Ausschreibung: Verpflegungsdienste für Schulen - UK-Borehamwood Verpflegungsdienste für Schulen Dokument Nr...: 205652-2020 (ID: 2020050409173818834) Veröffentlicht: 04.05.2020 * UK-Borehamwood: Verpflegungsdienste für Schulen 2020/S 86/2020 205652 Auftragsbekanntmachung Dienstleistungen Rechtsgrundlage: Richtlinie 2014/24/EU Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: Hertswood Academy Postanschrift: Cowley Hill Ort: Borehamwood NUTS-Code: UKG11 Postleitzahl: WD6 5LG Land: Vereinigtes Königreich E-Mail: [6]smusk@hertswoodacademy.org Telefon: +44 2082387200 Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]www.rmandcconsultants.co.uk Adresse des Beschafferprofils: [8]https://www.mytenders.co.uk/search/Search_AuthProfile.aspx?ID=AA9341 I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung I.3)Kommunikation Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: [9]www.mytenders.org Weitere Auskünfte erteilen/erteilt folgende Kontaktstelle: Offizielle Bezeichnung: RM&C Consultants Ltd Postanschrift: 450 Brook Drive Ort: Reading NUTS-Code: UKJ11 Postleitzahl: TN17 3EG Land: Vereinigtes Königreich E-Mail: [10]david@rmandcconsultants.co.uk Telefon: +44 7786312805 Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [11]www.rmandcconsultants.co.uk Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen an die oben genannten Kontaktstellen I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Einrichtung des öffentlichen Rechts I.5)Haupttätigkeit(en) Bildung Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: Hertswood Academy Referenznummer der Bekanntmachung: RM&C/2020/HA/289 II.1.2)CPV-Code Hauptteil 55524000 II.1.3)Art des Auftrags Dienstleistungen II.1.4)Kurze Beschreibung: work with the Academy to pursue inventive new ideas for the delivery of high quality healthy meals. Students must be able to feel the offer is value for money together with food being well balanced, fresh and nutritional. The Academy places huge importance to providing their students and staff with healthy, nutritious food. The offer should be both Halal and Non-Halal and include all styles of menu including a wide range of vegetarian and international dishes. II.1.5)Geschätzter Gesamtwert II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: nein II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 55524000 II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: UKH23 II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Pupils number Pupil numbers: - by year group Year 7 224 Year 8 227 Year 9 211 Year 10 208 Year 11 200 Sixth form 148 Total 1218 Pricings/sales price Meal deal price GBP 2.65 FSM entitled: 243 (any two items from the menu) Uptake: 156 daily Value: GBP 2.20 Staff duty meal entitled: not provided Sales over 12 months FSM sales over 12 months breakfast: none Break: none Lunch: GBP 65 208 pa Pupil paid meal sales over 12 months average taken over 8 full trading weeks for spring term Breakfast: average GBP 502 pw Break: average GBP 3 032 pw Lunch: average GBP 3 497 pw Sixth form: not separated out Staff duty meal sales over 12 months N/a Staff cash sales over 12 months GBP 858 per week average Hospitality sales over 12 months GBP 7 477 from September 2019 to February 2020 Service times Breakfast: 7.45-8.30 Break: 11.5-11.25 Lunch: 13.25-14.00 Locked in Policy: yes Current contractor Cucina/Impact Food Group II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 60 Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja Beschreibung der Verlängerungen: Three years initial term plus optional year extension. II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden Geplante Anzahl der Bewerber: 5 II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben III.1)Teilnahmebedingungen III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen III.2)Bedingungen für den Auftrag III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Nichtoffenes Verfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: nein IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge Tag: 28/05/2020 Ortszeit: 13:00 IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber Tag: 09/06/2020 IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Englisch IV.2.6)Bindefrist des Angebots IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen VI.3)Zusätzliche Angaben: Note: to register your interest in this notice and obtain any additional information please visit the myTenders Web Site at [12]https://www.mytenders.co.uk/Search/Search_Switch.aspx?ID=219634. (MT Ref:219634). VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Public Procurement Review Service Postanschrift: Cabinet Office Ort: London Land: Vereinigtes Königreich E-Mail: [13]publicprocurementreview@cabinetoffice.gov.uk Telefon: +44 3450103503 Internet-Adresse: [14]https://www.gov.uk/government/publications/public-procurement-revie w-service-scope-and-remit VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 29/04/2020 References 6. mailto:smusk@hertswoodacademy.org?subject=TED 7. http://www.rmandcconsultants.co.uk/ 8. https://www.mytenders.co.uk/search/Search_AuthProfile.aspx?ID=AA9341 9. http://www.mytenders.org/ 10. mailto:david@rmandcconsultants.co.uk?subject=TED 11. http://www.rmandcconsultants.co.uk/ 12. https://www.mytenders.co.uk/Search/Search_Switch.aspx?ID=219634 13. mailto:publicprocurementreview@cabinetoffice.gov.uk?subject=TED 14. https://www.gov.uk/government/publications/public-procurement-review-service-scope-and-remit OT: 04/05/2020 S86 Services - Contract notice - Restricted procedure United Kingdom-Borehamwood: School catering services 2020/S 086-205652 Contract notice Services Legal Basis: Directive 2014/24/EU Section I: Contracting authority I.1)Name and addresses Official name: Hertswood Academy Postal address: Cowley Hill Town: Borehamwood NUTS code: UKG11 Postal code: WD6 5LG Country: United Kingdom E-mail: [6]smusk@hertswoodacademy.org Telephone: +44 2082387200 Internet address(es): Main address: [7]www.rmandcconsultants.co.uk