Ausschreibung: Erbringung von Kantinen- und Verpflegungsdiensten für Eurofound - IE-Dublin Kantinen- und Verpflegungsdienste Dokument Nr...: 100648-2020 (ID: 2020030209021392345) Veröffentlicht: 02.03.2020 * IE-Dublin: Erbringung von Kantinen- und Verpflegungsdiensten für Eurofound 2020/S 43/2020 100648 Bekanntmachung einer Änderung Änderung eines Vertrags/einer Konzession während der Laufzeit Rechtsgrundlage: Richtlinie 2014/24/EU Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber/Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: Eurofound Europäische Stiftung zur Verbesserung der Lebens- und Arbeitsbedingungen Postanschrift: Wyattville Road, Loughlinstownm Co Dublin Ort: Dublin NUTS-Code: IE061 Postleitzahl: D18 KP65 Land: Irland Kontaktstelle(n): Sandra Brudenell-Bruce E-Mail: [7]OSUTenders@eurofound.europa.eu Telefon: +353 12043100 Fax: +353 12826456 Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [8]http://www.eurofound.europa.eu Adresse des Beschafferprofils: [9]http://www.eurofound.europa.eu/about-eurofound/procurement/opportuni ties/open Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: Erbringung von Kantinen- und Verpflegungsdiensten für Eurofound Referenznummer der Bekanntmachung: 161901/4109 II.1.2)CPV-Code Hauptteil 55500000 II.1.3)Art des Auftrags Dienstleistungen II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: IE061 Hauptort der Ausführung: Räumlichkeiten von Eurofound in Dublin, Irland. II.2.4)Beschreibung der Beschaffung zum Zeitpunkt des Abschlusses des Vertrags: Bereitstellung freundlicher, effizienter und pünktlicher Verpflegungsdienste von hoher Qualität für Personal und Besucher und für Konferenzen, Sitzungen und Besuche bei Eurofound. II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung, des dynamischen Beschaffungssystems oder der Konzession Laufzeit in Monaten: 48 II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein Abschnitt IV: Verfahren IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.1)Bekanntmachung einer Auftragsvergabe in Bezug auf diesen Auftrag Bekanntmachungsnummer im ABl.: [10]2017/S 040-072284 Abschnitt V: Auftragsvergabe/Konzessionsvergabe Auftrags-Nr.: 17-1400-01 Bezeichnung des Auftrags: Erbringung von Kantinen- und Verpflegungsdiensten für Eurofound V.2)Auftragsvergabe/Konzessionsvergabe V.2.1)Tag des Abschlusses des Vertrags/der Entscheidung über die Konzessionsvergabe: 15/02/2017 V.2.2)Angaben zu den Angeboten Der Auftrag/Die Konzession wurde an einen Zusammenschluss aus Wirtschaftsteilnehmern vergeben: nein V.2.3)Name und Anschrift des Auftragnehmers/Konzessionärs Offizielle Bezeichnung: The Q Cafe Company Ltd Nationale Identifikationsnummer: 298794 Postanschrift: Garden Level, 1 St James Terrace, Clonskeagh Road Ort: Dublin NUTS-Code: IE061 Postleitzahl: D06X K60 Land: Irland E-Mail: [11]info@qcafe.ie Internet-Adresse: [12]https://www.qcafe.ie/ Der Auftragnehmer/Konzessionär ist ein KMU: ja V.2.4)Angaben zum Wert des Auftrags/Loses/der Konzession (zum Zeitpunkt des Abschlusses des Auftrags;ohne MwSt.) Gesamtwert der Beschaffung: 640 000.00 EUR Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.3)Zusätzliche Angaben: VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Gericht Postanschrift: Rue du Fort Niedergrünewald Ort: Luxembourg Postleitzahl: L-2925 Land: Luxemburg E-Mail: [13]cfi.registry@curia.europa.eu Telefon: +352 4303-1 Fax: +352 4303-2100 Internet-Adresse: [14]http://curia.europa.eu VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen: Innerhalb von 2 Monaten nach Mitteilung des Verfahrensergebnisses (Zuschlagsentscheidung) können die Bieter eine Klage auf Nichtigerklärung einreichen. Weder Anfragen noch Antworten auf Anfragen durch die Eurofound oder Beschwerden über