Ausschreibung: Kaikräne - UK-Middlesbrough Kaikräne Hafenkräne Dokument Nr...: 307369-2020 (ID: 2020070109175624070) Veröffentlicht: 01.07.2020 * UK-Middlesbrough: Kaikräne 2020/S 125/2020 307369 Auftragsbekanntmachung Sektoren Lieferauftrag Rechtsgrundlage: Richtlinie 2014/25/EU Abschnitt I: Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: PD Teesport Ltd Postanschrift: 17-27 Queens Square Ort: Middlesbrough NUTS-Code: UKC1 Tees Valley and Durham Postleitzahl: TS2 1AH Land: Vereinigtes Königreich E-Mail: [6]pd.procurement@pdports.co.uk Telefon: +44 1642877000 Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]http://www.pdports.co.uk Adresse des Beschafferprofils: [8]https://www.mytenders.co.uk/search/Search_AuthProfile.aspx?ID=AA3572 9 I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung I.3)Kommunikation Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: [9]http://www.mytenders.org Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: [10]http://www.mytenders.org I.6)Haupttätigkeit(en) Hafeneinrichtungen Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: Supply, Delivery, Installation and Commissioning of Bulks Handling Cranes Referenznummer der Bekanntmachung: 2020-026 II.1.2)CPV-Code Hauptteil 42414120 Kaikräne II.1.3)Art des Auftrags Lieferauftrag II.1.4)Kurze Beschreibung: A 5-year framework agreement for the supply, delivery, installation and commissioning of bulks handling cranes to PD Teesport Ltd. II.1.5)Geschätzter Gesamtwert II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: ja Angebote sind möglich für maximale Anzahl an Losen: 2 II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: Heavy Duty 4-rope Rail-mounted Portal Slewing Crane(s) Los-Nr.: 1 II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 42414120 Kaikräne 42414110 Hafenkräne II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: UKC1 Tees Valley and Durham Hauptort der Ausführung: The contracting entity's premises at Teesport. II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: To supply, deliver and commission rail mounted portal slewing cranes as and when required to the Companys premises at Teesport in Grangetown, Middlesbrough, England (without any commitment as to quantity) under a 5-year framework agreement. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 60 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden Höchstzahl: 4 II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: Heavy Duty 4-rope Mobile Harbour Crane(s). Los-Nr.: 2 II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 42414120 Kaikräne 42414110 Hafenkräne II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: UKC1 Tees Valley and Durham Hauptort der Ausführung: The contracting entity's premises at Teesport. II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: To supply, deliver and commission mobile harbour cranes as and when required to the Companys premises at Teesport in Grangetown, Middlesbrough, England (without any commitment as to quantity) under a 5-year framework agreement. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 60 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden Höchstzahl: 4 II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben III.1)Teilnahmebedingungen III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit Eignungskriterien gemäß Auftragsunterlagen III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit Eignungskriterien gemäß Auftragsunterlagen III.1.4)Objektive Teilnahmeregeln und -kriterien III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen III.1.6)Geforderte Kautionen oder Sicherheiten: Further information will be provided in the tender documents but an advanced payment bond, warranty bond and a performance bond will be required. III.1.7)Wesentliche Finanzierungs- und Zahlungsbedingungen und/oder Hinweise auf Vorschriften, in denen sie enthalten sind: III.1.8)Rechtsform, die die Unternehmensgruppe, der der Auftrag erteilt wird, haben muss: III.2)Bedingungen für den Auftrag III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: The contract will be subject to the model form of general conditions of contract (MF/1) 2014 (Rev 6) Edition with special conditions as set out in the tender documents. III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Verhandlungsverfahren mit vorherigem Aufruf zum Wettbewerb IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem Die Bekanntmachung betrifft den Abschluss einer Rahmenvereinbarung Rahmenvereinbarung mit einem einzigen Wirtschaftsteilnehmer IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: nein IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge Tag: 31/07/2020 Ortszeit: 13:00 IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber Tag: 24/08/2020 IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Englisch IV.2.6)Bindefrist des Angebots Laufzeit in Monaten: 3 (ab dem Schlusstermin für den Eingang der Angebote) IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen VI.3)Zusätzliche Angaben: Parties wishing to