Ausschreibung: Büro-, Schul- und Büroausstattungsreinigung - NO-Oslo Büro-, Schul- und Büroausstattungsreinigung Dokument Nr...: 102756-2020 (ID: 2020030209165194410) Veröffentlicht: 02.03.2020 * NO-Oslo: Büro-, Schul- und Büroausstattungsreinigung 2020/S 43/2020 102756 Auftragsbekanntmachung Dienstleistungen Rechtsgrundlage: Richtlinie 2014/24/EU Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: Statens lånekasse for utdanning Nationale Identifikationsnummer: 960885406 Postanschrift: Østre Aker vei 20 Ort: Oslo NUTS-Code: NO Postleitzahl: 0581 Land: Norwegen Kontaktstelle(n): Emily Linn Nysæter E-Mail: [6]emily.nysaeter@lanekassen.no Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]https://permalink.mercell.com/124156122.aspx I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung I.3)Kommunikation Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: [8]https://permalink.mercell.com/124156122.aspx Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: [9]https://permalink.mercell.com/124156122.aspx I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Einrichtung des öffentlichen Rechts I.5)Haupttätigkeit(en) Allgemeine öffentliche Verwaltung Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: Cleaning Services for the Norwegian State Housing Bank's Premises in Stavanger and Bergen Referenznummer der Bekanntmachung: 202000147 II.1.2)CPV-Code Hauptteil 90919000 II.1.3)Art des Auftrags Dienstleistungen II.1.4)Kurze Beschreibung: The Norwegian State Housing Bank wants to enter into a contract for meeting our requirements for cleaning services at our offices in Stavanger and Bergen. The assignment includes cleaning service, including sanitary service and delivery of consumables, as well as the hire of mats. The provider must also expect to undertake additional assignments such as spring cleaning, polishing and window cleaning. The cleaning of the premises means that the provider is responsible for daily cleaning in accordance with agreed upon standard. Currently there are 34 persons working in Stavanger and 11 persons in Bergen. The office in Stavanger has an area of approx. 524 m^2 and the office area in Bergen is currently 612 m^2. II.1.5)Geschätzter Gesamtwert Wert ohne MwSt.: 800 000.00 NOK II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: nein II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: NO051 NUTS-Code: NO043 Hauptort der Ausführung: Stavanger and Bergen. II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: The office in Bergen shall close in 2023. It may therefore be relevant to downscale the area and change of location during the contract period. The provider must therefore be flexible and able to adapt the assignment for such location during the contract period. The contract is valid from 1.6.2020 with a contract period of 2 years. Option for the contracting authority for further 1 + 1 year extension. A minimum of 1 months written notice shall be given prior to the expiry date of the current contract period if an option is activated. The contracting authority can terminate the agreement for Bergen office with 3 months written notice, regardless of whether the option for the assignment has been activated after the contract period of 2 years. II.2.5)Zuschlagskriterien Die nachstehenden Kriterien Qualitätskriterium - Name: Quality / Gewichtung: 40 Preis - Gewichtung: 60 II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 800 000.00 NOK II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Beginn: 01/06/2020 Ende: 01/06/2022 Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja Beschreibung der Verlängerungen: 1 year + 1 year. II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben III.1)Teilnahmebedingungen III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen: See the tender documentation, point 4. III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien: See the tender documentation, point 4. III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien: See the tender documentation, point 4. III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen III.2)Bedingungen für den Auftrag III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Offenes Verfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge Tag: 30/03/2020 Ortszeit: 12:00 IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Norwegisch IV.2.6)Bindefrist des Angebots Das Angebot muss gültig bleiben bis: 01/07/2020 IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote Tag: 30/03/2020 Ortszeit: 12:00 Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen Aufträge werden elektronisch erteilt Die elektronische Rechnungsstellung wird akzeptiert Die Zahlung erfolgt elektronisch VI.3)Zusätzliche Angaben: VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Oslo tingrett Ort: Oslo Land: Norwegen VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 27/02/2020 References 6. mailto:emily.nysaeter@lanekassen.no?subject=TED 7. https://permalink.mercell.com/124156122.aspx 8. https://permalink.mercell.com/124156122.aspx 9. https://permalink.mercell.com/124156122.aspx OT: 02/03/2020 S43 Services - Contract notice - Open procedure Norway-Oslo: Office, school and office equipment cleaning services 2020/S 043-102756 Contract notice Services Legal Basis: Directive 2014/24/EU Section I: Contracting authority I.1)Name and addresses Official name: Statens lånekasse for utdanning National registration number: 960885406 Postal address: Østre Aker vei 20 Town: Oslo NUTS code: NO Postal code: 0581 Country: Norway Contact person: Emily Linn Nysæter E-mail: [6]emily.nysaeter@lanekassen.no Internet address(es): Main address: [7]https://permalink.mercell.com/124156122.aspx I.2)Information about joint procurement I.3)Communication