Ausschreibung: Europäische Kommission dynamisches Einkaufssystem für IT-Beratung im Bereich digitaler Arbeitsplatzlösungen - BE-Brüssel IT-Dienste: Beratung, Software-Entwicklung, Internet und Hilfestellung Softwareprogrammierung und -beratung Computerunterstützung und -beratung Dokument Nr...: 102930-2020 (ID: 2020030309022194673) Veröffentlicht: 03.03.2020 * BE-Brüssel: Europäische Kommission dynamisches Einkaufssystem für IT-Beratung im Bereich digitaler Arbeitsplatzlösungen 2020/S 44/2020 102930 Auftragsbekanntmachung Dienstleistungen Rechtsgrundlage: Verordnung (EU, Euratom) Nr. 2018/1046 Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: Europäische Kommission, Directorate-General for Informatics, Directorate for Strategy and Resources, ICT Procurement and Contracts Unit Postanschrift: Rue Montoyer 15, Office: 07/P001 Ort: Brussels NUTS-Code: BE100 Postleitzahl: 1000 Land: Belgien Kontaktstelle(n): DIGIT Contracts Info Centre E-Mail: [6]digit-contracts-info-centre@ec.europa.eu Telefon: +32 229-60762 Fax: +32 229-57702 Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]https://ec.europa.eu/info/departments/informatics_en Adresse des Beschafferprofils: [8]https://ec.europa.eu/info/funding-tenders/tender-opportunities-depar tment/informatics-tenders-and-contracts_en I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung I.3)Kommunikation Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: [9]https://platform.negometrix.com/PublishedTenders.aspx?tenderid=14492 2 Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: [10]https://platform.negometrix.com/PublishedTenders.aspx?tenderid=1449 22 Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen an die oben genannten Kontaktstellen I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Europäische Institution/Agentur oder internationale Organisation I.5)Haupttätigkeit(en) Allgemeine öffentliche Verwaltung Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: Europäische Kommission dynamisches Einkaufssystem für IT-Beratung im Bereich digitaler Arbeitsplatzlösungen Referenznummer der Bekanntmachung: DIGIT/A3/PR/2019/028 II.1.2)CPV-Code Hauptteil 72000000 II.1.3)Art des Auftrags Dienstleistungen II.1.4)Kurze Beschreibung: IT-Beratungsdienste im Bereich der digitalen Arbeitsplatzlösungen. Siehe die in Abschnitt I.3) angegebene Internetadresse. II.1.5)Geschätzter Gesamtwert II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: nein II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 72200000 72600000 II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: BE NUTS-Code: LU Hauptort der Ausführung: Dienstleistungen vor Ort: Brüssel und Luxemburg, externe Dienstleistungen: Räumlichkeiten des Auftragnehmers, zeitliche und räumliche Nähe: innerhalb einer operativen Entfernung von den Räumlichkeiten des Auftraggebers. II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Siehe die in Abschnitt I.3) angegebene Internetadresse. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 48 Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja Beschreibung der Verlängerungen: Das dynamische Einkaufssystem ist für 48 Monate geöffnet. Die Laufzeit jedes Vertrags, einschließlich möglicher Verlängerungen, wird in Phase 2 des dynamischen Einkaufssystems festgelegt. II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: ja Projektnummer oder -referenz: EU-Verwaltungsmittel II.2.14)Zusätzliche Angaben Siehe die in Abschnitt I.3) angegebene Internetadresse. Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben III.1)Teilnahmebedingungen III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen: Siehe die Spezifikationen des dynamischen Einkaufssystems. III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit Eignungskriterien gemäß Auftragsunterlagen III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit Eignungskriterien gemäß Auftragsunterlagen III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen III.2)Bedingungen für den Auftrag III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: Siehe die in Abschnitt I.3) angegebene Internetadresse. III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Nichtoffenes Verfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem Die Bekanntmachung betrifft die Einrichtung eines dynamischen Beschaffungssystems IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge Tag: 20/02/2024 Ortszeit: 15:00 IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Englisch, Bulgarisch, Dänisch, Deutsch, Griechisch, Estnisch, Finnisch, Französisch, Irisch, Kroatisch, Ungarisch, Italienisch, Lettisch, Litauisch, Maltesisch, Niederländisch, Polnisch, Portugiesisch, Rumänisch, Slowakisch, Slowenisch, Spanisch, Schwedisch, Tschechisch