Ausschreibung: Recht, Marketing, Consulting, Einstellungen, Druck und Sicherheit - DE-Eschborn Dienstleistungen für Unternehmen: Recht, Marketing, Consulting, Einstellungen, Druck und Sicherheit Dienstleistungen in Landwirtschaft, Forstwirtschft, Gartenbau, Aquakultur und Bienenzucht Dokument Nr...: 204775-2020 (ID: 2020050409102717870) Veröffentlicht: 04.05.2020 * DE-Eschborn: Dienstleistungen für Unternehmen: Recht, Marketing, Consulting, Einstellungen, Druck und Sicherheit 2020/S 86/2020 204775 Auftragsbekanntmachung Dienstleistungen Rechtsgrundlage: Richtlinie 2014/24/EU Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH Postanschrift: Dag-Hammarskjöld-Weg 1-5 Ort: Eschborn NUTS-Code: DE71A Postleitzahl: 65760 Land: Deutschland E-Mail: [6]nadine.feisel@giz.de Telefon: +49 6196794047 Fax: +49 619679804047 Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]https://www.giz.de I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung I.3)Kommunikation Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: [8]https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YHKN/document s Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: [9]https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YHKN I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Andere: Legal person governed by private law (gemeinnützige GmbH) wholly owned by the Federal Republic of Germany I.5)Haupttätigkeit(en) Andere Tätigkeit: International Development Cooperation Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: 81255500 Company-building for Agri-tech Start-ups in Africa for Scaling Digital Agriculture Innovations Through Start-ups (SAIS) Lot 1 Referenznummer der Bekanntmachung: 81255500 II.1.2)CPV-Code Hauptteil 79000000 II.1.3)Art des Auftrags Dienstleistungen II.1.4)Kurze Beschreibung: GIZ implements the project Scaling digital agriculture innovations through start-ups (SAIS) on behalf of the German Federal Ministry for Economic Cooperation and Development (BMZ). The purpose of SAIS is to increase the investor readiness of selected African start-ups in the foodtech and agritech sector that are in the post-seed phase and about to scale. For this purpose, the project provides tailor-made company development (e.g. improving business models, product development, customer relations, financial management) through an Investment Readiness Programme (IRP) and facilitates access to additional investment and business opportunities. It is anticipated that thereby start-ups will obtain access to additional capital, thus enabling them to grow faster and better scale their digital innovations. As a result, more digital innovations are to arrive in the hands of end-users in Africa and will create more income-saving or income-generating effects. It is planned to contract up to two bidders. Therefore, this tender consists of two lots (Lot 1 Contract Number 81255500 and Lot 2 Contract Number 81255501). II.1.5)Geschätzter Gesamtwert II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: nein II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 77000000 II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: DE71A Hauptort der Ausführung: Global. II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: SAIS operates in three action areas: 1) identification and selection of start-ups to be supported; 2) company development programme for the selected start-ups; and 3) investor and business partner relations and matchmaking. Under the guidance of the SAIS project team, the contractor is responsible for implementing the above-mentioned action area 2 for two (2) successive cohorts (or half a cohort) of start-ups, namely the ones starting in 2020 and 2021. In addition, the contractor is supposed to support the identification and selection of start-ups (action area 1) and matchmaking activities (action area 3). One cohort will consist of 12-16 African start-ups, divided into two subgroups with 6-8 start-ups each. It is planned to contract up to two bidders, which means each of the selected contractors would have to work with 6-8 start-ups. Therefore, this tender consists of two lots (Lot 1 Contract Number 81255500 and Lot 2 Contract Number 81255501), each lot being the provision of company building measures as described above for 6-8 start-ups. It is anticipated that each SAIS Investment Readiness Programme (IRP) will stretch over a span of approximately 9 months. Selection process (Action Area 1): The selection process which is guided by a set of clearly defined selection criteria starts with an open call for applications and a subsequent pre-selection of start-ups that are invited to prepare a (virtual) pitch presentation. The contractor will support the selection process as a member of the selection panel that evaluates the pitch presentations. Company Development Measures (Action Area 2): The selected African start-ups will receive tailor-made company development and venture building programme focusing on needed skills, know-how, operations and structures of the start-ups. The aim of the IRP is to improve the readiness of the start-ups to attract investments by Business Angels, Impact investors or Venture Capitalists and to enhance their provision of products and services to their customers or offer solutions to other GIZ projects in the field of agriculture value chains. The Investment Readiness Programme (IRP) is conceived as an intensive and continuous advisory and coaching process in which strategies and measures for innovation, product improvement, business operations, rapid growth and scaling will be developed and implemented. Main tasks are: (a) needs assessment and business development plans for selected start-ups; (b) investment Readiness Programme (IRP) design (how the company development is implemented over the time period); (c) IRP implementation: provision of mentoring, coaching and training, largely virtual; (d) start-up progress tracking in collaboration with the SAIS project team; (e) coordination and the provision of additional business development services. The IRP will mainly be conducted on a virtual basis with online coaching and mentoring sessions or trainings. There are four events though within each IRP requiring the physical presence of the contractor (if circumstances permitting): the virtual pitch during the selection process, a Kick-off at the beginning, a Midterm Check-in and a Demo-day. Matchmaking with potential investment and business partners (Action Areas 3): The contractor will support this area by assessing funding needs and making contacts out of its investor database available to the start-ups. The contractor will identify possible investors and business partners relevant to the respective start-up and win investors over to participate in the Demo-day. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Beginn: 01/09/2020 Ende: 15/12/2022 Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja Beschreibung der Verlängerungen: GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases based on the criteria in the tender documents to the successful bidder of this tender. For details, please see the terms of reference. II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden Geplante Mindestzahl: 3 Höchstzahl: 5 Objektive Kriterien für die Auswahl der begrenzten Zahl von Bewerbern: A selection will be made under all eligible participants based on the following criteria: 1) Technical experience: Technical experience (up to five specialist areas, including cross-cutting themes): (a) start-up development incubation, acceleration programs. Coaching, mentoring: 15 % (b) business development for startups e.g. Business model development, growth hacking: 15 % (c) investor readiness financial analysis and planning, due diligence: 15 % (d) track record of supported investments by Business Angel, Impact Investors, VCs: 12 % (e) AgriTech and FoodTech: 13 % 2) regional experience: 20 % 3) experience of development projects (ODA-financed): 10 % II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: ja Beschreibung der Optionen: GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases based on the criteria in the tender documents to the successful bidder of this tender. For details, please see the terms of reference. II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben III.1)Teilnahmebedingungen III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen: 1) Trading name and address, commercial register number. 2) Eligibility declaration that no grounds for exclusion in section 123, 124 of the German Act Against Restraints of Competition (GWB) apply. 3) Eligibility declaration subcontractors if applicable. 4) Association clause if applicable. III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien: 1) Average annual turnover for the last 3 years: EUR 250 000.00 EUR 2) Number of employees as at 31.12 of the previous year: 8 III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien: 1) At least three reference projects in the technical field acceleration programme for growth oriented start-ups and at least one reference projects in the region Africa in the last 3 years. 2) The technical assessment is only based on reference projects with a minimum commission value of EUR 60 000.00 . III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen III.2)Bedingungen für den Auftrag III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Nichtoffenes Verfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge Tag: 02/06/2020 Ortszeit: 12:00 IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber Tag: 12/06/2020 IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Englisch IV.2.6)Bindefrist des Angebots IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen Aufträge werden elektronisch erteilt VI.3)Zusätzliche Angaben: The communication takes place exclusively via the project area of the portal. Notice-ID: CXTRYY6YHKN VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Die Vergabekammern des Bundes Postanschrift: Villemombler Straße 76 Ort: Bonn Postleitzahl: 53123 Land: Deutschland E-Mail: [10]vk@bundeskartellamt.bund.de Telefon: +49 2289499-0 Fax: +49 2289499-163 Internet-Adresse: [11]https://www.bundeskartellamt.de VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen: According to Article 160, section 3 of the German Act Against Restraint of Competition (GWB), application for review is not permissible insofar as: 1) the applicant has identified the claimed infringement of the procurement rules before submitting the application for review and has not submitted a complaint to the contracting authority within a period of 10 calendar days, the expiry of the period pursuant to Article 134, Section 2 remains unaffected; 2) complaints of infringements of procurement rules that are evident in the tender notice are not submitted to the contracting authority at the latest by the expiry of the deadline for the application or by the deadline for the submission of bids, specified in the tender notice; 3) complaints of infringements of procurement rules that first become evident in the tender documents are not submitted to the contracting authority at the latest by the expiry of the deadline for application or by the deadline for the submission of bids; 4) more than 15 calendar days have expired since receipt of notification from the contracting authority that it is unwilling to redress the complaint. Sentence 1 does not apply in the case of an application to determine the invalidity of the contract in accordance with Article 135, Section 1 (2). Article 134, Section 1, Sentence 2 remains unaffected. VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 29/04/2020 References 6. mailto:nadine.feisel@giz.de?subject=TED 7. https://www.giz.de/ 8. https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YHKN/documents 9. https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YHKN 10. mailto:vk@bundeskartellamt.bund.de?subject=TED 11. https://www.bundeskartellamt.de/ -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de