Ausschreibung: Rahmenvertrag über die Bereitstellung persönlicher Schutzausrüstungen (PSA) und Sanitärartikel - PL-Warschau Medizinische Ausrüstungen, Arzneimittel und Körperpflegeprodukte Dokument Nr...: 408297-2020 (ID: 2020090109021734218) Veröffentlicht: 01.09.2020 * PL-Warschau: Rahmenvertrag über die Bereitstellung persönlicher Schutzausrüstungen (PSA) und Sanitärartikel 2020/S 169/2020 408297 Auftragsbekanntmachung Lieferauftrag Rechtsgrundlage: Richtlinie 2014/24/EU Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: Frontex Postanschrift: Plac Europejski 6 Ort: Warsaw NUTS-Code: PL911 Miasto Warszawa Postleitzahl: 00-844 Land: Polen Kontaktstelle(n): Procurement Sector E-Mail: [6]procurement@frontex.europa.eu Telefon: +48 22059500 Fax: +48 22059501 Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]www.frontex.europa.eu I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung I.3)Kommunikation Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: [8]https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=7024 Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen an die oben genannten Kontaktstellen I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Europäische Institution/Agentur oder internationale Organisation I.5)Haupttätigkeit(en) Allgemeine öffentliche Verwaltung Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: Rahmenvertrag über die Bereitstellung persönlicher Schutzausrüstungen (PSA) und Sanitärartikel Referenznummer der Bekanntmachung: Frontex/OP/534/2020/DT II.1.2)CPV-Code Hauptteil 33000000 Medizinische Ausrüstungen, Arzneimittel und Körperpflegeprodukte II.1.3)Art des Auftrags Lieferauftrag II.1.4)Kurze Beschreibung: Dieser Rahmenvertrag ist interinstitutioneller Art. Ziel dieses Rahmenvertrags ist es, dem öffentlichen Auftraggeber die Möglichkeit zu geben, bei jedem Bedarf in relativ kurzer Zeit verschiedene Mengen von persönlicher Schutzausrüstung und Sanitärartikeln jeder Art zu kaufen, gemäß den in den Ausschreibungsunterlagen beschriebenen Bedingungen. Frontex beabsichtigt die Vergabe eines Mehrfachrahmenvertrags mit erneutem Aufruf zum Wettbewerb an die mindestens drei (3) und maximal fünf (5) ausgewählten Auftragnehmer auf der Grundlage des in Anhang III der Ausschreibung enthaltenen Vertragsentwurfs. II.1.5)Geschätzter Gesamtwert Wert ohne MwSt.: 60 580 000.00 EUR II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: nein II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: PL POLSKA Hauptort der Ausführung: EU. II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Die Auftragnehmer müssen jederzeit Angebote unterbreiten können, wenn die PSA und Sanitärartikel gemäß dem im Anhang 1 zu diesem Dokument enthaltenen vordefinierten Katalog angefordert werden. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 60 580 000.00 EUR II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 48 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben III.1)Teilnahmebedingungen III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit Eignungskriterien gemäß Auftragsunterlagen III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit Eignungskriterien gemäß Auftragsunterlagen III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen III.2)Bedingungen für den Auftrag III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Offenes Verfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: nein IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge Tag: 06/10/2020 Ortszeit: 11:00 IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Bulgarisch, Tschechisch, Dänisch, Deutsch, Griechisch, Englisch, Spanisch, Estnisch, Finnisch, Französisch, Irisch, Kroatisch, Ungarisch, Italienisch, Litauisch, Lettisch, Maltesisch, Niederländisch, Polnisch, Portugiesisch, Rumänisch, Slowakisch, Slowenisch, Schwedisch IV.2.6)Bindefrist des Angebots Laufzeit in Monaten: 6 (ab dem Schlusstermin für den Eingang der Angebote) IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote Tag: 08/10/2020 Ortszeit: 11:00 Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen VI.3)Zusätzliche Angaben: VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Gericht Postanschrift: Rue du Fort Niedergrünewald Ort: Luxembourg Postleitzahl: L-2925 Land: Luxemburg Telefon: +352 4303-1 Fax: +352 4303-2100 Internet-Adresse: [9]http://curia.europa.eu VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 25/08/2020 References 6. mailto:procurement@frontex.europa.eu?subject=TED 7. http://www.frontex.europa.eu/ 8. https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=7024 9. http://curia.europa.eu/ OT: 01/09/2020 S169 Poland-Warsaw: Framework Contract for Provision of Personal Protective Equipment (PPE) and Sanitary Items 2020/S 169-408297 Contract notice Supplies Legal Basis: Directive 2014/24/EU Section I: Contracting authority I.1)Name and addresses Official name: Frontex Postal address: Plac Europejski 6 Town: Warsaw NUTS code: PL911 Miasto Warszawa Postal code: 00-844 Country: Poland Contact person: Procurement Sector E-mail: [6]procurement@frontex.europa.eu Telephone: +48 22059500 Fax: +48 22059501 Internet address(es): Main address: [7]www.frontex.europa.eu I.2)Information about joint