Ausschreibung: Allgemeine und berufliche Bildung - SE-Stockholm Allgemeine und berufliche Bildung Bürohilfsarbeiten Verschiedene Dienstleistungen für Unternehmen Aktenführung Scanning Dokument Nr...: 101960-2020 (ID: 2020030209115493713) Veröffentlicht: 02.03.2020 * SE-Stockholm: Allgemeine und berufliche Bildung 2020/S 43/2020 101960 Auftragsbekanntmachung Dienstleistungen Rechtsgrundlage: Richtlinie 2014/24/EU Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: Statens Skolinspektion Nationale Identifikationsnummer: 202100-6065 Postanschrift: Box 23069 Ort: Stockholm NUTS-Code: SE11 Postleitzahl: 104 35 Land: Schweden Kontaktstelle(n): Päivi Katiska E-Mail: [6]paivi.katiska@skolinspektionen.se Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]http://www.skolinspektionen.se I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung I.3)Kommunikation Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: [8]https://tendsign.com/doc.aspx?UniqueId=afqhkkvwzd&GoTo=Docs Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: [9]https://tendsign.com/doc.aspx?UniqueId=afqhkkvwzd&GoTo=Tender I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Ministerium oder sonstige zentral- oder bundesstaatliche Behörde einschließlich regionaler oder lokaler Unterabteilungen I.5)Haupttätigkeit(en) Allgemeine öffentliche Verwaltung Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: Lärartjänster för ombedömning av nationella prov Referenznummer der Bekanntmachung: 2019:8752 II.1.2)CPV-Code Hauptteil 80000000 II.1.3)Art des Auftrags Dienstleistungen II.1.4)Kurze Beschreibung: Tillhandahållande och projektledning av lärartjänster för ombedömning av nationella prov II.1.5)Geschätzter Gesamtwert II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: nein II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 79500000 79990000 79996100 79999100 II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: SE11 II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Tillhandahållande och projektledning av lärartjänster för ombedömning av nationella prov II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Beginn: 04/05/2020 Ende: 03/05/2021 Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja Beschreibung der Verlängerungen: 3 förlängningar á 12 månader II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben III.1)Teilnahmebedingungen III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen III.2)Bedingungen für den Auftrag III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Offenes Verfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge Tag: 30/03/2020 Ortszeit: 23:59 IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Schwedisch IV.2.6)Bindefrist des Angebots Das Angebot muss gültig bleiben bis: 31/08/2020 IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote Tag: 31/03/2020 Ortszeit: 00:00 Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen VI.3)Zusätzliche Angaben: Visma annons: [10]https://opic.com/id/afqhkkvwzd VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Förvaltningsrätten i Stockholm Ort: Stockholm Land: Schweden VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 28/02/2020 References 6. mailto:paivi.katiska@skolinspektionen.se?subject=TED 7. http://www.skolinspektionen.se/ 8. https://tendsign.com/doc.aspx?UniqueId=afqhkkvwzd&GoTo=Docs 9. https://tendsign.com/doc.aspx?UniqueId=afqhkkvwzd&GoTo=Tender 10. https://opic.com/id/afqhkkvwzd OT: 02/03/2020 S43 Tjänster - Meddelande om upphandling - Öppet förfarande Sverige-Stockholm: Undervisning och utbildning 2020/S 043-101960 Meddelande om upphandling Tjänster Rättslig grund: direktiv 2014/24/EU Avsnitt I: Upphandlande myndighet I.1)Namn och adresser Officiellt namn: Statens Skolinspektion Nationellt registreringsnummer: 202100-6065 Postadress: Box 23069 Ort: Stockholm Nuts-kod: SE11 Postnummer: 104 35 Land: Sverige Kontaktperson: Päivi Katiska E-post: [6]paivi.katiska@skolinspektionen.se Internetadress(er): Allmän adress: [7]http://www.skolinspektionen.se I.2)Information om