Ausschreibung: Laborgeräte, optische Geräte und Präzisionsgeräte (außer Gläser) - DK-Aarhus Laborgeräte, optische Geräte und Präzisionsgeräte (außer Gläser) Dokument Nr...: 305733-2020 (ID: 2020070109053722480) Veröffentlicht: 01.07.2020 * DK-Aarhus: Laborgeräte, optische Geräte und Präzisionsgeräte (außer Gläser) 2020/S 125/2020 305733 Auftragsbekanntmachung Lieferauftrag Rechtsgrundlage: Richtlinie 2014/24/EU Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: Aarhus Universitet Nationale Identifikationsnummer: 31119103 Postanschrift: Nordre Ringgade 1 Ort: Aarhus C NUTS-Code: DK04 Midtjylland Postleitzahl: 8000 Land: Dänemark Kontaktstelle(n): Suheyla Savas E-Mail: [6]schs@au.dk Telefon: +45 93508667 Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]https://www.au.dk/ I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung I.3)Kommunikation Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: [8]https://www.ethics.dk/ethics/eo#/8d4ade32-22a3-4c2f-8c0b-ce4aaecb16b 2/publicMaterial Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: [9]https://www.ethics.dk/ethics/eo#/8d4ade32-22a3-4c2f-8c0b-ce4aaecb16b 2/homepage Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen an die oben genannten Kontaktstellen Im Rahmen der elektronischen Kommunikation ist die Verwendung von Instrumenten und Vorrichtungen erforderlich, die nicht allgemein verfügbar sind. Ein uneingeschränkter und vollständiger direkter Zugang zu diesen Instrumenten und Vorrichtungen ist gebührenfrei möglich unter: [10]https://www.ethics.dk/ethics/eo#/8d4ade32-22a3-4c2f-8c0b-ce4aaecb16 b2/homepage I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Einrichtung des öffentlichen Rechts I.5)Haupttätigkeit(en) Bildung Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: Purchase of two Climate Chambers for Drosophila Husbandry II.1.2)CPV-Code Hauptteil 38000000 Laborgeräte, optische Geräte und Präzisionsgeräte (außer Gläser) II.1.3)Art des Auftrags Lieferauftrag II.1.4)Kurze Beschreibung: Aarhus University puts out to tender the purchase of two climate chambers for drosophila husbandry. II.1.5)Geschätzter Gesamtwert Wert ohne MwSt.: 90 000.00 EUR II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: nein II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: DK04 Midtjylland II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Aarhus University puts out to tender the purchase of two climate chambers for drosophila husbandry. The two climate chambers will be part of the essential equipment infrastructure establishing the research group of tenure-track assistant professor Peter Refsing Andersen at the Department of Molecular Biology and Genetics, Aarhus University. These chambers will enable the husbandry and experimentation with both standard and very sensitive drosophila (fruit fly) strain and will be essential for the productivity of the newly established lab. Given room constraints and special requirements of the drosophila animal strains the chambers require special specifications. The specification of requirements for the two climate chambers by this tender is provided in Appendix 1 Specification of requirements. II.2.5)Zuschlagskriterien Die nachstehenden Kriterien Qualitätskriterium - Name: Quality / Gewichtung: 50 Preis - Gewichtung: 50 II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 90 000.00 EUR II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 24 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben The purchase is published in accordance with the Public Procurement Act (Udbudsloven) § 191, because this contract has a total estimated value below the EU thresholds, but are considered to have cross-border interest. Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben III.1)Teilnahmebedingungen III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen: No criteria. III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien: No criteria to economic and financial standing. Möglicherweise geforderte Mindeststandards: None. III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien: No criteria to technical and professional ability. Möglicherweise geforderte Mindeststandards: None. III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen III.2)Bedingungen für den Auftrag III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: To fulfil the obligation concerning delivery the supplier must perform an acceptance test of the products. The purpose of the acceptance test is to ensure the compliance with the specifications offered by the supplier. III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Offenes Verfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge Tag: 13/07/2020 Ortszeit: 10:00 IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Englisch IV.2.6)Bindefrist des Angebots IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote Tag: 13/07/2020 Ortszeit: 10:15 Ort: Aarhus. Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen VI.3)Zusätzliche Angaben: VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Klagenævnet for udbud Postanschrift: Toldboden 2 Ort: Viborg Postleitzahl: 8800 Land: Dänemark E-Mail: [11]klfu@naevneneshus.dk Telefon: +45 72405708 Internet-Adresse: [12]https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen: Appeals regarding the award of the contract must be received by the Complaints Board for Public Procurement 45 days from the day following date of the publication of the contracting Authority's notice in the Official Journal of the European Union that the contracting authority has entered into a contract. At the latest concurrently with submission of an appeal to the Complaints Board for Public Procurement, the complainant must inform the contracting authority of the alleged infringement, and whether the appeal is to be referred to the board. VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt Offizielle Bezeichnung: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Postanschrift: Carl Jacobsens Vej 35 Ort: Valby Postleitzahl: 2500 Land: Dänemark E-Mail: [13]kfst@kfst.dk Telefon: +45 41715000 Internet-Adresse: [14]www.kfst.dk VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 29/06/2020 References 6. mailto:schs@au.dk?subject=TED 7. https://www.au.dk/ 8. https://www.ethics.dk/ethics/eo#/8d4ade32-22a3-4c2f-8c0b-ce4aaecb16b2/publicMaterial 9. https://www.ethics.dk/ethics/eo#/8d4ade32-22a3-4c2f-8c0b-ce4aaecb16b2/homepage 10. https://www.ethics.dk/ethics/eo#/8d4ade32-22a3-4c2f-8c0b-ce4aaecb16b2/homepage 11. mailto:klfu@naevneneshus.dk?subject=TED 12. https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud 13. mailto:kfst@kfst.dk?subject=TED 14. http://www.kfst.dk/ OT: 01/07/2020 S125 Supplies - Contract notice - Open procedure Denmark-Aarhus: Laboratory, optical and precision equipments (excl. glasses) 2020/S 125-305733 Contract notice Supplies Legal Basis: Directive 2014/24/EU Section I: Contracting authority I.1)Name and addresses Official name: Aarhus Universitet National registration number: 31119103 Postal address: Nordre Ringgade 1 Town: Aarhus C NUTS code: DK04 Midtjylland Postal code: 8000 Country: Denmark Contact person: Suheyla Savas E-mail: [6]schs@au.dk Telephone: +45 93508667 Internet address(es): Main address: [7]https://www.au.dk/ I.2)Information about joint procurement I.3)Communication The procurement documents are available for unrestricted and full direct access, free of charge, at: [8]https://www.ethics.dk/ethics/eo#/8d4ade32-22a3-4c2f-8c0b-ce4aaecb16b 2/publicMaterial Additional information can be obtained from the abovementioned address Tenders or requests to participate must be submitted electronically via: [9]https://www.ethics.dk/ethics/eo#/8d4ade32-22a3-4c2f-8c0b-ce4aaecb16b 2/homepage Tenders or requests to participate must be submitted to the abovementioned address Electronic communication requires the use of tools and devices that are not generally available. Unrestricted and full direct access to these tools and devices is possible, free of charge, at: [10]https://www.ethics.dk/ethics/eo#/8d4ade32-22a3-4c2f-8c0b-ce4aaecb16 b2/homepage I.4)Type of the contracting authority Body governed by public law I.5)Main activity Education Section II: Object II.1)Scope of the procurement II.1.1)Title: Purchase of two Climate Chambers for Drosophila Husbandry II.1.2)Main CPV code 38000000 Laboratory, optical and precision equipments (excl. glasses) II.1.3)Type of contract Supplies II.1.4)Short description: Aarhus University puts out to tender the purchase of two climate chambers for drosophila husbandry. II.1.5)Estimated total value Value excluding VAT: 90 000.00 EUR II.1.6)Information about lots This contract is divided into lots: no II.2)Description II.2.1)Title: II.2.2)Additional CPV code(s) II.2.3)Place of performance NUTS code: DK04 Midtjylland II.2.4)Description of the procurement: Aarhus University puts out to tender the purchase of two climate chambers for drosophila husbandry. The two climate chambers will be part of the essential equipment infrastructure establishing the research group of tenure-track assistant professor Peter Refsing Andersen at the Department of Molecular Biology and Genetics, Aarhus University. These chambers will enable the husbandry and experimentation with both standard and very sensitive drosophila (fruit fly) strain and will be essential for the productivity of the newly established lab. Given room constraints and special requirements of the drosophila animal