procurement I.3)Communication The procurement documents are available for unrestricted and full direct access, free of charge, at: [8]https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=7024 Additional information can be obtained from the abovementioned address Tenders or requests to participate must be submitted to the abovementioned address I.4)Type of the contracting authority European institution/agency or international organisation I.5)Main activity General public services Section II: Object II.1)Scope of the procurement II.1.1)Title: Framework Contract for Provision of Personal Protective Equipment (PPE) and Sanitary Items Reference number: Frontex/OP/534/2020/DT II.1.2)Main CPV code 33000000 Medical equipments, pharmaceuticals and personal care products II.1.3)Type of contract Supplies II.1.4)Short description: This FWC is interinstitutional. The objective of this FWC is to provide the contracting authority the possibility to purchase in a relatively short period of time different quantities of any type of personal protective equipment and sanitary items each time the need arises, according to the terms and conditions described in the tender documentation. Frontex intends to award a multiple framework supply contract with reopening of competition to the minimum three (3) and maximum five (5) selected contractors on the basis of the draft contract included in Annex III to the Invitation to tender. II.1.5)Estimated total value Value excluding VAT: 60 580 000.00 EUR II.1.6)Information about lots This contract is divided into lots: no II.2)Description II.2.1)Title: II.2.2)Additional CPV code(s) II.2.3)Place of performance NUTS code: PL POLSKA Main site or place of performance: EU. II.2.4)Description of the procurement: The contractors are required to be able to propose at any time when requested the PPE and sanitary items under the pre-defined catalogue available as in the Appendix 1 to this document. II.2.5)Award criteria Price is not the only award criterion and all criteria are stated only in the procurement documents II.2.6)Estimated value Value excluding VAT: 60 580 000.00 EUR II.2.7)Duration of the contract, framework agreement or dynamic purchasing system Duration in months: 48 This contract is subject to renewal: no II.2.10)Information about variants Variants will be accepted: no II.2.11)Information about options Options: no II.2.12)Information about electronic catalogues II.2.13)Information about European Union funds The procurement is related to a project and/or programme financed by European Union funds: no II.2.14)Additional information Section III: Legal, economic, financial and technical information III.1)Conditions for participation III.1.1)Suitability to pursue the professional activity, including requirements relating to enrolment on professional or trade registers III.1.2)Economic and financial standing Selection criteria as stated in the procurement documents III.1.3)Technical and professional ability Selection criteria as stated in the procurement documents III.1.5)Information about reserved contracts III.2)Conditions related to the contract III.2.2)Contract performance conditions: III.2.3)Information about staff responsible for the performance of the contract Section IV: Procedure IV.1)Description IV.1.1)Type of procedure Open procedure IV.1.3)Information about a framework agreement or a dynamic purchasing system IV.1.4)Information about reduction of the number of solutions or tenders during negotiation or dialogue IV.1.6)Information about electronic auction IV.1.8)Information about the Government Procurement Agreement (GPA) The procurement is covered by the Government Procurement Agreement: no IV.2)Administrative information IV.2.1)Previous publication concerning this procedure IV.2.2)Time limit for receipt of tenders or requests to participate Date: 06/10/2020 Local time: 11:00 IV.2.3)Estimated date of dispatch of invitations to tender or to participate to selected candidates IV.2.4)Languages in which tenders or requests to participate may be submitted: Bulgarian, Czech, Danish, German, Greek, English, Spanish, Estonian, Finnish, French, Irish, Croatian, Hungarian, Italian, Lithuanian, Latvian, Maltese, Dutch, Polish, Portuguese, Romanian, Slovak, Slovenian, Swedish IV.2.6)Minimum time frame during which the tenderer must maintain the tender Duration in months: 6 (from the date stated for receipt of tender) IV.2.7)Conditions for opening of tenders Date: 08/10/2020 Local time: 11:00 Section VI: Complementary information VI.1)Information about recurrence This is a recurrent procurement: no VI.2)Information about electronic workflows VI.3)Additional information: VI.4)Procedures for review VI.4.1)Review body Official name: General Court Postal address: rue du Fort Niedergrünewald Town: Luxembourg Postal code: 2925 Country: Luxembourg Telephone: +352 4303-1 Fax: +352 4303-2100 Internet address: [9]http://curia.europa.eu VI.4.2)Body responsible for mediation procedures VI.4.3)Review procedure VI.4.4)Service from which information about the review procedure may be obtained VI.5)Date of dispatch of this notice: 25/08/2020 -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de