Missstände in der Verwaltungstätigkeit der Bieter, führen zu einer Unterbrechung der Frist für die Einreichung einer Klage auf Nichtigerklärung oder den Beginn eines neuen Zeitraums für die Einreichung einer Klage auf Nichtigkeit. Die für Nichtigerklärungen zuständige Stelle ist unter der Ziffer VI.4.1) der Auftragsbekanntmachung angegeben. VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 24/02/2020 Abschnitt VII: Änderungen des Vertrags/der Konzession VII.1)Beschreibung der Beschaffung nach den Änderungen VII.1.1)CPV-Code Hauptteil 55500000 VII.1.2)Weitere(r) CPV-Code(s) VII.1.3)Erfüllungsort NUTS-Code: IE061 Hauptort der Ausführung: Räumlichkeiten von Eurofound in Dublin, Irland. VII.1.4)Beschreibung der Beschaffung: Verhandlungsverfahren ohne vorherige Veröffentlichung einer Auftragsbekanntmachung gemäß Ziffer 11 Absatz 1 Buchstabe e von Anhang 1 Haushaltsordnung (vorher Artikel 134 Absatz 1 Buchstabe e der Anwendungsbestimmungen). VII.1.5)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung, des dynamischen Beschaffungssystems oder der Konzession Laufzeit in Monaten: 48 VII.1.6)Angaben zum Wert des Auftrags/Loses/der Konzession (ohne MwSt.) Gesamtwert des Auftrags/des Loses/der Konzession: 250 000.00 EUR VII.1.7)Name und Anschrift des Auftragnehmers/Konzessionärs Offizielle Bezeichnung: The Q Cafe Company Ltd Nationale Identifikationsnummer: 298794 Postanschrift: Garden Level, 1 St James Terrace, Clonskeagh Road Ort: Dublin NUTS-Code: IE061 Postleitzahl: D06X K60 Land: Irland E-Mail: [15]info@qcafe.ie Internet-Adresse: [16]https://www.qcafe.ie/ Der Auftragnehmer/Konzessionär ist ein KMU: ja VII.2)Angaben zu den Änderungen VII.2.1)Beschreibung der Änderungen Art und Umfang der Änderungen (mit Angabe möglicher früherer Vertragsänderungen): Eurofound hat von seinem Recht Gebrauch gemacht, die ursprüngliche Haushaltsobergrenze des Rahmenvertrags zu erhöhen (wie in den ursprünglichen Verdingungsunterlagen geplant). VII.2.2)Gründe für die Änderung Notwendigkeit zusätzlicher Bauarbeiten, Dienstleistungen oder Lieferungen durch den ursprünglichen Auftragnehmer/Konzessionär (Artikel 43 Absatz 1 Buchstabe b der Richtlinie 2014/23/EU, Artikel 72 Absatz 1 Buchstabe b der Richtlinie 2014/24/EU, Artikel 89 Absatz 1 Buchstabe b der Richtlinie 2014/25/EU) Beschreibung der wirtschaftlichen oder technischen Gründe und der Unannehmlichkeiten oder beträchtlichen Zusatzkosten, durch die ein Auftragnehmerwechsel verhindert wird: Der Vertrag über die Bereitstellung von Kantinen- und Verpflegungsdiensten für Eurofound wurde für einen Zeitraum von 4 Jahren abgeschlossen. Sein Haushaltsverbrauch überstieg jedoch die ursprünglichen Schätzungen von Eurofound. Daher wurde beschlossen, die ursprüngliche Obergrenze des Vertrags zu erhöhen, um die Kontinuität der Diensterbringung bis zu seinem Auslaufen Ende Februar 2021 zu gewährleisten. Die Preise für die im Rahmen des Vertrags erbrachten Dienste wurden nicht geändert. Die Durchführung eines anderen Beschaffungsverfahrens, um den bestehenden Vertrag (und möglicherweise den Auftragnehmer) schneller als ursprünglich vorgesehen zu ersetzen, würde eine ernsthafte Unannehmlichkeit für den reibungslosen Betrieb der Kantine schaffen und ein legitimes Recht des derzeitigen Auftragnehmers, die Ausführung des Vertrags bis zu seinem natürlichen Ablauf zu erwarten, beeinträchtigen. VII.2.3)Preiserhöhung Aktualisierter Gesamtauftragswert vor den Änderungen (unter Berücksichtigung möglicher früherer Vertragsänderungen und Preisanpassungen sowie im Falle der Richtlinie 2014/23/EU der durchschnittlichen Inflation im betreffenden Mitgliedstaat) Wert ohne MwSt.: 640 000.00 EUR Gesamtauftragswert nach den Änderungen Wert ohne MwSt.: 890 000.00 EUR References 