express an interest to participate in this contract opportunity must complete a pre-qualification questionnaire (PQQ). PQQ responses must be submitted to [11]http://www.mytenders.org no later than 13.00 on 31 July 2020. The contracting entity is not liable for any costs incurred by those expressing an interest in, or tendering for, this contract opportunity. Compliance with all legislation is required, both in the contract award procedure and during the term of any resulting contract. Note: to register your interest in this notice and obtain any additional information please visit the myTenders Web Site at [12]https://www.mytenders.co.uk/Search/Search_Switch.aspx?ID=220033. The buyer has indicated that it will accept electronic responses to this notice via the postbox facility. A user guide is available at [13]https://www.mytenders.co.uk/sitehelp/help_guides.aspx. Suppliers are advised to allow adequate time for uploading documents and to dispatch the electronic response well in advance of the closing time to avoid any last minute problems. (MT Ref:220033) VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Public Procurement Review Service Postanschrift: Cabinet Office Ort: London Land: Vereinigtes Königreich VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 29/06/2020 References 6. mailto:pd.procurement@pdports.co.uk?subject=TED 7. http://www.pdports.co.uk/ 8. https://www.mytenders.co.uk/search/Search_AuthProfile.aspx?ID=AA35729 9. http://www.mytenders.org/ 10. http://www.mytenders.org/ 11. http://www.mytenders.org/ 12. https://www.mytenders.co.uk/Search/Search_Switch.aspx?ID=220033 13. https://www.mytenders.co.uk/sitehelp/help_guides.aspx OT: 01/07/2020 S125 Supplies - Contract notice - Negotiated procedure United Kingdom-Middlesbrough: Quayside cranes 2020/S 125-307369 Contract notice utilities Supplies Legal Basis: Directive 2014/25/EU Section I: Contracting entity I.1)Name and addresses Official name: PD Teesport Ltd Postal address: 17-27 Queens Square Town: Middlesbrough NUTS code: UKC1 Tees Valley and Durham Postal code: TS2 1AH Country: United Kingdom E-mail: [6]pd.procurement@pdports.co.uk Telephone: +44 1642877000 Internet address(es): Main address: [7]http://www.pdports.co.uk Address of the buyer profile: [8]https://www.mytenders.co.uk/search/Search_AuthProfile.aspx?ID=AA3572 9 I.2)Information about joint procurement I.3)Communication The procurement documents are available for unrestricted and full direct access, free of charge, at: [9]http://www.mytenders.org Additional information can be obtained from the abovementioned address Tenders or requests to participate must be submitted electronically via: [10]http://www.mytenders.org I.6)Main activity Port-related activities Section II: Object II.1)Scope of the procurement II.1.1)Title: Supply, Delivery, Installation and Commissioning of Bulks Handling Cranes Reference number: 2020-026 II.1.2)Main CPV code 42414120 Quayside cranes II.1.3)Type of contract Supplies II.1.4)Short description: A 5-year framework agreement for the supply, delivery, installation and commissioning of bulks handling cranes to PD Teesport Ltd. II.1.5)Estimated total value II.1.6)Information about lots This contract is divided into lots: yes Tenders may be submitted for maximum number of lots: 2 II.2)Description II.2.1)Title: Heavy Duty 4-rope Rail-mounted Portal Slewing Crane(s) Lot No: 1 II.2.2)Additional CPV code(s) 42414120 Quayside cranes 42414110 Harbour cranes II.2.3)Place of performance NUTS code: UKC1 Tees Valley and Durham Main site or place of performance: The contracting entity's premises at Teesport. II.2.4)Description of the procurement: To supply, deliver and commission rail mounted portal slewing cranes as and when required to the Companys premises at Teesport in Grangetown, Middlesbrough, England (without any commitment as to quantity) under a 5-year framework agreement. II.2.5)Award criteria Price is not the only award criterion and all criteria are stated only in the procurement documents II.2.6)Estimated value II.2.7)Duration of the contract, framework agreement or dynamic purchasing system Duration in months: 60 This contract is subject to renewal: no II.2.9)Information about the limits on the number of candidates to be invited Maximum number: 4 II.2.10)Information about variants Variants will be accepted: no II.2.11)Information about options Options: no II.2.12)Information about electronic catalogues II.2.13)Information about European Union funds The procurement is related to a project and/or programme financed by European Union funds: no II.2.14)Additional information II.2)Description II.2.1)Title: Heavy Duty 4-rope Mobile Harbour Crane(s). Lot No: 2 II.2.2)Additional CPV code(s) 42414120 Quayside cranes 42414110 Harbour cranes II.2.3)Place of performance NUTS code: UKC1 Tees Valley and Durham Main site or place of performance: The contracting entity's premises at Teesport. II.2.4)Description of the procurement: To supply, deliver and commission mobile harbour cranes as and