IV.2.6)Bindefrist des Angebots IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen VI.3)Zusätzliche Angaben: Fragen und Antworten werden in TED nicht abgehalten. Alle Fragen von Wirtschaftsteilnehmern müssen auf der Negometrix-Plattform unter der in Abschnitt I.3) angegebenen Internetadresse gestellt werden, um eine Antwort des öffentlichen Auftraggebers zu erhalten. VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Gericht Postanschrift: rue du Fort Niedergrünewald Ort: Luxembourg Postleitzahl: L-2925 Land: Luxemburg E-Mail: [11]generalcourt.registry@curia.europa.eu Telefon: +352 4303-1 Fax: +352 4303-2100 Internet-Adresse: [12]http://curia.europa.eu VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen: Binnen 2 Monaten ab Mitteilung an den Kläger oder, in Ermangelung dessen, ab dem Zeitpunkt der Kenntnisnahme durch den Kläger kann eine Nichtigkeitsklage eingereicht werden. Anfragen, Antworten des öffentlichen Auftraggebers auf Anfragen oder Beschwerden über Missstände in der Verwaltung bewirken weder eine Unterbrechung der Frist für die Einreichung einer Nichtigkeitsklage noch den Beginn eines neuen Zeitraums für die Einreichung einer solchen Klage und haben auch keine entsprechende Wirkung. Die für die Nichtigerklärung zuständige Stelle ist unter Abschnitt VI.4.1) aufgeführt. VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 25/02/2020 References 6. mailto:digit-contracts-info-centre@ec.europa.eu?subject=TED 7. https://ec.europa.eu/info/departments/informatics_en 8. https://ec.europa.eu/info/funding-tenders/tender-opportunities-department/informatics-tenders-and-contracts_en 9. https://platform.negometrix.com/PublishedTenders.aspx?tenderid=144922 10. https://platform.negometrix.com/PublishedTenders.aspx?tenderid=144922 11. mailto:generalcourt.registry@curia.europa.eu?subject=TED 12. http://curia.europa.eu/ OT: 03/03/2020 S44 European Commission - Services - Dynamic purchasing system - Restricted procedure Belgium-Brussels: European Commission DPS for IT Consultancy in the Field of Digital Workplace Solutions 2020/S 044-102930 Contract notice Services Legal Basis: Regulation (EU, Euratom) No 2018/1046 Section I: Contracting authority I.1)Name and addresses Official name: European Commission, Directorate-General for Informatics, Directorate for Strategy and Resources, ICT Procurement and Contracts Unit Postal address: Rue Montoyer 15, Office: 07/P001 Town: Brussels NUTS code: BE100 Postal code: 1000 Country: Belgium Contact person: DIGIT Contracts Info Centre E-mail: [6]digit-contracts-info-centre@ec.europa.eu Telephone: +32 229-60762 Fax: +32 229-57702 Internet address(es): Main address: [7]https://ec.europa.eu/info/departments/informatics_en Address of the buyer profile: [8]https://ec.europa.eu/info/funding-tenders/tender-opportunities-depar tment/informatics-tenders-and-contracts_en I.2)Information about joint procurement I.3)Communication The procurement documents are available for unrestricted and full direct access, free of charge, at: [9]https://platform.negometrix.com/PublishedTenders.aspx?tenderid=14492 2 Additional information can be obtained from the abovementioned address Tenders or requests to participate must be submitted electronically via: [10]https://platform.negometrix.com/PublishedTenders.aspx?tenderid=1449 22 Tenders or requests to participate must be submitted to the abovementioned address I.4)Type of the contracting authority European institution/agency or international organisation I.5)Main activity General public services Section II: Object II.1)Scope of the procurement II.1.1)Title: European Commission DPS for IT Consultancy in the Field of Digital Workplace Solutions Reference number: DIGIT/A3/PR/2019/028 II.1.2)Main CPV code 72000000 II.1.3)Type of contract Services II.1.4)Short description: IT consultancy services in the field of digital workplace solutions. See internet address provided in Section I.3). II.1.5)Estimated total value II.1.6)Information about lots This contract is divided into lots: no II.2)Description II.2.1)Title: II.2.2)Additional CPV code(s) 72200000 72600000 II.2.3)Place of performance NUTS code: BE NUTS code: LU Main site or place of performance: on-site services: Brussels and Luxembourg, off-site services: contractors premises, proximity time and means: within an operational distance from the contracting authority's premises. II.2.4)Description of the procurement: See internet address provided in Section I.3). II.2.5)Award criteria Price is not the only