Ausschreibung: Auswahl von Banken für die Ausführung von Zahlungen in EUR, hauptsächlich im SEPA-Raum - BE-Brüssel Finanz- und Versicherungsdienstleistungen Dokument Nr...: 203537-2020 (ID: 2020050409021716672) Veröffentlicht: 04.05.2020 * BE-Brüssel: Auswahl von Banken für die Ausführung von Zahlungen in EUR, hauptsächlich im SEPA-Raum 2020/S 86/2020 203537 Auftragsbekanntmachung Dienstleistungen Rechtsgrundlage: Richtlinie 2014/24/EU Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: Einheitlicher Abwicklungsausschuss Postanschrift: Treurenberg 22 Ort: Brussels NUTS-Code: BE100 Postleitzahl: 1049 Land: Belgien Kontaktstelle(n): SRB Procurement E-Mail: [6]SRB-PROCUREMENT@srb.europa.eu Telefon: +32 24903551 Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]www.srb.europa.eu I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung I.3)Kommunikation Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: [8]https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=6222 Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen an folgende Anschrift: Offizielle Bezeichnung: Einheitlicher Abwicklungsausschuss Postanschrift: Treurenberg 22 Ort: Brussels Postleitzahl: 1049 Land: Belgien Kontaktstelle(n): Mrs. Aikaterini Fotsi E-Mail: [9]srb-procurement@srb.europa.eu NUTS-Code: BE Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [10]www.srb.europa.eu I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Europäische Institution/Agentur oder internationale Organisation I.5)Haupttätigkeit(en) Allgemeine öffentliche Verwaltung Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: Auswahl von Banken für die Ausführung von Zahlungen in EUR, hauptsächlich im SEPA-Raum Referenznummer der Bekanntmachung: SRB/CPN/1/2020 II.1.2)CPV-Code Hauptteil 66000000 II.1.3)Art des Auftrags Dienstleistungen II.1.4)Kurze Beschreibung: Auswahl von Banken für die Ausführung von Zahlungen in EUR, hauptsächlich im SEPA-Raum Siehe Ausschreibungsunterlagen, die unter der unter Ziffer I.3) Kommunikation angegebenen eTendering-Adresse verfügbar sind. II.1.5)Geschätzter Gesamtwert II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: nein II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 66000000 II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: BE1 II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Siehe Ausschreibungsunterlagen, die unter der unter Ziffer I.3) Kommunikation angegebenen eTendering-Adresse verfügbar sind. II.2.5)Zuschlagskriterien Die nachstehenden Kriterien Preis II.2.6)Geschätzter Wert II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 12 Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja Beschreibung der Verlängerungen: Eine dreimalige Verlängerung um 12 Monate ist möglich. II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden Geplante Mindestzahl: 3 II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben III.1)Teilnahmebedingungen III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen: Siehe Ausschreibungsunterlagen, die unter der unter Ziffer I.3) Kommunikation angegebenen eTendering-Adresse verfügbar sind. III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit Eignungskriterien gemäß Auftragsunterlagen III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit Eignungskriterien gemäß Auftragsunterlagen III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen III.2)Bedingungen für den Auftrag III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand Die Erbringung der Dienstleistung ist einem besonderen Berufsstand vorbehalten Verweis auf die einschlägige Rechts- oder Verwaltungsvorschrift: Banken oder ähnliches. III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: Siehe Ausschreibungsunterlagen, die unter der unter Ziffer I.3) Kommunikation angegebenen eTendering-Adresse verfügbar sind. III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Verhandlungsverfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs IV.1.5)Angaben zur Verhandlung IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: nein IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge Tag: 29/05/2020 Ortszeit: 23:59 IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber Tag: 15/06/2020 IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Bulgarisch, Tschechisch, Dänisch, Deutsch, Griechisch, Englisch, Spanisch, Estnisch, Finnisch, Französisch, Irisch, Kroatisch, Ungarisch, Italienisch, Litauisch, Lettisch, Maltesisch, Niederländisch, Polnisch, Portugiesisch, Rumänisch, Slowakisch, Slowenisch, Schwedisch IV.2.6)Bindefrist des Angebots Laufzeit in Monaten: 9 (ab dem Schlusstermin für den Eingang der Angebote) IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen VI.3)Zusätzliche Angaben: VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Gericht Postanschrift: Rue du Fort Niedergrünewald Ort: Luxembourg Postleitzahl: L-2925 Land: Luxemburg E-Mail: [11]generalcourt.registry@curia.europa.eu Telefon: +352 4303-1 Fax: +352 4303-2100 Internet-Adresse: [12]http://curia.europa.eu/ VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt Offizielle Bezeichnung: Einheitlicher Abwicklungsausschuss Postanschrift: Treurenberg 22 Ort: Brussels Postleitzahl: 1049 Land: Belgien E-Mail: [13]SRB-PROCUREMENT@srb.europa.eu Telefon: +32 24903551 VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 27/04/2020 References 6. mailto:SRB-PROCUREMENT@srb.europa.eu?subject=TED 7. http://www.srb.europa.eu/ 8. https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=6222 9. mailto:srb-procurement@srb.europa.eu?subject=TED 10. http://www.srb.europa.eu/ 11. mailto:generalcourt.registry@curia.europa.eu?subject=TED 12. http://curia.europa.eu/ 13. mailto:SRB-PROCUREMENT@srb.europa.eu?subject=TED OT: 04/05/2020 S86 Agencies - Services - Contract notice - Competitive procedure with negotiation Belgium-Brussels: Selection of Banks for the Execution of Payments in EUR mainly within the SEPA Area 2020/S 086-203537 Contract notice Services Legal Basis: Directive 2014/24/EU Section I: Contracting authority I.1)Name and