7. mailto:OSUTenders@eurofound.europa.eu?subject=TED 8. http://www.eurofound.europa.eu/ 9. http://www.eurofound.europa.eu/about-eurofound/procurement/opportunities/open 10. https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:072284-2017:TEXT:DE:HTML 11. mailto:info@qcafe.ie?subject=TED 12. https://www.qcafe.ie/ 13. mailto:cfi.registry@curia.europa.eu?subject=TED 14. http://curia.europa.eu/ 15. mailto:info@qcafe.ie?subject=TED 16. https://www.qcafe.ie/ OT: 02/03/2020 S43 Agencies - Services - Modification of a contract/concession during its term - Open procedure Ireland-Dublin: Provision of Canteen and Catering Services at Eurofound 2020/S 043-100648 Modification notice Modification of a contract/concession during its term Legal Basis: Directive 2014/24/EU Section I: Contracting authority/entity I.1)Name and addresses Official name: Eurofound European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions Postal address: Wyattville Road, Loughlinstownm Co Dublin Town: Dublin NUTS code: IE061 Postal code: D18 KP65 Country: Ireland Contact person: Sandra Brudenell-Bruce E-mail: [7]OSUTenders@eurofound.europa.eu Telephone: +353 12043100 Fax: +353 12826456 Internet address(es): Main address: [8]http://www.eurofound.europa.eu Address of the buyer profile: [9]http://www.eurofound.europa.eu/about-eurofound/procurement/opportuni ties/open Section II: Object II.1)Scope of the procurement II.1.1)Title: Provision of Canteen and Catering Services at Eurofound Reference number: 161901/4109 II.1.2)Main CPV code 55500000 II.1.3)Type of contract Services II.2)Description II.2.1)Title: II.2.2)Additional CPV code(s) II.2.3)Place of performance NUTS code: IE061 Main site or place of performance: Eurofound's premises in Dublin, Ireland. II.2.4)Description of the procurement at the time of conclusion of the contract: The friendly, efficient provision and timely delivery of high-quality catering services for staff and visitors and for conferences, meetings and visits at Eurofound. II.2.7)Duration of the contract, framework agreement, dynamic purchasing system or concession Duration in months: 48 II.2.13)Information about European Union funds The procurement is related to a project and/or programme financed by European Union funds: no Section IV: Procedure IV.2)Administrative information IV.2.1)Contract award notice concerning this contract Notice number in the OJ S: [10]2017/S 040-072284 Section V: Award of contract/concession Contract No: 17-1400-01 Title: Provision of Canteen and Catering Services at Eurofound V.2)Award of contract/concession V.2.1)Date of conclusion of the contract/concession award decision: 15/02/2017 V.2.2)Information about tenders The contract/concession has been awarded to a group of economic operators: no V.2.3)Name and address of the contractor/concessionaire Official name: The Q Cafe Company Ltd National registration number: 298794 Postal address: Garden Level, 1 St James Terrace, Clonskeagh Road Town: Dublin NUTS code: IE061 Postal code: D06X K60 Country: Ireland E-mail: [11]info@qcafe.ie Internet address: [12]https://www.qcafe.ie/ The contractor/concessionaire is an SME: yes V.2.4)Information on value of the contract/lot/concession (at the time of conclusion of the contract;excluding VAT) Total value of the procurement: 640 000.00 EUR Section VI: Complementary information VI.3)Additional information: VI.4)Procedures for review VI.4.1)Review body Official name: General Court of the European Union Postal address: rue du Fort Niedergrünewald Town: Luxembourg Postal code: 2925 Country: Luxembourg E-mail: [13]cfi.registry@curia.europa.eu Telephone: +352 4303-1 Fax: +352 4303-2100 Internet address: [14]http://curia.europa.eu VI.4.2)Body responsible for mediation