Ausschreibung: Dienstleistungen im Bereich Druck und Lieferung - NO-Oslo Dienstleistungen im Bereich Druck und Lieferung Druckereidienste und verbundene Dienstleistungen des Druckgewerbes Druckereidienste Dienstleistungen des Druckgewerbes Dokument Nr...: 102760-2020 (ID: 2020030209173294502) Veröffentlicht: 02.03.2020 * NO-Oslo: Dienstleistungen im Bereich Druck und Lieferung 2020/S 43/2020 102760 Auftragsbekanntmachung Dienstleistungen Rechtsgrundlage: Richtlinie 2014/24/EU Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: AS Vinmonopolet Nationale Identifikationsnummer: 817209882 Postanschrift: Dronning Eufemias gate 11-0150 Ort: Oslo NUTS-Code: NO Postleitzahl: 0130 Land: Norwegen Kontaktstelle(n): Kari Kristin Wiklund E-Mail: [6]kari.kristin.wiklund@vinmonopolet.no Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]https://permalink.mercell.com/124818684.aspx Adresse des Beschafferprofils: [8]http://www.vinmonopolet.no/ I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung I.3)Kommunikation Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: [9]https://permalink.mercell.com/124818684.aspx Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: [10]https://permalink.mercell.com/124818684.aspx I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Andere: Ltd company I.5)Haupttätigkeit(en) Andere Tätigkeit: Specialised trade Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: 20-009 Printing Services II.1.2)CPV-Code Hauptteil 79823000 II.1.3)Art des Auftrags Dienstleistungen II.1.4)Kurze Beschreibung: The delivery includes prepress, paper, printing and delivery of printed matter in the amounts ordered by the contracting authority. II.1.5)Geschätzter Gesamtwert Wert ohne MwSt.: 8 000 000.00 NOK II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: nein II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 79800000 79810000 79820000 II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: NO II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Further details on the procurement and the scope are in the requirements specification and the specification and price table, cf. the Annex. II.2.5)Zuschlagskriterien Die nachstehenden Kriterien Kostenkriterium - Name: Price / Gewichtung: 65 Kostenkriterium - Name: Quality of the delivery (customer references) / Gewichtung: 35 II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 8 000 000.00 NOK II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 24 Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja Beschreibung der Verlängerungen: 1 year + 1 year. II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben III.1)Teilnahmebedingungen III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen Der Auftrag ist geschützten Werkstätten und Wirtschaftsteilnehmern vorbehalten, deren Ziel die soziale und berufliche Integration von Menschen mit Behinderungen oder von benachteiligten Personen ist Die Auftragsausführung ist auf Programme für geschützte Beschäftigungsverhältnisse beschränkt III.2)Bedingungen für den Auftrag III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Offenes Verfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem Die Bekanntmachung betrifft den Abschluss einer Rahmenvereinbarung Rahmenvereinbarung mit einem einzigen Wirtschaftsteilnehmer IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge Tag: 31/03/2020 Ortszeit: 12:00 IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Norwegisch IV.2.6)Bindefrist des Angebots Laufzeit in Monaten: 6 (ab dem Schlusstermin für den Eingang der Angebote) IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote Tag: 31/03/2020 Ortszeit: 12:00 Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen VI.3)Zusätzliche Angaben: VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Oslo Tingrett Ort: Oslo Postleitzahl: 0164 Land: Norwegen VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 28/02/2020 References 6. mailto:kari.kristin.wiklund@vinmonopolet.no?subject=TED 7. https://permalink.mercell.com/124818684.aspx 8. http://www.vinmonopolet.no/ 9. https://permalink.mercell.com/124818684.aspx 10. https://permalink.mercell.com/124818684.aspx OT: 02/03/2020 S43 Services - Contract notice - Open procedure Norway-Oslo: Printing and delivery services 2020/S 043-102760 Contract notice Services Legal Basis: Directive 2014/24/EU Section I: Contracting authority I.1)Name and addresses Official name: AS Vinmonopolet National registration number: 817209882 Postal address: Dronning Eufemias gate 11-0150 Town: Oslo NUTS code: NO Postal code: 0130 Country: Norway Contact person: Kari Kristin Wiklund E-mail: [6]kari.kristin.wiklund@vinmonopolet.no Internet address(es): Main