Ausschreibung: Arzneimittel - NO-Vadsø Arzneimittel Dokument Nr...: 307212-2020 (ID: 2020070109171723971) Veröffentlicht: 01.07.2020 * NO-Vadsø: Arzneimittel 2020/S 125/2020 307212 Auftragsbekanntmachung Lieferauftrag Rechtsgrundlage: Richtlinie 2014/24/EU Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: Sykehusinnkjøp HF Nationale Identifikationsnummer: 916879067 Postanschrift: Postboks 40 Ort: Vadsø NUTS-Code: NO NORGE Postleitzahl: 9811 Land: Norwegen Kontaktstelle(n): Per Ivar Rivenæs E-Mail: [6]per.ivar.rivenaes@sykehusinnkjop.no Telefon: +47 78950700 Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]https://permalink.mercell.com/133234315.aspx Adresse des Beschafferprofils: [8]http://www.sykehusinnkjop.no/ I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung Der Auftrag wird von einer zentralen Beschaffungsstelle vergeben I.3)Kommunikation Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: [9]https://permalink.mercell.com/133234315.aspx Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: [10]https://permalink.mercell.com/133234315.aspx I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Einrichtung des öffentlichen Rechts I.5)Haupttätigkeit(en) Gesundheit Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: 2030a The Active Ingredient Tolvaptan Referenznummer der Bekanntmachung: 2020/949 II.1.2)CPV-Code Hauptteil 33600000 Arzneimittel II.1.3)Art des Auftrags Lieferauftrag II.1.4)Kurze Beschreibung: The contracting authorities for this competition are the four regional health authorities in Norway; the South Eastern Norway Regional Health Authority, Western Norway Regional Health Authority, Central Norway Regional Health Authority and Northern Norway Regional Health Authority. II.1.5)Geschätzter Gesamtwert Wert ohne MwSt.: 16 000 000.00 NOK II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: nein II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: NO01 Oslo og Akershus II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: The contracting authority shall enter into framework agreements for the active ingredient Tolvaptan for treatment of chronically kidney disease. See Annex 02; the Requirement specification. II.2.5)Zuschlagskriterien Die nachstehenden Kriterien Preis II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 16 000 000.00 NOK II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Beginn: 01/12/2020 Ende: 31/05/2022 Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja Beschreibung der Verlängerungen: The framework agreement can be extended for up to 24 months, to a maximum contract period of 42 months. II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: ja Beschreibung der Optionen: The framework agreement can be extended for up to 24 months, to a maximum contract period of 42 months. II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben III.1)Teilnahmebedingungen III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien: Tenderers must have a valid wholesaler licence or production licence. Möglicherweise geforderte Mindeststandards: Individual tenderers must document that they have a valid wholesaler licence or production licence for their preparations in the EU/EEA at the publication of call for tenders. III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen III.2)Bedingungen für den Auftrag III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Offenes Verfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem Die Bekanntmachung betrifft den Abschluss einer Rahmenvereinbarung Rahmenvereinbarung mit mehreren Wirtschaftsteilnehmern IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: nein IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge Tag: 01/09/2020 Ortszeit: 12:00 IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Dänisch, Norwegisch, Schwedisch IV.2.6)Bindefrist des Angebots Das Angebot muss gültig bleiben bis: 01/01/2021 IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote Tag: 01/09/2020 Ortszeit: 12:00 Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen Aufträge werden elektronisch erteilt Die elektronische Rechnungsstellung wird akzeptiert Die Zahlung erfolgt elektronisch VI.3)Zusätzliche Angaben: VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Øst-Finnmark tingrett Postanschrift: Postboks 54 Ort: Vadsø Postleitzahl: 9811 Land: Norwegen Internet-Adresse: [11]https://www.domstol.no/Enkelt-domstol/ost-finnmark-tingrett/ VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Klagenemda for offentlige anskaffelser Ort: Bergen Land: Norwegen E-Mail: [12]post@knse.no Internet-Adresse: [13]www.klagenemdsekretariatet.no VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt Offizielle Bezeichnung: Sykehusinnkjøp HF Postanschrift: Grev Wedels plass 7 Ort: Oslo Postleitzahl: 0151 Land: Norwegen E-Mail: [14]legemidler@sykehusinnkjop.no Internet-Adresse: [15]www.sykehusinnkjop.no VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 30/06/2020 References 6. mailto:per.ivar.rivenaes@sykehusinnkjop.no?subject=TED 7. https://permalink.mercell.com/133234315.aspx 8. http://www.sykehusinnkjop.no/ 9. https://permalink.mercell.com/133234315.aspx 10. https://permalink.mercell.com/133234315.aspx 11. https://www.domstol.no/Enkelt-domstol/ost-finnmark-tingrett/ 12. mailto:post@knse.no?subject=TED 13. http://www.klagenemdsekretariatet.no/ 14. mailto:legemidler@sykehusinnkjop.no?subject=TED 15. http://www.sykehusinnkjop.no/ OT: 01/07/2020 S125 Supplies - Contract notice - Open procedure Norway-Vadsø: Pharmaceutical products 2020/S 125-307212 Contract notice Supplies Legal Basis: Directive 2014/24/EU Section I: Contracting authority I.1)Name and addresses Official name: Sykehusinnkjøp HF National registration number: 916879067 Postal address: Postboks 40 Town: Vadsø NUTS code: NO NORGE Postal code: 9811 Country: Norway