Ausschreibung: VIL Hosting-Dienste für das EU-Informationszentrum in Vilnius - LT-Wilna Überlassung von Bürokräften Dokument Nr...: 100661-2020 (ID: 2020030209021692347) Veröffentlicht: 02.03.2020 * LT-Wilna: VIL Hosting-Dienste für das EU-Informationszentrum in Vilnius 2020/S 43/2020 100661 Auftragsbekanntmachung Dienstleistungen Rechtsgrundlage: Verordnung (EU, Euratom) Nr. 2018/1046 Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: Europäische Kommission, Representation in Lithuania Ort: Vilnius NUTS-Code: LT011 Land: Litauen E-Mail: [6]comm-rep-lt-tenders@ec.europa.eu Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]https://ec.europa.eu/lithuania/home_lt I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung I.3)Kommunikation Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: [8]https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=6071 Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen an die oben genannten Kontaktstellen I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Europäische Institution/Agentur oder internationale Organisation I.5)Haupttätigkeit(en) Andere Tätigkeit: Hosting-Dienste für das EU-Informationszentrum Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: VIL Hosting-Dienste für das EU-Informationszentrum in Vilnius II.1.2)CPV-Code Hauptteil 79621000 II.1.3)Art des Auftrags Dienstleistungen II.1.4)Kurze Beschreibung: VIL Hosting-Dienste für das EU-Informationszentrum in Vilnius II.1.5)Geschätzter Gesamtwert Wert ohne MwSt.: 240 000.00 EUR II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: nein II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: LT011 Hauptort der Ausführung: Gedimino av. 16, Vilnius, LITAUEN. II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Gegenstand des Auftrags ist die Erbringung von Dienstleistungen für die Vertretung der Europäischen Kommission. Die Vertretung der Europäischen Kommission als öffentlicher Auftraggeber sucht einen qualifizierten und erfahrenen Auftragnehmer, der Informations- und Unterstützungsdienste für das EU-Informationszentrum, hauptsächlich in seinen Räumlichkeiten, in Vilnius, Litauen erbringt. Die wichtigsten vom Auftragnehmer verlangten Dienstleistungen: 1) Informationsdienst (Antworten auf Bürgerfragen zu EU-Themen, Verteilung von EU-Broschüren/Informationsmaterial, Buchungseinrichtungen innerhalb des EU-Informationszentrums, Pflege des allgemeinen Bildes des EU-Informationszentrums); 2) organisatorische und logistische Unterstützung für interinstitutionelle Beziehungen, Beratung und Unterstützungsdienste (Interinstitutionelle Beziehungen, Kontakte mit Multiplikatoren, Pflege von Datenbanken, Beratungs- und Unterstützungsdienste, Vorbereitung, Aktualisierung und Bereitstellung von interaktiven Präsentationen über die EU, Unterstützung bei speziellen Kampagnen und Veranstaltungen, Dienstreisen in Litauen); 3) Technische Hilfe für die Kommunikationsaktivitäten der Vertretung der Europäischen Kommission (Technische Hilfe bei anderen Dienstleistungen oder Kommunikationsaktivitäten, administrative und andere Aufgaben, Praktika im Informationszentrum, Übergabe). II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 240 000.00 EUR II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 48 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben III.1)Teilnahmebedingungen III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen: Bieter müssen nachweisen, dass sie rechtliche und regulatorische Leistungsfähigkeit zur Auftragserfüllung und Ausübung der beruflichen Tätigkeit erfüllen, die erforderlich ist, um die Arbeit durchzuführen, die Gegenstand dieser Ausschreibung ist. Im Laufe des Verfahrens können sich die EU-Validierungsdienste über das Teilnehmerregister an die Bieter wenden und Nachweise bezüglich der rechtlichen Existenz und des Status verlangen. Es wird darauf hingewiesen, dass eine Anfrage nach Nachweisen in keiner Weise impliziert, dass der Bieter erfolgreich war. III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit Eignungskriterien gemäß Auftragsunterlagen III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit Eignungskriterien gemäß Auftragsunterlagen III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen III.2)Bedingungen für den Auftrag III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Offenes Verfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem Die Bekanntmachung betrifft den Abschluss einer Rahmenvereinbarung Rahmenvereinbarung mit einem einzigen Wirtschaftsteilnehmer IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: nein IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge Tag: 27/03/2020 Ortszeit: 16:00 IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Englisch IV.2.6)Bindefrist des Angebots Laufzeit in Monaten: 3 (ab dem Schlusstermin für den Eingang der Angebote) IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote Tag: 30/03/2020 Ortszeit: 10:00 Ort: EU House, Gedimino av. 16, Vilnius, LITAUEN. Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen VI.3)Zusätzliche Angaben: VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Gericht Postanschrift: rue du Fort Niedergrunewald Ort: Luxembourg Postleitzahl: L-2925 Land: Luxemburg Telefon: +352 4303-1 Internet-Adresse: [9]http://curia.europa.eu VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 24/02/2020 References 6. mailto:comm-rep-lt-tenders@ec.europa.eu?subject=TED 7. https://ec.europa.eu/lithuania/home_lt 8. https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=6071 9. http://curia.europa.eu/ OT: 02/03/2020 S43 European Commission - Services - Contract notice - Open procedure Lithuania-Vilnius: VIL Hosting Services for the EU Information Centre in Vilnius 2020/S 043-100661 Contract notice Services Legal Basis: Regulation (EU, Euratom) No 2018/1046 Section I: Contracting authority I.1)Name and addresses Official name: European Commission, Representation in Lithuania Town: Vilnius NUTS code: LT011 Country: Lithuania E-mail: [6]comm-rep-lt-tenders@ec.europa.eu Internet address(es): Main address: [7]https://ec.europa.eu/lithuania/home_lt I.2)Information about joint procurement I.3)Communication