address: [7]https://permalink.mercell.com/124818684.aspx Address of the buyer profile: [8]http://www.vinmonopolet.no/ I.2)Information about joint procurement I.3)Communication The procurement documents are available for unrestricted and full direct access, free of charge, at: [9]https://permalink.mercell.com/124818684.aspx Additional information can be obtained from the abovementioned address Tenders or requests to participate must be submitted electronically via: [10]https://permalink.mercell.com/124818684.aspx I.4)Type of the contracting authority Other type: Ltd company I.5)Main activity Other activity: Specialised trade Section II: Object II.1)Scope of the procurement II.1.1)Title: 20-009 Printing Services II.1.2)Main CPV code 79823000 II.1.3)Type of contract Services II.1.4)Short description: The delivery includes prepress, paper, printing and delivery of printed matter in the amounts ordered by the contracting authority. II.1.5)Estimated total value Value excluding VAT: 8 000 000.00 NOK II.1.6)Information about lots This contract is divided into lots: no II.2)Description II.2.1)Title: II.2.2)Additional CPV code(s) 79800000 79810000 79820000 II.2.3)Place of performance NUTS code: NO II.2.4)Description of the procurement: Further details on the procurement and the scope are in the requirements specification and the specification and price table, cf. the Annex. II.2.5)Award criteria Criteria below Cost criterion - Name: Price / Weighting: 65 Cost criterion - Name: Quality of the delivery (customer references) / Weighting: 35 II.2.6)Estimated value Value excluding VAT: 8 000 000.00 NOK II.2.7)Duration of the contract, framework agreement or dynamic purchasing system Duration in months: 24 This contract is subject to renewal: yes Description of renewals: 1 year + 1 year. II.2.10)Information about variants Variants will be accepted: no II.2.11)Information about options Options: no II.2.12)Information about electronic catalogues II.2.13)Information about European Union funds The procurement is related to a project and/or programme financed by European Union funds: no II.2.14)Additional information Section III: Legal, economic, financial and technical information III.1)Conditions for participation III.1.1)Suitability to pursue the professional activity, including requirements relating to enrolment on professional or trade registers III.1.2)Economic and financial standing III.1.3)Technical and professional ability III.1.5)Information about reserved contracts The contract is reserved to sheltered workshops and economic operators aiming at the social and professional integration of disabled or disadvantaged persons The execution of the contract is restricted to the framework of sheltered employment programmes III.2)Conditions related to the contract III.2.1)Information about a particular profession III.2.2)Contract performance conditions: III.2.3)Information about staff responsible for the performance of the contract Section IV: Procedure IV.1)Description IV.1.1)Type of procedure Open procedure IV.1.3)Information about a framework agreement or a dynamic purchasing system The procurement involves the establishment of a framework agreement Framework agreement with a single operator IV.1.4)Information about reduction of the number of solutions or tenders during negotiation or dialogue IV.1.6)Information about electronic auction IV.1.8)Information about the Government Procurement Agreement (GPA) The procurement is covered by the Government Procurement Agreement: yes IV.2)Administrative information IV.2.1)Previous publication concerning this procedure IV.2.2)Time limit for receipt of tenders or requests to participate Date: 31/03/2020 Local time: 12:00 IV.2.3)Estimated date of dispatch of invitations to tender or to participate to selected candidates IV.2.4)Languages in which tenders or requests to participate may be submitted: Norwegian IV.2.6)Minimum time frame during which the tenderer must maintain the tender Duration in months: 6 (from the date stated for receipt of tender) IV.2.7)Conditions for opening of tenders Date: 31/03/2020 Local time: 12:00 Section VI: Complementary information VI.1)Information about recurrence This is a recurrent procurement: no VI.2)Information about electronic workflows VI.3)Additional information: VI.4)Procedures for review VI.4.1)Review body Official name: Oslo Tingrett Town: Oslo Postal code: 0164 Country: Norway VI.4.2)Body responsible for mediation procedures VI.4.3)Review procedure VI.4.4)Service from which information about the review procedure may be obtained VI.5)Date of dispatch of this notice: 28/02/2020 -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de