procedures VI.4.3)Review procedure Precise information on deadline(s) for review procedures: Within 2 months of notification of the outcome of the procedure (award decision), tenderers may launch an action for its annulment. Any request tenderers may make and any reply from Eurofound, or any complaint for maladministration, will have neither the purpose nor the effect of suspending the time-limit for launching an action for annulment nor open a new period for launching an action for annulment. The body responsible for hearing annulment procedures is indicated under Heading VI.4.1 of the contract notice. VI.4.4)Service from which information about the review procedure may be obtained VI.5)Date of dispatch of this notice: 24/02/2020 Section VII: Modifications to the contract/concession VII.1)Description of the procurement after the modifications VII.1.1)Main CPV code 55500000 VII.1.2)Additional CPV code(s) VII.1.3)Place of performance NUTS code: IE061 Main site or place of performance: Eurofound's premises in Dublin, Ireland. VII.1.4)Description of the procurement: Negotiated procedure without prior publication of a contract notice envisaged under Point 11(1)(e) of Annex 1 FR (previously Article 134(1)(e) RAP). VII.1.5)Duration of the contract, framework agreement, dynamic purchasing system or concession Duration in months: 48 VII.1.6)Information on value of the contract/lot/concession (excluding VAT) Total value of the contract/lot/concession: 250 000.00 EUR VII.1.7)Name and address of the contractor/concessionaire Official name: The Q Cafe Company Ltd National registration number: 298794 Postal address: Garden Level, 1 St James Terrace, Clonskeagh Road Town: Dublin NUTS code: IE061 Postal code: D06X K60 Country: Ireland E-mail: [15]info@qcafe.ie Internet address: [16]https://www.qcafe.ie/ The contractor/concessionaire is an SME: yes VII.2)Information about modifications VII.2.1)Description of the modifications Nature and extent of the modifications (with indication of possible earlier changes to the contract): Eurofound exercised its right to increase the original budget ceiling of the framework contract (as envisaged in original procurement documents). VII.2.2)Reasons for modification Need for additional works, services or supplies by the original contractor/concessionaire (Art. 43(1)(b) of Directive 2014/23/EU, Art. 72(1)(b) of Directive 2014/24/EU, Art. 89(1)(b) of Directive 2014/25/EU) Description of the economic or technical reasons and the inconvenience or duplication of cost preventing a change of contractor: The contract for the provision of canteen and catering services at Eurofound was concluded for 4-year period. However, its budget consumption exceeded Eurofound's original estimates. Therefore, it was decided to increase the contract's original ceiling in order to ensure continuity of the service provision until its expiry in the end of February 2021. The pricing of the deliverables provided under the contract was not changed. Conducting another procurement procedure to replace the existing contract (and potentially the contractor) faster than originally envisaged would create a serious inconvenience to smooth operation of the canteen and would harm a legitimate right of the current contractor to expect the contract to be run until its natural expiry. VII.2.3)Increase in price Updated total contract value before the modifications (taking into account possible earlier contract modifications and price adaptions and, in the case of Directive 2014/23/EU, average inflation in the Member State concerned) Value excluding VAT: 640 000.00 EUR Total contract value after the modifications Value excluding VAT: 890 000.00 EUR -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de