Ausschreibung: Datenbankdienste - NL-Den Haag Datenbankdienste Datendienste Marktforschung Dokument Nr...: 204846-2020 (ID: 2020050409111617995) Veröffentlicht: 04.05.2020 * NL-Den Haag: Datenbankdienste 2020/S 86/2020 204846 Auftragsbekanntmachung Dienstleistungen Rechtsgrundlage: Richtlinie 2014/24/EU Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: Ministry of Foreign Affairs Nationale Identifikationsnummer: 50555596 Postanschrift: Wilhelmina van Pruisenweg 52 Ort: Den Haag NUTS-Code: NL Postleitzahl: 2595AN Land: Niederlande Kontaktstelle(n): Madeleine Dijkman E-Mail: [6]Madeleine.Dijkman@rijksoverheid.nl Telefon: +31 707585678 Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]www.UBRijk.nl Adresse des Beschafferprofils: [8]https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/398166 I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung I.3)Kommunikation Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: [9]http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=269029&B=CTMSO LUTION Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: [10]http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=269029&B=CTMS OLUTION Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen an die oben genannten Kontaktstellen I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Ministerium oder sonstige zentral- oder bundesstaatliche Behörde einschließlich regionaler oder lokaler Unterabteilungen I.5)Haupttätigkeit(en) Allgemeine öffentliche Verwaltung Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: Data Delivery Services for Cost of Living, Location Rating and Housing Referenznummer der Bekanntmachung: 20185008.021.038 II.1.2)CPV-Code Hauptteil 72320000 II.1.3)Art des Auftrags Dienstleistungen II.1.4)Kurze Beschreibung: As a result of the expiry of current Agreements, the Ministry of Foreign Affairs is going to tender Data delivery services for cost of living, location rating and housing. The purpose of the tendering process is to conclude an agreement with one (1) or two (2) service providers for data delivery services. The intention is for both Agreements to commence on the 1^st of December. We have divided the tendering process into two (2) lots. These lots are: 1) Lot 1: Data on Cost of Living Indices and Location Rating Data; 2) Lot 2: Data Regarding the Costs of Accommodation per Location (Housing). II.1.5)Geschätzter Gesamtwert II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: ja Angebote sind möglich für maximale Anzahl an Losen: 2 II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: 1) Lot 1: Data on Cost of Living Indices and Location Rating Data Los-Nr.: 1 II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 72300000 79310000 II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: NL II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Data on cost of living indices and location rating data. This data is used to ensure that the posted employee can live in the same way that he or she was used to at home. He or she is also compensated for the control of expenses that arise from the living and working conditions at the place of work and from the transferability. A detailed description of both cost of living indices and location rating data has been added as Annex I. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 24 Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja Beschreibung der Verlängerungen: The minimum term of the Agreements is two (2) years. We may then extend the Agreements, unilaterally or otherwise, under identical conditions. We will extend the Agreement a maximum of four (4) times for a maximum of 12 months each time. II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: ja Beschreibung der Optionen: The minimum term of the Agreements is two (2) years. We may then extend the Agreements, unilaterally or otherwise, under identical conditions. We will extend the Agreement a maximum of four (4) times for a maximum of 12 months each time. II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: 2) Lot 2: Data Regarding the Costs of Accommodation per Location (Housing) Los-Nr.: 2 II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 72300000 79310000 II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: NL II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Data regarding the costs of accommodation per location. This concerns standard amounts for rents and the additional costs of housing consisting of gas, water, electricity, service costs and local taxes. The data must, among other things, take into account family composition and a certain job level. A detailed description of the housing policy has been added as Annex J. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 24 Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja Beschreibung der Verlängerungen: The minimum term of the Agreements is two (2) years. We may then extend the Agreements, unilaterally or otherwise, under identical conditions. We will extend the Agreement a maximum of four (4) times for a maximum of 12 months each time. II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: ja Beschreibung der Optionen: The minimum term of the Agreements is two (2) years. We may then extend the Agreements, unilaterally or otherwise, under identical conditions. We will extend the Agreement a maximum of four (4) times for a maximum of 12 months each time. II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben III.1)Teilnahmebedingungen III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen: List and brief description of the conditions: for the sake of completeness, we refer you to Chapter 3 Grounds for exclusion and eligibility requirements of the descriptive document. III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit Eignungskriterien gemäß Auftragsunterlagen III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit Eignungskriterien gemäß Auftragsunterlagen III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen III.2)Bedingungen für den Auftrag III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Offenes Verfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge Tag: 06/07/2020 Ortszeit: 14:00 IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Niederländisch IV.2.6)Bindefrist des Angebots Das Angebot muss gültig bleiben bis: 05/11/2020 IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote Tag: 06/07/2020 Ortszeit: 14:00 Angaben über befugte Personen und das Öffnungsverfahren: Madeleine Dijkman, inkoopadviseur UBR|HIS; Moenke Narraina, projectsecretaris UBR|HIS. Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen Aufträge werden elektronisch erteilt Die elektronische Rechnungsstellung wird akzeptiert Die Zahlung erfolgt elektronisch VI.3)Zusätzliche Angaben: VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: District court Den Haag Postanschrift: Prins Clauslaan 60 Ort: The Hague Postleitzahl: 2595 AJ Land: Niederlande E-Mail: [11]voorlichting.rb.den.haag@rechtspraak.nl Telefon: +31 883610678 Internet-Adresse: [12]https://www.rechtspraak.nl/English VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt Offizielle Bezeichnung: District court Den Haag Postanschrift: Prins Clauslaan 60 Ort: The Hague Postleitzahl: 2595 AJ Land: Niederlande E-Mail: [13]voorlichting.rb.den.haag@rechtspraak.nl Telefon: +31 883610678 Internet-Adresse: [14]https://www.rechtspraak.nl/English VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 29/04/2020 References 6. mailto:Madeleine.Dijkman@rijksoverheid.nl?subject=TED 7. http://www.UBRijk.nl/ 8. https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/398166 9. http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=269029&B=CTMSOLUTION 10. http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=269029&B=CTMSOLUTION 11. mailto:voorlichting.rb.den.haag@rechtspraak.nl?subject=TED 12. https://www.rechtspraak.nl/English 13. mailto:voorlichting.rb.den.haag@rechtspraak.nl?subject=TED 14. https://www.rechtspraak.nl/English OT: 04/05/2020 S86 Services - Contract notice - Open procedure Netherlands-The Hague: Database services 2020/S 086-204846 Contract notice Services Legal Basis: Directive 2014/24/EU Section I: Contracting authority I.1)Name and addresses Official name: Ministry of Foreign Affairs National registration number: 50555596 Postal address: Wilhelmina van Pruisenweg 52 Town: Den Haag NUTS code: NL Postal code: 2595AN Country: Netherlands Contact person: Madeleine Dijkman E-mail: [6]Madeleine.Dijkman@rijksoverheid.nl Telephone: +31 707585678 Internet address(es): Main address: [7]www.UBRijk.nl Address of the buyer profile: [8]https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/398166 I.2)Information about joint procurement I.3)Communication The procurement documents are available for unrestricted and full direct access, free of charge, at: [9]http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=269029&B=CTMSO LUTION Additional information can be obtained from the abovementioned address Tenders or requests to participate must be submitted electronically via: [10]http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=269029&B=CTMS OLUTION Tenders or requests to participate must be submitted to the abovementioned address I.4)Type of the contracting authority Ministry or any other national or federal authority, including their regional or local subdivisions I.5)Main activity General public services Section II: Object II.1)Scope of the procurement II.1.1)Title: Data Delivery Services for Cost of Living, Location Rating and Housing Reference number: 20185008.021.038 II.1.2)Main CPV code 72320000 II.1.3)Type of contract Services II.1.4)Short description: As a result of the expiry of current Agreements, the Ministry of Foreign Affairs is going to tender Data delivery services for cost of living, location rating and housing. The purpose of the tendering process is to conclude an agreement with one (1) or two (2) service providers for data delivery services. The intention is for both Agreements to commence on the 1^st of December. We have divided the tendering process into two (2) lots. These lots are: 1) Lot 1: Data on Cost of Living Indices and Location Rating Data; 2) Lot 2: Data Regarding the Costs of Accommodation per Location (Housing). II.1.5)Estimated total value II.1.6)Information about lots This contract is divided into lots: yes Tenders may be submitted for maximum number of lots: 2 II.2)Description II.2.1)Title: 1) Lot 1: Data on Cost of Living Indices and Location Rating Data Lot No: 1 II.2.2)Additional CPV code(s) 72300000 79310000 II.2.3)Place of performance NUTS code: NL II.2.4)Description of the procurement: Data on cost of living indices and location rating data. This data is used to ensure that the posted employee can live in the same way that he or she was used to at home. He or she is also compensated for the control of expenses that arise from the living and working conditions at the place of work and from the transferability. A detailed description of both cost of living indices and location rating data has been added as Annex I. II.2.5)Award criteria Price is not the only award criterion and all criteria are stated only in the procurement documents II.2.6)Estimated value II.2.7)Duration of the contract, framework agreement or dynamic purchasing system Duration in months: 24 This contract is subject to renewal: yes Description of renewals: The minimum term of the Agreements is two (2) years. We may then