The procurement documents are available for unrestricted and full direct access, free of charge, at: [8]https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=6071 Additional information can be obtained from the abovementioned address Tenders or requests to participate must be submitted to the abovementioned address I.4)Type of the contracting authority European institution/agency or international organisation I.5)Main activity Other activity: Hosting Services for the EU Information Centre Section II: Object II.1)Scope of the procurement II.1.1)Title: VIL Hosting Services for the EU Information Centre in Vilnius II.1.2)Main CPV code 79621000 II.1.3)Type of contract Services II.1.4)Short description: VIL hosting services for the EU Information Centre in Vilnius II.1.5)Estimated total value Value excluding VAT: 240 000.00 EUR II.1.6)Information about lots This contract is divided into lots: no II.2)Description II.2.1)Title: II.2.2)Additional CPV code(s) II.2.3)Place of performance NUTS code: LT011 Main site or place of performance: Gedimino av. 16, Vilnius, LITHUANIA. II.2.4)Description of the procurement: The subject matter of the contract is the provision of services for the EC Representation. The EC Representation, as the contracting authority, is seeking a qualified and experienced contractor that must provide information and assistance services for the EU information centre, mostly at its premises, in Vilnius, Lithuania. The main services requested from the contractor: 1) Information service (Answers to citizens' questions on EU topics, Distribution of EU brochures/information material, booking facilities within the EU information centre, maintenance of the general image of the EU Information Centre); 2) Organisational and logistic support to inter-institutional relations, consultancy and support services (Inter-institutional relations, contacts with multipliers, maintenance of databases, consultancy and support services, preparing, updating and delivering interactive presentations on EU, support in special campaigns and events, business trips in Lithuania); 3) Technical assistance to the EC Representation's communication activities (Technical assistance at other services or communication activities, administrative and other tasks, Traineeships at the Information Centre, Handover). II.2.5)Award criteria Price is not the only award criterion and all criteria are stated only in the procurement documents II.2.6)Estimated value Value excluding VAT: 240 000.00 EUR II.2.7)Duration of the contract, framework agreement or dynamic purchasing system Duration in months: 48 This contract is subject to renewal: no II.2.10)Information about variants Variants will be accepted: no II.2.11)Information about options Options: no II.2.12)Information about electronic catalogues II.2.13)Information about European Union funds The procurement is related to a project and/or programme financed by European Union funds: no II.2.14)Additional information Section III: Legal, economic, financial and technical information III.1)Conditions for participation III.1.1)Suitability to pursue the professional activity, including requirements relating to enrolment on professional or trade registers List and brief description of conditions: Tenderers must prove that they have legal capacity to perform the contract and the regulatory capacity to pursue the professional activity necessary to carry out the work subject to this call for tenders. In the course of the procedure, the EU Validation Services may contact tenderers via the participant register and ask for supporting documents with respect to the legal existence and status. Please note that a request for supporting documents in no way implies that the tenderer has been successful. III.1.2)Economic and financial standing Selection criteria as stated in the procurement documents III.1.3)Technical and professional ability Selection criteria as stated in the procurement documents III.1.5)Information about reserved contracts III.2)Conditions related to the contract III.2.1)Information about a particular profession III.2.2)Contract performance conditions: III.2.3)Information about staff responsible for the performance of the contract Section IV: Procedure IV.1)Description IV.1.1)Type of procedure Open procedure IV.1.3)Information about a framework agreement or a dynamic purchasing system The procurement involves the establishment of a framework agreement Framework agreement with a single operator IV.1.4)Information about reduction of the number of solutions or tenders during negotiation or dialogue IV.1.6)Information about electronic auction IV.1.8)Information about the Government Procurement Agreement (GPA) The procurement is covered by the Government Procurement Agreement: no IV.2)Administrative information IV.2.1)Previous publication concerning this procedure IV.2.2)Time limit for receipt of tenders or requests to participate Date: 27/03/2020 Local time: 16:00 IV.2.3)Estimated date of dispatch of invitations to tender or to participate to selected candidates IV.2.4)Languages in which tenders or requests to participate may be submitted: English IV.2.6)Minimum time frame during which the tenderer must maintain the tender Duration in months: 3 (from the date stated for receipt of tender) IV.2.7)Conditions for opening of tenders Date: 30/03/2020 Local time: 10:00 Place: EU House, Gedimino av. 16, Vilnius, LITHUANIA. Section VI: Complementary information VI.1)Information about recurrence This is a recurrent procurement: no VI.2)Information about electronic workflows VI.3)Additional information: VI.4)Procedures for review VI.4.1)Review body Official name: General Court of the European Union Postal address: rue du Fort Niedergrunewald Town: Luxembourg Postal code: 2925 Country: Luxembourg Telephone: +352 4303-1 Internet address: [9]http://curia.europa.eu VI.4.2)Body responsible for mediation procedures VI.4.3)Review procedure VI.4.4)Service from which information about the review procedure may be obtained VI.5)Date of dispatch of this notice: 24/02/2020 -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de