 Meddelande om upphandling Varor Rättslig grund: direktiv 2014/24/EU Avsnitt I: Upphandlande myndighet I.1)Namn och adresser Officiellt namn: Stockholms stad, Exploateringskontoret Nationellt registreringsnummer: 212000-0142 Postadress: Box 8189 Ort: Stockholm Nuts-kod: SE11 Stockholm Postnummer: 104 20 Land: Sverige Kontaktperson: Frida Eurenius E-post: [6]frida.eurenius@extern.stockholm.se Internetadress(er): Allmän adress: [7]http://www.stockholm.se I.2)Information om gemensam upphandling I.3)Kommunikation Upphandlingsdokumenten finns tillgängliga för obegränsad, fullständig och direkt tillgång kostnadsfritt på: [8]https://upphandling.stockholm.se/doc.aspx?UniqueId=afqvjvripl&GoTo=D ocs Ytterligare upplysningar kan erhållas från ovannämnda adress Anbud eller anbudsansökningar ska skickas elektroniskt via: [9]https://upphandling.stockholm.se/doc.aspx?UniqueId=afqvjvripl&GoTo=T ender I.4)Typ av upphandlande myndighet Regional eller lokal myndighet I.5)Huvudsaklig verksamhet Allmänna offentliga tjänster Avsnitt II: Föremål II.1)Upphandlingens omfattning II.1.1)Benämning på upphandlingen: V-324 Byggstängsel Referensnummer: 20/86 II.1.2)Huvudsaklig CPV-kod 34928200 Stängsel II.1.3)Typ av kontrakt Varor II.1.4)Kort beskrivning: Upphandlingen avser leverans av byggstängsel till projekt Norra Djurgårdsstaden. Exploateringskontoret har för avstikt att teckna avtal med en (1) leverantör. II.1.5)Uppskattat totalt värde II.1.6)Information om delar Kontraktet är uppdelat i flera delar: nej II.2)Beskrivning II.2.1)Benämning på upphandlingen: II.2.2)Ytterligare CPV-kod(er) 34928220 Stängselmaterial II.2.3)Plats för utförande Nuts-kod: SE11 Stockholm II.2.4)Beskrivning av upphandlingen: Inköp och leverans av Byggstängsel till NDS (Norra Djurgårdsstaden). II.2.5)Tilldelningskriterier Pris är inte det enda upphandlingskriteriet och alla kriterier anges endast i upphandlingsdokumenten II.2.6)Uppskattat värde II.2.7)Kontraktets, ramavtalets eller det dynamiska inköpssystemets löptid Start: 22/10/2020 Slut: 15/10/2022 Detta kontrakt kan förlängas: nej II.2.10)Information om alternativa anbud Alternativa anbud accepteras: nej II.2.11)Information om optioner Option: nej II.2.12)Information om elektroniska kataloger II.2.13)Information om EU-medel Kontraktet är knutet till projekt och/eller program som finansieras med EU-medel: nej II.2.14)Kompletterande upplysningar Avsnitt III: Juridisk, ekonomisk, finansiell och teknisk information III.1)Villkor för deltagande III.1.1)Behörighet att utöva yrkesverksamheten i fråga, inklusive krav på registrering i yrkes- eller handelsregister III.1.2)Ekonomisk och finansiell ställning III.1.3)Teknisk kunskap och yrkeskunskap III.1.5)Information om reserverade kontrakt III.2)Villkor för kontraktet III.2.2)Villkor för fullgörande av kontrakt: III.2.3)Personal som ska ansvara för utförandet av kontraktet Avsnitt IV: Förfarande IV.1)Beskrivning IV.1.1)Typ av förfarande Öppet förfarande IV.1.3)Information om ramavtal eller dynamiskt inköpssystem IV.1.4)Uppgifter om minskning av antalet lösningar eller anbud under förhandlingarna eller dialogen IV.1.6)Information om elektronisk auktion IV.1.8)Information om avtalet om offentlig upphandling Upphandlingen omfattas av avtalet om offentlig upphandling: ja IV.2)Administrativ information IV.2.1)Tidigare offentliggörande angående detta förfarande IV.2.2)Sista datum för mottagande av anbud eller anbudsansökningar Datum: 29/09/2020 Lokal tid: 23:59 IV.2.3)Uppskattat datum för avsändande av inbjudan till utvalda kandidater att lämna anbud eller delta IV.2.4)Språk som får användas i anbud eller anbudsansökningar: Svenska IV.2.6)Minimiperiod under vilken anbudsgivaren är bunden av sitt anbud Anbud ska vara giltigt till: 31/12/2020 IV.2.7)Anbudsöppning Datum: 30/09/2020 Lokal tid: 00:00 Avsnitt VI: Kompletterande upplysningar VI.1)Är detta en återkommande upphandling Detta är en återkommande upphandling: nej VI.2)Information om elektroniska arbetsflöden VI.3)Kompletterande upplysningar: Visma annons: [10]https://opic.com/id/afqvjvripl VI.4)Överprövningsförfaranden VI.4.1)Behörigt organ vid överprövning Officiellt namn: Förvaltningsrätten Ort: Stockholm Land: Sverige VI.4.2)Behörigt organ vid medling VI.4.3)Överprövning VI.4.4)Organ som kan lämna information om överprövning VI.5)Datum då meddelandet sänts: 27/08/2020 -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de