Ausschreibung: Technische Unterstützung für die Entwicklung und Umsetzung der Politik in Bezug auf erneuerbare Energiequellen (RES) Vereinfachung der Genehmigungs- und Verwaltungsverfahren für Anlagen in Bezug auf RES - BE-Brüssel Beratung im Bereich Forschung Dokument Nr...: 50149-2020 (ID: 2020020309022838347) Veröffentlicht: 03.02.2020 * BE-Brüssel: Technische Unterstützung für die Entwicklung und Umsetzung der Politik in Bezug auf erneuerbare Energiequellen (RES) Vereinfachung der Genehmigungs- und Verwaltungsverfahren für Anlagen in Bezug auf RES 2020/S 23/2020 50149 Auftragsbekanntmachung Dienstleistungen Rechtsgrundlage: Richtlinie 2014/24/EU Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: Europäische Kommission, Directorate-General for Energy Postanschrift: Rue Demot 24-26 Ort: Brussels NUTS-Code: BE10 Postleitzahl: 1049 Land: Belgien E-Mail: [6]ENER-Tender-2019-479@ec.europa.eu Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]https://ec.europa.eu/energy/en/home I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung I.3)Kommunikation Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: [8]https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=5801 Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: [9]https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=5801 I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Europäische Institution/Agentur oder internationale Organisation I.5)Haupttätigkeit(en) Andere Tätigkeit: Energie Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: Technische Unterstützung für die Entwicklung und Umsetzung der Politik in Bezug auf erneuerbare Energiequellen (RES) Vereinfachung der Genehmigungs- und Verwaltungsverfahren für Anlagen in Bezug auf RES Referenznummer der Bekanntmachung: ENER/C1/2019-479 II.1.2)CPV-Code Hauptteil 73210000 II.1.3)Art des Auftrags Dienstleistungen II.1.4)Kurze Beschreibung: Gegenstand des Auftrags ist der Aufbau einer Grundlage für die Verbesserung aller Verfahren im Zusammenhang mit dem Genehmigungsverfahren für die Installation erneuerbarer Energien. II.1.5)Geschätzter Gesamtwert Wert ohne MwSt.: 700 000.00 EUR II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: nein II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: BE1 Hauptort der Ausführung: Die Dienstleistungen sind in den Geschäftsräumen des Auftragnehmers durchzuführen. Treffen zwischen dem Auftragnehmer und der Kommission werden in den Räumlichkeiten der Kommission in Brüssel stattfinden. II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Gegenstand des Auftrags ist der Aufbau einer Grundlage für die Verbesserung aller Verfahren im Zusammenhang mit dem Genehmigungsverfahren für die Installation erneuerbarer Energien mit folgenden Unterzielen: Kartierung der aktuellen Situation für die Erteilung und Entwicklung einschlägiger Leistungsindikatoren, Überwachung der Mitgliedstaaten auf der Grundlage der Leistungsindikatoren und Ermittlung bewährter Verfahren, Verbreitung und Förderung bewährter Verfahren, einschließlich technischer oder logistischer Hilfe für die Aufnahme, eine Übersicht über die optimierten Prozesse und die Unterstützung der IT-Infrastruktur, die mit RED II vereinbar ist, eine Überwachung der Umsetzung der Genehmigungsverfahren im Anschluss an die Umsetzung der RED II. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 700 000.00 EUR II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 32 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: ja Projektnummer oder -referenz: H2020-Arbeitsprogramm 2018-2020 II.2.14)Zusätzliche Angaben Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben III.1)Teilnahmebedingungen III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit Eignungskriterien gemäß Auftragsunterlagen III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit Eignungskriterien gemäß Auftragsunterlagen III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen III.2)Bedingungen für den Auftrag III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal Verpflichtung zur Angabe der Namen und beruflichen Qualifikationen der Personen, die für die Ausführung des Auftrags verantwortlich sind Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Offenes Verfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge Tag: 13/03/2020 Ortszeit: 16:00 IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Englisch IV.2.6)Bindefrist des Angebots Laufzeit in Monaten: 6 (ab dem Schlusstermin für den Eingang der Angebote) IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote Tag: 15/03/2020 Ortszeit: 10:00 Ort: Directorate-general for Energy, Unit C/1, Rue De Mot 24, 1040 Brussels, BELGIEN. Angaben über befugte Personen und das Öffnungsverfahren: Die Bieter dürfen an der Sitzung teilnehmen, jedoch von höchstens 2 Vertretern je Angebot vertreten werden. Bei der Öffnung der Angebote wird der Vorsitzende des Öffnungsausschusses die Namen der Bieter und die Entscheidung über die Zulässigkeit jedes eingegangenen Angebots angeben. Die in den Angeboten angegebenen Preise werden nicht mitgeteilt. Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen VI.3)Zusätzliche Angaben: VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Gericht Postanschrift: Rue du Fort Niedergrünewald Ort: Luxembourg Postleitzahl: L-2925 Land: Luxemburg E-Mail: [10]generalcourt.registry@curia.europa.eu Telefon: +352 4303-1 Fax: +352 4303-2100 Internet-Adresse: [11]http://curia.europa.eu/ VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Der Europäische Bürgerbeauftragte Postanschrift: 1 avenue du Président Robert Schuman, PO Box 403 Ort: Strasbourg Postleitzahl: 67001 Land: Frankreich E-Mail: [12]eo@ombudsman.europa.eu Telefon: +33 3881-72313 Fax: +33 3881-79062 Internet-Adresse: [13]http://www.ombudsman.europa.eu VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen: Innerhalb von 2 Monaten ab der Mitteilung über das Ergebnis der Ausschreibung oder, in Ermangelung dessen, ab dem Datum, zu dem der Kläger hiervon Kenntnis erlangt hat. Die Einreichung einer Beschwerde beim Europäischen Bürgerbeauftragten führt weder zu einer Unterbrechung dieser Frist noch zum Beginn einer neuen Frist. VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt Offizielle Bezeichnung: Gericht Postanschrift: Rue du Fort Nidergerünewald Ort: Luxembourg Postleitzahl: L-2925 Land: Luxemburg E-Mail: [14]generalcourt.registry@curia.europa.eu Telefon: +352 4303-1 Fax: +352 4303-2100 Internet-Adresse: [15]http://curia.europa.eu VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 27/01/2020 References 6. mailto:ENER-Tender-2019-479@ec.europa.eu?subject=TED 7. https://ec.europa.eu/energy/en/home 8. https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=5801 9. https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=5801 10. mailto:generalcourt.registry@curia.europa.eu?subject=TED 11. http://curia.europa.eu/ 12. mailto:eo@ombudsman.europa.eu?subject=TED 13. http://www.ombudsman.europa.eu/ 14. mailto:generalcourt.registry@curia.europa.eu?subject=TED 15. http://curia.europa.eu/ OT: 03/02/2020 S23 European Commission - Services - Contract notice - Open procedure Belgium-Brussels: Technical Support for RES Policy Development and Implementation Simplification of Permission and Administrative Procedures for RES Installations 2020/S 023-050149 Contract notice Services Legal Basis: Directive 2014/24/EU Section I: Contracting authority I.1)Name and addresses Official name: European Commission, Directorate-General for Energy Postal address: Rue Demot 24-26 Town: Brussels NUTS code: BE10 Postal code: 1049 Country: Belgium E-mail: [6]ENER-Tender-2019-479@ec.europa.eu Internet address(es): Main address: [7]https://ec.europa.eu/energy/en/home I.2)Information about joint procurement I.3)Communication The procurement documents are available for unrestricted and full direct access, free of charge, at: [8]https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=5801 Additional information can be obtained from the abovementioned address Tenders or requests to participate must be submitted electronically via: [9]https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=5801 I.4)Type of the contracting authority European institution/agency or international organisation I.5)Main activity Other activity: Energy Section II: Object II.1)Scope of the procurement II.1.1)Title: Technical Support for RES Policy Development and Implementation Simplification of Permission and Administrative Procedures for RES Installations Reference number: ENER/C1/2019-479 II.1.2)Main CPV code 73210000 II.1.3)Type of contract Services II.1.4)Short description: The subject matter of the contract is to establish a base for the enhancement of all procedures related to the permit granting process for renewable energy installation. II.1.5)Estimated total value Value excluding VAT: 700 000.00 EUR II.1.6)Information about lots This contract is divided into lots: no II.2)Description II.2.1)Title: II.2.2)Additional CPV code(s) II.2.3)Place of performance NUTS code: BE1 Main site or place of performance: The tasks will be performed on the contractor's premises. Meetings between the contractor and the Commission will be held on Commission premises in Brussels. II.2.4)Description of the procurement: The subject matter of the contract is to establish a base for the enhancement of all procedures related to the permit granting process for renewable energy installation with the following sub objectives: mapping of the current situation for permit granting and development of relevant performance indicators, monitoring of the Member States on the basis of the performance indicators and identification of good practice, dissemination and promotion of best practice including technical or logistic assistance for the uptake, an outline for the optimized processes