Address of the buyer profile: [8]https://www.mytenders.co.uk/search/Search_AuthProfile.aspx?ID=AA9341 I.2)Information about joint procurement I.3)Communication The procurement documents are available for unrestricted and full direct access, free of charge, at: [9]www.mytenders.org Additional information can be obtained from another address: Official name: RM&C Consultants Ltd Postal address: 450 Brook Drive Town: Reading NUTS code: UKJ11 Postal code: TN17 3EG Country: United Kingdom E-mail: [10]david@rmandcconsultants.co.uk Telephone: +44 7786312805 Internet address(es): Main address: [11]www.rmandcconsultants.co.uk Tenders or requests to participate must be submitted to the abovementioned address I.4)Type of the contracting authority Body governed by public law I.5)Main activity Education Section II: Object II.1)Scope of the procurement II.1.1)Title: Hertswood Academy Reference number: RM&C/2020/HA/289 II.1.2)Main CPV code 55524000 II.1.3)Type of contract Services II.1.4)Short description: work with the Academy to pursue inventive new ideas for the delivery of high quality healthy meals. Students must be able to feel the offer is value for money together with food being well balanced, fresh and nutritional. The Academy places huge importance to providing their students and staff with healthy, nutritious food. The offer should be both Halal and Non-Halal and include all styles of menu including a wide range of vegetarian and international dishes. II.1.5)Estimated total value II.1.6)Information about lots This contract is divided into lots: no II.2)Description II.2.1)Title: II.2.2)Additional CPV code(s) 55524000 II.2.3)Place of performance NUTS code: UKH23 II.2.4)Description of the procurement: Pupils number Pupil numbers: - by year group Year 7 224 Year 8 227 Year 9 211 Year 10 208 Year 11 200 Sixth form 148 Total 1218 Pricings/sales price Meal deal price GBP 2.65 FSM entitled: 243 (any two items from the menu) Uptake: 156 daily Value: GBP 2.20 Staff duty meal entitled: not provided Sales over 12 months FSM sales over 12 months breakfast: none Break: none Lunch: GBP 65 208 pa Pupil paid meal sales over 12 months average taken over 8 full trading weeks for spring term Breakfast: average GBP 502 pw Break: average GBP 3 032 pw Lunch: average GBP 3 497 pw Sixth form: not separated out Staff duty meal sales over 12 months N/a Staff cash sales over 12 months GBP 858 per week average Hospitality sales over 12 months GBP 7 477 from September 2019 to February 2020 Service times Breakfast: 7.45-8.30 Break: 11.5-11.25 Lunch: 13.25-14.00 Locked in Policy: yes Current contractor Cucina/Impact Food Group II.2.5)Award criteria Price is not the only award criterion and all criteria are stated only in the procurement documents II.2.6)Estimated value II.2.7)Duration of the contract, framework agreement or dynamic purchasing system Duration in months: 60 This contract is subject to renewal: yes Description of renewals: Three years initial term plus optional year extension. II.2.9)Information about the limits on the number of candidates to be invited Envisaged number of candidates: 5 II.2.10)Information about variants Variants will be accepted: no II.2.11)Information about options Options: no II.2.12)Information about electronic catalogues II.2.13)Information about European Union funds The procurement is related to a project and/or programme financed by European Union funds: no II.2.14)Additional information Section III: Legal, economic, financial and technical information III.1)Conditions for participation III.1.1)Suitability to pursue the professional activity, including requirements relating to enrolment on professional or trade registers III.1.2)Economic and financial standing III.1.3)Technical and professional ability III.1.5)Information about reserved contracts III.2)Conditions related to the contract III.2.1)Information about a particular profession III.2.2)Contract performance conditions: III.2.3)Information about staff responsible for the performance of the contract Section IV: Procedure IV.1)Description IV.1.1)Type of procedure Restricted procedure IV.1.3)Information about a framework agreement or a dynamic purchasing system IV.1.4)Information about reduction of the number of solutions or tenders during negotiation or dialogue IV.1.6)Information about electronic auction IV.1.8)Information about the Government Procurement Agreement (GPA) The procurement is covered by the Government Procurement Agreement: no IV.2)Administrative information IV.2.1)Previous publication concerning this procedure IV.2.2)Time limit for receipt of tenders or requests to participate Date: 28/05/2020 Local time: 13:00 IV.2.3)Estimated date of dispatch of invitations to tender or to participate to selected candidates Date: 09/06/2020 IV.2.4)Languages in which tenders or requests to participate may be submitted: English IV.2.6)Minimum time frame during which the tenderer must maintain the tender IV.2.7)Conditions for opening of tenders Section VI: Complementary information VI.1)Information about recurrence This is a recurrent procurement: no VI.2)Information about electronic workflows VI.3)Additional information: Note: to register your interest in this notice and obtain any additional information please visit the myTenders Web Site at [12]https://www.mytenders.co.uk/Search/Search_Switch.aspx?ID=219634. (MT Ref:219634). VI.4)Procedures for review VI.4.1)Review body Official name: Public Procurement Review Service Postal address: Cabinet Office Town: London Country: United Kingdom E-mail: [13]publicprocurementreview@cabinetoffice.gov.uk Telephone: +44 3450103503 Internet address: [14]https://www.gov.uk/government/publications/public-procurement-revie w-service-scope-and-remit VI.4.2)Body responsible for mediation procedures VI.4.3)Review procedure VI.4.4)Service from which information about the review procedure may be obtained VI.5)Date of dispatch of this notice: 29/04/2020 -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de