Ausschreibung: Bau von Kirchen - NO-Stavanger Bau von Kirchen Orgeln Zimmer- und Tischlerarbeiten Dienstleistungen von Architektur- und Ingenieurbüros sowie planungsbezogene Leistungen Dokument Nr...: 102713-2020 (ID: 2020030209164894400) Veröffentlicht: 02.03.2020 * NO-Stavanger: Bau von Kirchen 2020/S 43/2020 102713 Auftragsbekanntmachung Bauauftrag Rechtsgrundlage: Richtlinie 2014/24/EU Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: Stavanger kommune Nationale Identifikationsnummer: 964965226 Postanschrift: Postboks 8001 Ort: Stavanger NUTS-Code: NO Postleitzahl: 4068 Land: Norwegen Kontaktstelle(n): Britta Goldberg E-Mail: [6]britta.goldberg@museumstavanger.no Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]https://permalink.mercell.com/121562709.aspx Adresse des Beschafferprofils: [8]https://www.stavanger.kommune.no/ I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung I.3)Kommunikation Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: [9]https://permalink.mercell.com/121562709.aspx Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: [10]https://permalink.mercell.com/121562709.aspx I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Regional- oder Kommunalbehörde I.5)Haupttätigkeit(en) Allgemeine öffentliche Verwaltung Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: Cathedral 2025 Choir Organ Stage 1 Pre-qualification Referenznummer der Bekanntmachung: 20/09252 II.1.2)CPV-Code Hauptteil 45212361 II.1.3)Art des Auftrags Bauauftrag II.1.4)Kurze Beschreibung: Stavanger Cathedral is celebrating its 900 year jubilee in 2025. The cathedral will have a new choir organ for the jubilee, which will replace the current instrument. The cathedral is automatically listed in accordance with the cultural memorial act, and all measures must be approved by the Directorate for cultural heritage and by Stavanger Diocese. The choir organ must be an all-round instrument that can be used to accompany the choir and congregation and also to make an acoustical contrast to the church's baroque inspired main organ. Click here [11]https://permalink.mercell.com/121562709.aspx II.1.5)Geschätzter Gesamtwert Wert ohne MwSt.: 3 000 000.00 NOK II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: nein II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 37311300 45422000 71240000 II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: NO043 II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: The contract has an estimated annual value of 3 000 000 NOK excluding VAT. The contract will include engineering design services for, and the construction and assembly of a fixed organ. The contract will be a turnkey contract with a solution proposal, where the organ builder, as the turnkey contractor, will deliver an instrument that fulfils the contracting authority's function requirements, and which is suitable for the location, in accordance with the contracting authority and the Directorate of Cultural Heritage's requirements and guidelines. The organ must be handed over to the contracting authority ready intoned by autumn 2024 at the latest. The estimated contract value is for information only, and the contracting authority is not bound by this. The volume may differ from that mentioned as a result of changes in, amongst other things, financial framework conditions, changing needs, the market situation and political decisions. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 3 000 000.00 NOK II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Beginn: 05/10/2020 Ende: 30/09/2024 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden Geplante Mindestzahl: 1 Höchstzahl: 3 Objektive Kriterien für die Auswahl der begrenzten Zahl von Bewerbern: See the contest documents, part 1 contest description. II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben III.1)Teilnahmebedingungen III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen: See the contest documents, part 1 contest description. III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien: See the contest documents, part 1 contest description. III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien: See the contest documents, part 1 contest description. III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen III.2)Bedingungen für den Auftrag III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: See the contest documents, part 1 contest description. III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Verhandlungsverfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs IV.1.5)Angaben zur Verhandlung Der öffentliche Auftraggeber behält sich das Recht vor, den Auftrag auf der Grundlage der ursprünglichen Angebote zu vergeben, ohne Verhandlungen durchzuführen IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: nein IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge Tag: 31/03/2020 Ortszeit: 12:00 IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber Tag: 21/04/2020 IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Norwegisch IV.2.6)Bindefrist des Angebots Laufzeit in Monaten: 4 (ab dem Schlusstermin für den Eingang der Angebote) IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen Die elektronische Rechnungsstellung wird akzeptiert Die Zahlung erfolgt elektronisch VI.3)Zusätzliche Angaben: VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Stavanger Tingrett Postanschrift: Postboks 159 Ort: Stavanger Postleitzahl: 4001 Land: Norwegen VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 27/02/2020 References 6. mailto:britta.goldberg@museumstavanger.no?subject=TED 7. https://permalink.mercell.com/121562709.aspx 8. https://www.stavanger.kommune.no/ 9. https://permalink.mercell.com/121562709.aspx 10. https://permalink.mercell.com/121562709.aspx 11. https://permalink.mercell.com/121562709.aspx OT: 02/03/2020 S43 Works - Contract notice - Competitive procedure with negotiation Norway-Stavanger: Church construction work 2020/S 043-102713 Contract notice Works Legal Basis: Directive 2014/24/EU Section I: Contracting authority I.1)Name and addresses Official name: Stavanger kommune National registration number: 964965226 Postal address: Postboks 8001 Town: Stavanger NUTS code: NO Postal code: 4068 Country: Norway Contact person: Britta Goldberg E-mail: [6]britta.goldberg@museumstavanger.no Internet address(es): Main address: [7]https://permalink.mercell.com/121562709.aspx