and supporting IT infrastructure that are compliant with RED II, a monitoring of the implementation of permit granting procedures, following the transposition of the RED II. II.2.5)Award criteria Price is not the only award criterion and all criteria are stated only in the procurement documents II.2.6)Estimated value Value excluding VAT: 700 000.00 EUR II.2.7)Duration of the contract, framework agreement or dynamic purchasing system Duration in months: 32 This contract is subject to renewal: no II.2.10)Information about variants Variants will be accepted: no II.2.11)Information about options Options: no II.2.12)Information about electronic catalogues II.2.13)Information about European Union funds The procurement is related to a project and/or programme financed by European Union funds: yes Identification of the project: H2020 Work Programme 2018-2020 II.2.14)Additional information Section III: Legal, economic, financial and technical information III.1)Conditions for participation III.1.1)Suitability to pursue the professional activity, including requirements relating to enrolment on professional or trade registers III.1.2)Economic and financial standing Selection criteria as stated in the procurement documents III.1.3)Technical and professional ability Selection criteria as stated in the procurement documents III.1.5)Information about reserved contracts III.2)Conditions related to the contract III.2.1)Information about a particular profession III.2.2)Contract performance conditions: III.2.3)Information about staff responsible for the performance of the contract Obligation to indicate the names and professional qualifications of the staff assigned to performing the contract Section IV: Procedure IV.1)Description IV.1.1)Type of procedure Open procedure IV.1.3)Information about a framework agreement or a dynamic purchasing system IV.1.4)Information about reduction of the number of solutions or tenders during negotiation or dialogue IV.1.6)Information about electronic auction IV.1.8)Information about the Government Procurement Agreement (GPA) The procurement is covered by the Government Procurement Agreement: yes IV.2)Administrative information IV.2.1)Previous publication concerning this procedure IV.2.2)Time limit for receipt of tenders or requests to participate Date: 13/03/2020 Local time: 16:00 IV.2.3)Estimated date of dispatch of invitations to tender or to participate to selected candidates IV.2.4)Languages in which tenders or requests to participate may be submitted: English IV.2.6)Minimum time frame during which the tenderer must maintain the tender Duration in months: 6 (from the date stated for receipt of tender) IV.2.7)Conditions for opening of tenders Date: 15/03/2020 Local time: 10:00 Place: Directorate-general for Energy, Unit C/1, rue De Mot 24, 1040 Brussels, BELGIUM. Information about authorised persons and opening procedure: Tenderers may attend the meeting but be represented by a maximum of 2 representatives per tender. At the opening session, the Chairman of the opening committee will indicate the names of the tenderers and the decision concerning the admissibility of each offer received. The prices mentioned in the bids will not be communicated. Section VI: Complementary information VI.1)Information about recurrence This is a recurrent procurement: no VI.2)Information about electronic workflows VI.3)Additional information: VI.4)Procedures for review VI.4.1)Review body Official name: General Court of the European Union Postal address: rue du Fort Niedergrünewald Town: Luxembourg Postal code: 2925 Country: Luxembourg E-mail: [10]generalcourt.registry@curia.europa.eu Telephone: +352 4303-1 Fax: +352 4303-2100 Internet address: [11]http://curia.europa.eu/ VI.4.2)Body responsible for mediation procedures Official name: The European Ombudsman Postal address: 1 avenue du Président Robert Schuman, PO Box 403 Town: Strasbourg Postal code: 67001 Country: France E-mail: [12]eo@ombudsman.europa.eu Telephone: +33 3881-72313 Fax: +33 3881-79062 Internet address: [13]http://www.ombudsman.europa.eu VI.4.3)Review procedure Precise information on deadline(s) for review procedures: Within 2 months of the notification letter informing about the result of the tender or, failing this, the date on which the claimant was informed thereof. The lodging of the complaint with the European Ombudsman can neither suspend the deadline nor give rise to a new deadline. VI.4.4)Service from which information about the review procedure may be obtained Official name: General Court of the European Union Postal address: rue du Fort Nidergerünewald Town: Luxembourg Postal code: 2925 Country: Luxembourg E-mail: [14]generalcourt.registry@curia.europa.eu Telephone: +352 4303-1 Fax: +352 4303-2100 Internet address: [15]http://curia.europa.eu VI.5)Date of dispatch of this notice: 27/01/2020 -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de