Contact person: Per Ivar Rivenæs E-mail: [6]per.ivar.rivenaes@sykehusinnkjop.no Telephone: +47 78950700 Internet address(es): Main address: [7]https://permalink.mercell.com/133234315.aspx Address of the buyer profile: [8]http://www.sykehusinnkjop.no/ I.2)Information about joint procurement The contract is awarded by a central purchasing body I.3)Communication The procurement documents are available for unrestricted and full direct access, free of charge, at: [9]https://permalink.mercell.com/133234315.aspx Additional information can be obtained from the abovementioned address Tenders or requests to participate must be submitted electronically via: [10]https://permalink.mercell.com/133234315.aspx I.4)Type of the contracting authority Body governed by public law I.5)Main activity Health Section II: Object II.1)Scope of the procurement II.1.1)Title: 2030a The Active Ingredient Tolvaptan Reference number: 2020/949 II.1.2)Main CPV code 33600000 Pharmaceutical products II.1.3)Type of contract Supplies II.1.4)Short description: The contracting authorities for this competition are the four regional health authorities in Norway; the South Eastern Norway Regional Health Authority, Western Norway Regional Health Authority, Central Norway Regional Health Authority and Northern Norway Regional Health Authority. II.1.5)Estimated total value Value excluding VAT: 16 000 000.00 NOK II.1.6)Information about lots This contract is divided into lots: no II.2)Description II.2.1)Title: II.2.2)Additional CPV code(s) II.2.3)Place of performance NUTS code: NO01 Oslo og Akershus II.2.4)Description of the procurement: The contracting authority shall enter into framework agreements for the active ingredient Tolvaptan for treatment of chronically kidney disease. See Annex 02; the Requirement specification. II.2.5)Award criteria Criteria below Price II.2.6)Estimated value Value excluding VAT: 16 000 000.00 NOK II.2.7)Duration of the contract, framework agreement or dynamic purchasing system Start: 01/12/2020 End: 31/05/2022 This contract is subject to renewal: yes Description of renewals: The framework agreement can be extended for up to 24 months, to a maximum contract period of 42 months. II.2.10)Information about variants Variants will be accepted: no II.2.11)Information about options Options: yes Description of options: The framework agreement can be extended for up to 24 months, to a maximum contract period of 42 months. II.2.12)Information about electronic catalogues II.2.13)Information about European Union funds The procurement is related to a project and/or programme financed by European Union funds: no II.2.14)Additional information Section III: Legal, economic, financial and technical information III.1)Conditions for participation III.1.1)Suitability to pursue the professional activity, including requirements relating to enrolment on professional or trade registers III.1.2)Economic and financial standing III.1.3)Technical and professional ability List and brief description of selection criteria: Tenderers must have a valid wholesaler licence or production licence. Minimum level(s) of standards possibly required: Individual tenderers must document that they have a valid wholesaler licence or production licence for their preparations in the EU/EEA at the publication of call for tenders. III.1.5)Information about reserved contracts III.2)Conditions related to the contract III.2.2)Contract performance conditions: III.2.3)Information about staff responsible for the performance of the contract Section IV: Procedure IV.1)Description IV.1.1)Type of procedure Open procedure IV.1.3)Information about a framework agreement or a dynamic purchasing system The procurement involves the establishment of a framework agreement Framework agreement with several operators IV.1.4)Information about reduction of the number of solutions or tenders during negotiation or dialogue IV.1.6)Information about electronic auction IV.1.8)Information about the Government Procurement Agreement (GPA) The procurement is covered by the Government Procurement Agreement: no IV.2)Administrative information IV.2.1)Previous publication concerning this procedure IV.2.2)Time limit for receipt of tenders or requests to participate Date: 01/09/2020 Local time: 12:00 IV.2.3)Estimated date of dispatch of invitations to tender or to participate to selected candidates IV.2.4)Languages in which tenders or requests to participate may be submitted: Danish, Norwegian, Swedish IV.2.6)Minimum time frame during which the tenderer must maintain the tender Tender must be valid until: 01/01/2021 IV.2.7)Conditions for opening of tenders Date: 01/09/2020 Local time: 12:00 Section VI: Complementary information VI.1)Information about recurrence This is a recurrent procurement: no VI.2)Information about electronic workflows Electronic ordering will be used Electronic invoicing will be accepted Electronic payment will be used VI.3)Additional information: VI.4)Procedures for review VI.4.1)Review body Official name: Øst-Finnmark tingrett Postal address: Postboks 54 Town: Vadsø Postal code: 9811 Country: Norway Internet address: [11]https://www.domstol.no/Enkelt-domstol/ost-finnmark-tingrett/ VI.4.2)Body responsible for mediation procedures Official name: Klagenemda for offentlige anskaffelser Town: Bergen Country: Norway E-mail: [12]post@knse.no Internet address: [13]www.klagenemdsekretariatet.no VI.4.3)Review procedure VI.4.4)Service from which information about the review procedure may be obtained Official name: Sykehusinnkjøp HF Postal address: Grev Wedels plass 7 Town: Oslo Postal code: 0151 Country: Norway E-mail: [14]legemidler@sykehusinnkjop.no Internet address: [15]www.sykehusinnkjop.no VI.5)Date of dispatch of this notice: 30/06/2020 -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de