award criterion and all criteria are stated only in the procurement documents II.2.6)Estimated value II.2.7)Duration of the contract, framework agreement or dynamic purchasing system Duration in months: 48 This contract is subject to renewal: yes Description of renewals: The dynamic purchasing system is open for 48 months. The duration of each contract, including any possible renewals, will be determined in Phase 2 of the dynamic purchasing system. II.2.9)Information about the limits on the number of candidates to be invited II.2.10)Information about variants Variants will be accepted: no II.2.11)Information about options Options: no II.2.12)Information about electronic catalogues II.2.13)Information about European Union funds The procurement is related to a project and/or programme financed by European Union funds: yes Identification of the project: EU administrative appropriations II.2.14)Additional information See internet address provided in Section I.3). Section III: Legal, economic, financial and technical information III.1)Conditions for participation III.1.1)Suitability to pursue the professional activity, including requirements relating to enrolment on professional or trade registers List and brief description of conditions: See the DPS specifications. III.1.2)Economic and financial standing Selection criteria as stated in the procurement documents III.1.3)Technical and professional ability Selection criteria as stated in the procurement documents III.1.5)Information about reserved contracts III.2)Conditions related to the contract III.2.1)Information about a particular profession III.2.2)Contract performance conditions: See internet address provided in Section I.3). III.2.3)Information about staff responsible for the performance of the contract Section IV: Procedure IV.1)Description IV.1.1)Type of procedure Restricted procedure IV.1.3)Information about a framework agreement or a dynamic purchasing system The procurement involves the setting up of a dynamic purchasing system IV.1.4)Information about reduction of the number of solutions or tenders during negotiation or dialogue IV.1.6)Information about electronic auction IV.1.8)Information about the Government Procurement Agreement (GPA) The procurement is covered by the Government Procurement Agreement: yes IV.2)Administrative information IV.2.1)Previous publication concerning this procedure IV.2.2)Time limit for receipt of tenders or requests to participate Date: 20/02/2024 Local time: 15:00 IV.2.3)Estimated date of dispatch of invitations to tender or to participate to selected candidates IV.2.4)Languages in which tenders or requests to participate may be submitted: English, Bulgarian, Danish, German, Greek, Estonian, Finnish, French, Irish, Croatian, Hungarian, Italian, Latvian, Lithuanian, Maltese, Dutch, Polish, Portuguese, Romanian, Slovak, Slovenian, Spanish, Swedish, Czech IV.2.6)Minimum time frame during which the tenderer must maintain the tender IV.2.7)Conditions for opening of tenders Section VI: Complementary information VI.1)Information about recurrence This is a recurrent procurement: no VI.2)Information about electronic workflows VI.3)Additional information: Questions and answers will not take place in TED. All questions from economic operators must be asked on the Negometrix platform at the internet address provided in Section I.3), in order to receive an answer from the contracting authority. VI.4)Procedures for review VI.4.1)Review body Official name: General Court Postal address: rue du Fort Niedergrünewald Town: Luxembourg Postal code: L-2925 Country: Luxembourg E-mail: [11]generalcourt.registry@curia.europa.eu Telephone: +352 4303-1 Fax: +352 4303-2100 Internet address: [12]http://curia.europa.eu VI.4.2)Body responsible for mediation procedures VI.4.3)Review procedure Precise information on deadline(s) for review procedures: Within 2 months of the notification to the plaintiff or, in absence thereof, of the day on which it came to the knowledge of the plaintiff an action for annulment could be launched. Any request made and any reply from the contracting authority or any complaint for maladministration, will have neither the purpose nor the effect of suspending the time-limit for launching an action for annulment or to open a new period for launching an action for annulment. The body responsible for hearing annulment procedures is indicated in Section VI.4.1). VI.4.4)Service from which information about the review procedure may be obtained VI.5)Date of dispatch of this notice: 25/02/2020 -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de