The procurement documents are available for unrestricted and full direct access, free of charge, at: [8]https://permalink.mercell.com/124156122.aspx Additional information can be obtained from the abovementioned address Tenders or requests to participate must be submitted electronically via: [9]https://permalink.mercell.com/124156122.aspx I.4)Type of the contracting authority Body governed by public law I.5)Main activity General public services Section II: Object II.1)Scope of the procurement II.1.1)Title: Cleaning Services for the Norwegian State Housing Bank's Premises in Stavanger and Bergen Reference number: 202000147 II.1.2)Main CPV code 90919000 II.1.3)Type of contract Services II.1.4)Short description: The Norwegian State Housing Bank wants to enter into a contract for meeting our requirements for cleaning services at our offices in Stavanger and Bergen. The assignment includes cleaning service, including sanitary service and delivery of consumables, as well as the hire of mats. The provider must also expect to undertake additional assignments such as spring cleaning, polishing and window cleaning. The cleaning of the premises means that the provider is responsible for daily cleaning in accordance with agreed upon standard. Currently there are 34 persons working in Stavanger and 11 persons in Bergen. The office in Stavanger has an area of approx. 524 m^2 and the office area in Bergen is currently 612 m^2. II.1.5)Estimated total value Value excluding VAT: 800 000.00 NOK II.1.6)Information about lots This contract is divided into lots: no II.2)Description II.2.1)Title: II.2.2)Additional CPV code(s) II.2.3)Place of performance NUTS code: NO051 NUTS code: NO043 Main site or place of performance: Stavanger and Bergen. II.2.4)Description of the procurement: The office in Bergen shall close in 2023. It may therefore be relevant to downscale the area and change of location during the contract period. The provider must therefore be flexible and able to adapt the assignment for such location during the contract period. The contract is valid from 1.6.2020 with a contract period of 2 years. Option for the contracting authority for further 1 + 1 year extension. A minimum of 1 months written notice shall be given prior to the expiry date of the current contract period if an option is activated. The contracting authority can terminate the agreement for Bergen office with 3 months written notice, regardless of whether the option for the assignment has been activated after the contract period of 2 years. II.2.5)Award criteria Criteria below Quality criterion - Name: Quality / Weighting: 40 Price - Weighting: 60 II.2.6)Estimated value Value excluding VAT: 800 000.00 NOK II.2.7)Duration of the contract, framework agreement or dynamic purchasing system Start: 01/06/2020 End: 01/06/2022 This contract is subject to renewal: yes Description of renewals: 1 year + 1 year. II.2.10)Information about variants Variants will be accepted: no II.2.11)Information about options Options: no II.2.12)Information about electronic catalogues II.2.13)Information about European Union funds The procurement is related to a project and/or programme financed by European Union funds: no II.2.14)Additional information Section III: Legal, economic, financial and technical information III.1)Conditions for participation III.1.1)Suitability to pursue the professional activity, including requirements relating to enrolment on professional or trade registers List and brief description of conditions: See the tender documentation, point 4. III.1.2)Economic and financial standing List and brief description of selection criteria: See the tender documentation, point 4. III.1.3)Technical and professional ability List and brief description of selection criteria: See the tender documentation, point 4. III.1.5)Information about reserved contracts III.2)Conditions related to the contract III.2.1)Information about a particular profession III.2.2)Contract performance conditions: III.2.3)Information about staff responsible for the performance of the contract Section IV: Procedure IV.1)Description IV.1.1)Type of procedure Open procedure IV.1.3)Information about a framework agreement or a dynamic purchasing system IV.1.4)Information about reduction of the number of solutions or tenders during negotiation or dialogue IV.1.6)Information about electronic auction IV.1.8)Information about the Government Procurement Agreement (GPA) The procurement is covered by the Government Procurement Agreement: yes IV.2)Administrative information IV.2.1)Previous publication concerning this procedure IV.2.2)Time limit for receipt of tenders or requests to participate Date: 30/03/2020 Local time: 12:00 IV.2.3)Estimated date of dispatch of invitations to tender or to participate to selected candidates IV.2.4)Languages in which tenders or requests to participate may be submitted: Norwegian IV.2.6)Minimum time frame during which the tenderer must maintain the tender Tender must be valid until: 01/07/2020 IV.2.7)Conditions for opening of tenders Date: 30/03/2020 Local time: 12:00 Section VI: Complementary information VI.1)Information about recurrence This is a recurrent procurement: no VI.2)Information about electronic workflows Electronic ordering will be used Electronic invoicing will be accepted Electronic payment will be used VI.3)Additional information: VI.4)Procedures for review VI.4.1)Review body Official name: Oslo tingrett Town: Oslo Country: Norway VI.4.2)Body responsible for mediation procedures VI.4.3)Review procedure VI.4.4)Service from which information about the review procedure may be obtained VI.5)Date of dispatch of this notice: 27/02/2020 -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de