extend the Agreements, unilaterally or otherwise, under identical conditions. We will extend the Agreement a maximum of four (4) times for a maximum of 12 months each time. II.2.10)Information about variants Variants will be accepted: no II.2.11)Information about options Options: yes Description of options: The minimum term of the Agreements is two (2) years. We may then extend the Agreements, unilaterally or otherwise, under identical conditions. We will extend the Agreement a maximum of four (4) times for a maximum of 12 months each time. II.2.12)Information about electronic catalogues II.2.13)Information about European Union funds The procurement is related to a project and/or programme financed by European Union funds: no II.2.14)Additional information II.2)Description II.2.1)Title: 2) Lot 2: Data Regarding the Costs of Accommodation per Location (Housing) Lot No: 2 II.2.2)Additional CPV code(s) 72300000 79310000 II.2.3)Place of performance NUTS code: NL II.2.4)Description of the procurement: Data regarding the costs of accommodation per location. This concerns standard amounts for rents and the additional costs of housing consisting of gas, water, electricity, service costs and local taxes. The data must, among other things, take into account family composition and a certain job level. A detailed description of the housing policy has been added as Annex J. II.2.5)Award criteria Price is not the only award criterion and all criteria are stated only in the procurement documents II.2.6)Estimated value II.2.7)Duration of the contract, framework agreement or dynamic purchasing system Duration in months: 24 This contract is subject to renewal: yes Description of renewals: The minimum term of the Agreements is two (2) years. We may then extend the Agreements, unilaterally or otherwise, under identical conditions. We will extend the Agreement a maximum of four (4) times for a maximum of 12 months each time. II.2.10)Information about variants Variants will be accepted: no II.2.11)Information about options Options: yes Description of options: The minimum term of the Agreements is two (2) years. We may then extend the Agreements, unilaterally or otherwise, under identical conditions. We will extend the Agreement a maximum of four (4) times for a maximum of 12 months each time. II.2.12)Information about electronic catalogues II.2.13)Information about European Union funds The procurement is related to a project and/or programme financed by European Union funds: no II.2.14)Additional information Section III: Legal, economic, financial and technical information III.1)Conditions for participation III.1.1)Suitability to pursue the professional activity, including requirements relating to enrolment on professional or trade registers List and brief description of conditions: List and brief description of the conditions: for the sake of completeness, we refer you to Chapter 3 Grounds for exclusion and eligibility requirements of the descriptive document. III.1.2)Economic and financial standing Selection criteria as stated in the procurement documents III.1.3)Technical and professional ability Selection criteria as stated in the procurement documents III.1.5)Information about reserved contracts III.2)Conditions related to the contract III.2.1)Information about a particular profession III.2.2)Contract performance conditions: III.2.3)Information about staff responsible for the performance of the contract Section IV: Procedure IV.1)Description IV.1.1)Type of procedure Open procedure IV.1.3)Information about a framework agreement or a dynamic purchasing system IV.1.4)Information about reduction of the number of solutions or tenders during negotiation or dialogue IV.1.6)Information about electronic auction IV.1.8)Information about the Government Procurement Agreement (GPA) The procurement is covered by the Government Procurement Agreement: yes IV.2)Administrative information IV.2.1)Previous publication concerning this procedure IV.2.2)Time limit for receipt of tenders or requests to participate Date: 06/07/2020 Local time: 14:00 IV.2.3)Estimated date of dispatch of invitations to tender or to participate to selected candidates IV.2.4)Languages in which tenders or requests to participate may be submitted: Dutch IV.2.6)Minimum time frame during which the tenderer must maintain the tender Tender must be valid until: 05/11/2020 IV.2.7)Conditions for opening of tenders Date: 06/07/2020 Local time: 14:00 Information about authorised persons and opening procedure: Madeleine Dijkman, inkoopadviseur UBR|HIS; Moenke Narraina, projectsecretaris UBR|HIS. Section VI: Complementary information VI.1)Information about recurrence This is a recurrent procurement: no VI.2)Information about electronic workflows Electronic ordering will be used Electronic invoicing will be accepted Electronic payment will be used VI.3)Additional information: VI.4)Procedures for review VI.4.1)Review body Official name: District court Den Haag Postal address: Prins Clauslaan 60 Town: The Hague Postal code: 2595 AJ Country: Netherlands E-mail: [11]voorlichting.rb.den.haag@rechtspraak.nl Telephone: +31 883610678 Internet address: [12]https://www.rechtspraak.nl/English VI.4.2)Body responsible for mediation procedures VI.4.3)Review procedure VI.4.4)Service from which information about the review procedure may be obtained Official name: District court Den Haag Postal address: Prins Clauslaan 60 Town: The Hague Postal code: 2595 AJ Country: Netherlands E-mail: [13]voorlichting.rb.den.haag@rechtspraak.nl Telephone: +31 883610678 Internet address: [14]https://www.rechtspraak.nl/English VI.5)Date of dispatch of this notice: 29/04/2020 -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de