Address of the buyer profile: [8]https://www.stavanger.kommune.no/ I.2)Information about joint procurement I.3)Communication The procurement documents are available for unrestricted and full direct access, free of charge, at: [9]https://permalink.mercell.com/121562709.aspx Additional information can be obtained from the abovementioned address Tenders or requests to participate must be submitted electronically via: [10]https://permalink.mercell.com/121562709.aspx I.4)Type of the contracting authority Regional or local authority I.5)Main activity General public services Section II: Object II.1)Scope of the procurement II.1.1)Title: Cathedral 2025 Choir Organ Stage 1 Pre-qualification Reference number: 20/09252 II.1.2)Main CPV code 45212361 II.1.3)Type of contract Works II.1.4)Short description: Stavanger Cathedral is celebrating its 900 year jubilee in 2025. The cathedral will have a new choir organ for the jubilee, which will replace the current instrument. The cathedral is automatically listed in accordance with the cultural memorial act, and all measures must be approved by the Directorate for cultural heritage and by Stavanger Diocese. The choir organ must be an all-round instrument that can be used to accompany the choir and congregation and also to make an acoustical contrast to the church's baroque inspired main organ. Click here [11]https://permalink.mercell.com/121562709.aspx II.1.5)Estimated total value Value excluding VAT: 3 000 000.00 NOK II.1.6)Information about lots This contract is divided into lots: no II.2)Description II.2.1)Title: II.2.2)Additional CPV code(s) 37311300 45422000 71240000 II.2.3)Place of performance NUTS code: NO043 II.2.4)Description of the procurement: The contract has an estimated annual value of 3 000 000 NOK excluding VAT. The contract will include engineering design services for, and the construction and assembly of a fixed organ. The contract will be a turnkey contract with a solution proposal, where the organ builder, as the turnkey contractor, will deliver an instrument that fulfils the contracting authority's function requirements, and which is suitable for the location, in accordance with the contracting authority and the Directorate of Cultural Heritage's requirements and guidelines. The organ must be handed over to the contracting authority ready intoned by autumn 2024 at the latest. The estimated contract value is for information only, and the contracting authority is not bound by this. The volume may differ from that mentioned as a result of changes in, amongst other things, financial framework conditions, changing needs, the market situation and political decisions. II.2.5)Award criteria Price is not the only award criterion and all criteria are stated only in the procurement documents II.2.6)Estimated value Value excluding VAT: 3 000 000.00 NOK II.2.7)Duration of the contract, framework agreement or dynamic purchasing system Start: 05/10/2020 End: 30/09/2024 This contract is subject to renewal: no II.2.9)Information about the limits on the number of candidates to be invited Envisaged minimum number: 1 Maximum number: 3 Objective criteria for choosing the limited number of candidates: See the contest documents, part 1 contest description. II.2.10)Information about variants Variants will be accepted: no II.2.11)Information about options Options: no II.2.12)Information about electronic catalogues II.2.13)Information about European Union funds The procurement is related to a project and/or programme financed by European Union funds: no II.2.14)Additional information Section III: Legal, economic, financial and technical information III.1)Conditions for participation III.1.1)Suitability to pursue the professional activity, including requirements relating to enrolment on professional or trade registers List and brief description of conditions: See the contest documents, part 1 contest description. III.1.2)Economic and financial standing List and brief description of selection criteria: See the contest documents, part 1 contest description. III.1.3)Technical and professional ability List and brief description of selection criteria: See the contest documents, part 1 contest description. III.1.5)Information about reserved contracts III.2)Conditions related to the contract III.2.2)Contract performance conditions: See the contest documents, part 1 contest description. III.2.3)Information about staff responsible for the performance of the contract Section IV: Procedure IV.1)Description IV.1.1)Type of procedure Competitive procedure with negotiation IV.1.3)Information about a framework agreement or a dynamic purchasing system IV.1.4)Information about reduction of the number of solutions or tenders during negotiation or dialogue IV.1.5)Information about negotiation The contracting authority reserves the right to award the contract on the basis of the initial tenders without conducting negotiations IV.1.6)Information about electronic auction IV.1.8)Information about the Government Procurement Agreement (GPA) The procurement is covered by the Government Procurement Agreement: no IV.2)Administrative information IV.2.1)Previous publication concerning this procedure IV.2.2)Time limit for receipt of tenders or requests to participate Date: 31/03/2020 Local time: 12:00 IV.2.3)Estimated date of dispatch of invitations to tender or to participate to selected candidates Date: 21/04/2020 IV.2.4)Languages in which tenders or requests to participate may be submitted: Norwegian IV.2.6)Minimum time frame during which the tenderer must maintain the tender Duration in months: 4 (from the date stated for receipt of tender) IV.2.7)Conditions for opening of tenders Section VI: Complementary information VI.1)Information about recurrence This is a recurrent procurement: no VI.2)Information about electronic workflows Electronic invoicing will be accepted Electronic payment will be used VI.3)Additional information: VI.4)Procedures for review VI.4.1)Review body Official name: Stavanger Tingrett Postal address: Postboks 159 Town: Stavanger Postal code: 4001 Country: Norway VI.4.2)Body responsible for mediation procedures VI.4.3)Review procedure VI.4.4)Service from which information about the review procedure may be obtained VI.5)Date of dispatch of this notice: 27/02/2020 -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de