strains the chambers require special specifications. The specification of requirements for the two climate chambers by this tender is provided in Appendix 1 Specification of requirements. II.2.5)Award criteria Criteria below Quality criterion - Name: Quality / Weighting: 50 Price - Weighting: 50 II.2.6)Estimated value Value excluding VAT: 90 000.00 EUR II.2.7)Duration of the contract, framework agreement or dynamic purchasing system Duration in months: 24 This contract is subject to renewal: no II.2.10)Information about variants Variants will be accepted: no II.2.11)Information about options Options: no II.2.12)Information about electronic catalogues II.2.13)Information about European Union funds The procurement is related to a project and/or programme financed by European Union funds: no II.2.14)Additional information The purchase is published in accordance with the Public Procurement Act (Udbudsloven) § 191, because this contract has a total estimated value below the EU thresholds, but are considered to have cross-border interest. Section III: Legal, economic, financial and technical information III.1)Conditions for participation III.1.1)Suitability to pursue the professional activity, including requirements relating to enrolment on professional or trade registers List and brief description of conditions: No criteria. III.1.2)Economic and financial standing List and brief description of selection criteria: No criteria to economic and financial standing. Minimum level(s) of standards possibly required: None. III.1.3)Technical and professional ability List and brief description of selection criteria: No criteria to technical and professional ability. Minimum level(s) of standards possibly required: None. III.1.5)Information about reserved contracts III.2)Conditions related to the contract III.2.2)Contract performance conditions: To fulfil the obligation concerning delivery the supplier must perform an acceptance test of the products. The purpose of the acceptance test is to ensure the compliance with the specifications offered by the supplier. III.2.3)Information about staff responsible for the performance of the contract Section IV: Procedure IV.1)Description IV.1.1)Type of procedure Open procedure IV.1.3)Information about a framework agreement or a dynamic purchasing system IV.1.4)Information about reduction of the number of solutions or tenders during negotiation or dialogue IV.1.6)Information about electronic auction IV.1.8)Information about the Government Procurement Agreement (GPA) The procurement is covered by the Government Procurement Agreement: yes IV.2)Administrative information IV.2.1)Previous publication concerning this procedure IV.2.2)Time limit for receipt of tenders or requests to participate Date: 13/07/2020 Local time: 10:00 IV.2.3)Estimated date of dispatch of invitations to tender or to participate to selected candidates IV.2.4)Languages in which tenders or requests to participate may be submitted: English IV.2.6)Minimum time frame during which the tenderer must maintain the tender IV.2.7)Conditions for opening of tenders Date: 13/07/2020 Local time: 10:15 Place: Aarhus. Section VI: Complementary information VI.1)Information about recurrence This is a recurrent procurement: no VI.2)Information about electronic workflows VI.3)Additional information: VI.4)Procedures for review VI.4.1)Review body Official name: Klagenævnet for udbud Postal address: Toldboden 2 Town: Viborg Postal code: 8800 Country: Denmark E-mail: [11]klfu@naevneneshus.dk Telephone: +45 72405708 Internet address: [12]https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud VI.4.2)Body responsible for mediation procedures VI.4.3)Review procedure Precise information on deadline(s) for review procedures: Appeals regarding the award of the contract must be received by the Complaints Board for Public Procurement 45 days from the day following date of the publication of the contracting Authority's notice in the Official Journal of the European Union that the contracting authority has entered into a contract. At the latest concurrently with submission of an appeal to the Complaints Board for Public Procurement, the complainant must inform the contracting authority of the alleged infringement, and whether the appeal is to be referred to the board. VI.4.4)Service from which information about the review procedure may be obtained Official name: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Postal address: Carl Jacobsens Vej 35 Town: Valby Postal code: 2500 Country: Denmark E-mail: [13]kfst@kfst.dk Telephone: +45 41715000 Internet address: [14]www.kfst.dk VI.5)Date of dispatch of this notice: 29/06/2020 -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de