addresses Official name: Single Resolution Board Postal address: Treurenberg 22 Town: Brussels NUTS code: BE100 Postal code: B-1049 Country: Belgium Contact person: SRB Procurement E-mail: [6]SRB-PROCUREMENT@srb.europa.eu Telephone: +32 24903551 Internet address(es): Main address: [7]www.srb.europa.eu I.2)Information about joint procurement I.3)Communication The procurement documents are available for unrestricted and full direct access, free of charge, at: [8]https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=6222 Additional information can be obtained from the abovementioned address Tenders or requests to participate must be submitted to the following address: Official name: Single Resolution Board Postal address: Treurenberg 22 Town: Brussels Postal code: B-1049 Country: Belgium Contact person: Mrs. Aikaterini Fotsi E-mail: [9]srb-procurement@srb.europa.eu NUTS code: BE Internet address(es): Main address: [10]www.srb.europa.eu I.4)Type of the contracting authority European institution/agency or international organisation I.5)Main activity General public services Section II: Object II.1)Scope of the procurement II.1.1)Title: Selection of Banks for the Execution of Payments in EUR mainly within the SEPA Area Reference number: SRB/CPN/1/2020 II.1.2)Main CPV code 66000000 II.1.3)Type of contract Services II.1.4)Short description: Selection of banks for the execution of payments in EUR mainly within the SEPA Area. Please refer to the tender documents, available at the eTendering address specified above under section I.3) Communication. II.1.5)Estimated total value II.1.6)Information about lots This contract is divided into lots: no II.2)Description II.2.1)Title: II.2.2)Additional CPV code(s) 66000000 II.2.3)Place of performance NUTS code: BE1 II.2.4)Description of the procurement: Please refer to the tender documents, available at the eTendering address specified above under section I.3) Communication. II.2.5)Award criteria Criteria below Price II.2.6)Estimated value II.2.7)Duration of the contract, framework agreement or dynamic purchasing system Duration in months: 12 This contract is subject to renewal: yes Description of renewals: Three times 12 months renewal is possible. II.2.9)Information about the limits on the number of candidates to be invited Envisaged minimum number: 3 II.2.10)Information about variants Variants will be accepted: no II.2.11)Information about options Options: no II.2.12)Information about electronic catalogues II.2.13)Information about European Union funds The procurement is related to a project and/or programme financed by European Union funds: no II.2.14)Additional information Section III: Legal, economic, financial and technical information III.1)Conditions for participation III.1.1)Suitability to pursue the professional activity, including requirements relating to enrolment on professional or trade registers List and brief description of conditions: Please refer to the tender documents, available at the eTendering address specified above under section I.3) communication. III.1.2)Economic and financial standing Selection criteria as stated in the procurement documents III.1.3)Technical and professional ability Selection criteria as stated in the procurement documents III.1.5)Information about reserved contracts III.2)Conditions related to the contract III.2.1)Information about a particular profession Execution of the service is reserved to a particular profession Reference to the relevant law, regulation or administrative provision: Banks or similar. III.2.2)Contract performance conditions: Please refer to the tender documents, available at the eTendering address specified above under section I.3) communication. III.2.3)Information about staff responsible for the performance of the contract Section IV: Procedure IV.1)Description IV.1.1)Type of procedure Competitive procedure with negotiation IV.1.3)Information about a framework agreement or a dynamic purchasing system IV.1.4)Information about reduction of the number of solutions or tenders during negotiation or dialogue IV.1.5)Information about negotiation IV.1.6)Information about electronic auction IV.1.8)Information about the Government Procurement Agreement (GPA) The procurement is covered by the Government Procurement Agreement: no IV.2)Administrative information IV.2.1)Previous publication concerning this procedure IV.2.2)Time limit for receipt of tenders or requests to participate Date: 29/05/2020 Local time: 23:59 IV.2.3)Estimated date of dispatch of invitations to tender or to participate to selected candidates Date: 15/06/2020 IV.2.4)Languages in which tenders or requests to participate may be submitted: Bulgarian, Czech, Danish, German, Greek, English, Spanish, Estonian, Finnish, French, Irish, Croatian, Hungarian, Italian, Lithuanian, Latvian, Maltese, Dutch, Polish, Portuguese, Romanian, Slovak, Slovenian, Swedish IV.2.6)Minimum time frame during which the tenderer must maintain the tender Duration in months: 9 (from the date stated for receipt of tender) IV.2.7)Conditions for opening of tenders Section VI: Complementary information VI.1)Information about recurrence This is a recurrent procurement: no VI.2)Information about electronic workflows VI.3)Additional information: VI.4)Procedures for review VI.4.1)Review body Official name: General Court Postal address: rue du Fort Niedergrünewald Town: Luxembourg Postal code: 2925 Country: Luxembourg E-mail: [11]generalcourt.registry@curia.europa.eu Telephone: +352 4303-1 Fax: +352 4303-2100 Internet address: [12]http://curia.europa.eu/ VI.4.2)Body responsible for mediation procedures VI.4.3)Review procedure VI.4.4)Service from which information about the review procedure may be obtained Official name: Single Resolution Board Postal address: Treurenberg 22 Town: Brussels Postal code: B-1049 Country: Belgium E-mail: [13]SRB-PROCUREMENT@srb.europa.eu Telephone: +32 24903551 VI.5)Date of dispatch of this notice: 27/04/2020 -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de