when required to the Companys premises at Teesport in Grangetown, Middlesbrough, England (without any commitment as to quantity) under a 5-year framework agreement. II.2.5)Award criteria Price is not the only award criterion and all criteria are stated only in the procurement documents II.2.6)Estimated value II.2.7)Duration of the contract, framework agreement or dynamic purchasing system Duration in months: 60 This contract is subject to renewal: no II.2.9)Information about the limits on the number of candidates to be invited Maximum number: 4 II.2.10)Information about variants Variants will be accepted: no II.2.11)Information about options Options: no II.2.12)Information about electronic catalogues II.2.13)Information about European Union funds The procurement is related to a project and/or programme financed by European Union funds: no II.2.14)Additional information Section III: Legal, economic, financial and technical information III.1)Conditions for participation III.1.1)Suitability to pursue the professional activity, including requirements relating to enrolment on professional or trade registers III.1.2)Economic and financial standing Selection criteria as stated in the procurement documents III.1.3)Technical and professional ability Selection criteria as stated in the procurement documents III.1.4)Objective rules and criteria for participation III.1.5)Information about reserved contracts III.1.6)Deposits and guarantees required: Further information will be provided in the tender documents but an advanced payment bond, warranty bond and a performance bond will be required. III.1.7)Main financing conditions and payment arrangements and/or reference to the relevant provisions governing them: III.1.8)Legal form to be taken by the group of economic operators to whom the contract is to be awarded: III.2)Conditions related to the contract III.2.2)Contract performance conditions: The contract will be subject to the model form of general conditions of contract (MF/1) 2014 (Rev 6) Edition with special conditions as set out in the tender documents. III.2.3)Information about staff responsible for the performance of the contract Section IV: Procedure IV.1)Description IV.1.1)Type of procedure Negotiated procedure with prior call for competition IV.1.3)Information about a framework agreement or a dynamic purchasing system The procurement involves the establishment of a framework agreement Framework agreement with a single operator IV.1.4)Information about reduction of the number of solutions or tenders during negotiation or dialogue IV.1.6)Information about electronic auction IV.1.8)Information about the Government Procurement Agreement (GPA) The procurement is covered by the Government Procurement Agreement: no IV.2)Administrative information IV.2.1)Previous publication concerning this procedure IV.2.2)Time limit for receipt of tenders or requests to participate Date: 31/07/2020 Local time: 13:00 IV.2.3)Estimated date of dispatch of invitations to tender or to participate to selected candidates Date: 24/08/2020 IV.2.4)Languages in which tenders or requests to participate may be submitted: English IV.2.6)Minimum time frame during which the tenderer must maintain the tender Duration in months: 3 (from the date stated for receipt of tender) IV.2.7)Conditions for opening of tenders Section VI: Complementary information VI.1)Information about recurrence This is a recurrent procurement: no VI.2)Information about electronic workflows VI.3)Additional information: Parties wishing to express an interest to participate in this contract opportunity must complete a pre-qualification questionnaire (PQQ). PQQ responses must be submitted to [11]http://www.mytenders.org no later than 13.00 on 31 July 2020. The contracting entity is not liable for any costs incurred by those expressing an interest in, or tendering for, this contract opportunity. Compliance with all legislation is required, both in the contract award procedure and during the term of any resulting contract. Note: to register your interest in this notice and obtain any additional information please visit the myTenders Web Site at [12]https://www.mytenders.co.uk/Search/Search_Switch.aspx?ID=220033. The buyer has indicated that it will accept electronic responses to this notice via the postbox facility. A user guide is available at [13]https://www.mytenders.co.uk/sitehelp/help_guides.aspx. Suppliers are advised to allow adequate time for uploading documents and to dispatch the electronic response well in advance of the closing time to avoid any last minute problems. (MT Ref:220033) VI.4)Procedures for review VI.4.1)Review body Official name: Public Procurement Review Service Postal address: Cabinet Office Town: London Country: United Kingdom VI.4.2)Body responsible for mediation procedures VI.4.3)Review procedure VI.4.4)Service from which information about the review procedure may be obtained VI.5)Date of dispatch of this notice: 29/06/2020 -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de