gemensam upphandling I.3)Kommunikation Upphandlingsdokumenten finns tillgängliga för obegränsad, fullständig och direkt tillgång kostnadsfritt på: [8]https://tendsign.com/doc.aspx?UniqueId=afqhkkvwzd&GoTo=Docs Ytterligare upplysningar kan erhållas från ovannämnda adress Anbud eller anbudsansökningar ska skickas elektroniskt via: [9]https://tendsign.com/doc.aspx?UniqueId=afqhkkvwzd&GoTo=Tender I.4)Typ av upphandlande myndighet Departement eller annan central, regional eller lokal statlig myndighet I.5)Huvudsaklig verksamhet Allmänna offentliga tjänster Avsnitt II: Föremål II.1)Upphandlingens omfattning II.1.1)Benämning på upphandlingen: Lärartjänster för ombedömning av nationella prov Referensnummer: 2019:8752 II.1.2)Huvudsaklig CPV-kod 80000000 II.1.3)Typ av kontrakt Tjänster II.1.4)Kort beskrivning: Tillhandahållande och projektledning av lärartjänster för ombedömning av nationella prov II.1.5)Uppskattat totalt värde II.1.6)Information om delar Kontraktet är uppdelat i flera delar: nej II.2)Beskrivning II.2.1)Benämning på upphandlingen: II.2.2)Ytterligare CPV-kod(er) 79500000 79990000 79996100 79999100 II.2.3)Plats för utförande Nuts-kod: SE11 II.2.4)Beskrivning av upphandlingen: Tillhandahållande och projektledning av lärartjänster för ombedömning av nationella prov II.2.5)Tilldelningskriterier Pris är inte det enda upphandlingskriteriet och alla kriterier anges endast i upphandlingsdokumenten II.2.6)Uppskattat värde II.2.7)Kontraktets, ramavtalets eller det dynamiska inköpssystemets löptid Start: 04/05/2020 Slut: 03/05/2021 Detta kontrakt kan förlängas: ja Beskrivning av förlängning: 3 förlängningar á 12 månader II.2.10)Information om alternativa anbud Alternativa anbud accepteras: nej II.2.11)Information om optioner Option: nej II.2.12)Information om elektroniska kataloger II.2.13)Information om EU-medel Kontraktet är knutet till projekt och/eller program som finansieras med EU-medel: nej II.2.14)Kompletterande upplysningar Avsnitt III: Juridisk, ekonomisk, finansiell och teknisk information III.1)Villkor för deltagande III.1.1)Behörighet att utöva yrkesverksamheten i fråga, inklusive krav på registrering i yrkes- eller handelsregister III.1.2)Ekonomisk och finansiell ställning III.1.3)Teknisk kunskap och yrkeskunskap III.1.5)Information om reserverade kontrakt III.2)Villkor för kontraktet III.2.1)Information om en viss yrkesgrupp III.2.2)Villkor för fullgörande av kontrakt: III.2.3)Personal som ska ansvara för utförandet av kontraktet Avsnitt IV: Förfarande IV.1)Beskrivning IV.1.1)Typ av förfarande Öppet förfarande IV.1.3)Information om ramavtal eller dynamiskt inköpssystem IV.1.4)Uppgifter om minskning av antalet lösningar eller anbud under förhandlingarna eller dialogen IV.1.6)Information om elektronisk auktion IV.1.8)Information om avtalet om offentlig upphandling Upphandlingen omfattas av avtalet om offentlig upphandling: ja IV.2)Administrativ information IV.2.1)Tidigare offentliggörande angående detta förfarande IV.2.2)Sista datum för mottagande av anbud eller anbudsansökningar Datum: 30/03/2020 Lokal tid: 23:59 IV.2.3)Uppskattat datum för avsändande av inbjudan till utvalda kandidater att lämna anbud eller delta IV.2.4)Språk som får användas i anbud eller anbudsansökningar: Svenska IV.2.6)Minimiperiod under vilken anbudsgivaren är bunden av sitt anbud Anbud ska vara giltigt till: 31/08/2020 IV.2.7)Anbudsöppning Datum: 31/03/2020 Lokal tid: 00:00 Avsnitt VI: Kompletterande upplysningar VI.1)Är detta en återkommande upphandling Detta är en återkommande upphandling: nej VI.2)Information om elektroniska arbetsflöden VI.3)Kompletterande upplysningar: Visma annons: [10]https://opic.com/id/afqhkkvwzd VI.4)Överprövningsförfaranden VI.4.1)Behörigt organ vid överprövning Officiellt namn: Förvaltningsrätten i Stockholm Ort: Stockholm Land: Sverige VI.4.2)Behörigt organ vid medling VI.4.3)Överprövning VI.4.4)Organ som kan lämna information om överprövning VI.5)Datum då meddelandet sänts: 28/02/2020 -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de