Ausschreibung: Laborgeräte, optische Geräte und Präzisionsgeräte (außer Gläser) - FI-Jyväskylän Laborgeräte, optische Geräte und Präzisionsgeräte (außer Gläser) Dokument Nr...: 571013-2019 (ID: 2019120309105404813) Veröffentlicht: 03.12.2019 * FI-Jyväskylän: Laborgeräte, optische Geräte und Präzisionsgeräte (außer Gläser) 2019/S 233/2019 571013 Auftragsbekanntmachung Lieferauftrag Rechtsgrundlage: Richtlinie 2014/24/EU Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: University of Jyväskylä Nationale Identifikationsnummer: 0245894-7 Postanschrift: Seminaarinkatu 15, yliopisto Ort: Jyväskylän NUTS-Code: FI193 Postleitzahl: 40014 Land: Finnland E-Mail: [6]kirjaamo@jyu.fi Telefon: +358 142601211 Fax: +358 142601021 Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]http://www.jyu.fi I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung I.3)Kommunikation Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: [8]https://hanki.tarjouspalvelu.fi/hanki?id=264085&tpk=985da731-d792-4c 60-8229-dc0d4d0fe4a4 Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: [9]https://hanki.tarjouspalvelu.fi/hanki?id=264085&tpk=985da731-d792-4c 60-8229-dc0d4d0fe4a4 I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Andere: University I.5)Haupttätigkeit(en) Bildung Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: Cryogen-free Dilution Refrigerator Referenznummer der Bekanntmachung: 1011/02.08.00.00/2019 II.1.2)CPV-Code Hauptteil 38000000 II.1.3)Art des Auftrags Lieferauftrag II.1.4)Kurze Beschreibung: Fully operational dry (no liquid helium needed) dilution refrigerator (DR) with gas handling system and computer control. Turn-the-key delivery: All equipment needed to run the system as well as all needed supporting structures, floor mounts, etc. delivered with the system. Required helium-mixture should also be included. Base temperature must be below 10 mK with all factory installed wiring and the cooling power at 20 mK should be 14 W or higher. Contracting authority (JYU) may suspend the procurement procedure if the tenders exceed the budget available for the procurement. Prior references of supplying comparable systems are required. II.1.5)Geschätzter Gesamtwert II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: nein II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: FI193 Hauptort der Ausführung: University of Jyväskylä, Nanoscience Center/Department of Physics. II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Fully operational dry (no liquid helium needed) dilution refrigerator with gas handling system and computer control. Turn-the-key delivery: all equipment needed to run the system as well as all needed supporting structures, floor mounts, etc. delivered with the system. Installation and testing of the system at installation location should be included. Required helium-mixture should also be included. There should be automated (computer controlled) cool down and warm up procedures with possibility to switch system to manual control. Temperature PID control below 100 mK must be able to maintain less than 1 mK accuracy of the temperature. Base temperature must be below 10 mK with all factory installed wiring and the cooling power at 20 mK should be 14 W or higher, at 100 mK 400 W or higher and at 4,2 K 1,8 W or higher. Cool down time should not exceed 24 hours. Wiring to be installed includes 24 twisted pair wires, 12 thermocoax wires, 4 semi-rigid cables up to 18 GHz and 2 semi-rigid cables up to 40 GHz. In addition to electrical wiring, there must be optical free-space access to the sample space both horizontally and vertically. Special care will be paid to the vibration dampening solutions of the tenders. In addition to the normal requirement to separate the pulsetube vibrations from the sample space, there should be a possibility to run the system for an extended period (at least 60 minutes) without the pulsetube running. Contracting authority (JYU) may suspend the procurement procedure if the tenders exceed the budget available for the procurement. Prior references of supplying comparable systems are required. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 48 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: ja Beschreibung der Optionen: Service and support: tenderer indicates service contract prices for extra 5 years and type of support. Possibility for future upgrades and expansions: option to include an integrated superconducting, possibly vector, magnet at a later date. II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: ja Projektnummer oder -referenz: Horizon 2020 Grant Agreement number: 852428 II.2.14)Zusätzliche Angaben Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben III.1)Teilnahmebedingungen III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen: According to tender documents. III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit Eignungskriterien gemäß Auftragsunterlagen III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit Eignungskriterien gemäß Auftragsunterlagen III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen III.2)Bedingungen für den Auftrag III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: Contracting authority (JYU) may suspend the procurement procedure if the tenders exceed the budget available for the procurement. III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Offenes Verfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge Tag: 06/01/2020 Ortszeit: 16:00 IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Englisch IV.2.6)Bindefrist des Angebots Laufzeit in Monaten: 6 (ab dem Schlusstermin für den Eingang der Angebote) IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote Tag: 07/01/2020 Ortszeit: 10:00 Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen Die elektronische Rechnungsstellung wird akzeptiert VI.3)Zusätzliche Angaben: VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Markkinaoikeus Postanschrift: Radanrakentajantie 5 Ort: Helsinki Postleitzahl: 00520 Land: Finnland E-Mail: [10]markkinaoikeus@oikeus.fi Telefon: +358 295643300 Fax: +358 295643314 Internet-Adresse: [11]http://www.oikeus.fi/markkinaoikeus VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 28/11/2019 References 6. mailto:kirjaamo@jyu.fi?subject=TED 7. http://www.jyu.fi/ 8. https://hanki.tarjouspalvelu.fi/hanki?id=264085&tpk=985da731-d792-4c60-8229-dc0d4d0fe4a4 9. https://hanki.tarjouspalvelu.fi/hanki?id=264085&tpk=985da731-d792-4c60-8229-dc0d4d0fe4a4 10. mailto:markkinaoikeus@oikeus.fi?subject=TED 11. http://www.oikeus.fi/markkinaoikeus OT: 03/12/2019 S233 Supplies - Contract notice - Open procedure Finland-Jyväskylän: Laboratory, optical and precision equipments (excl. glasses) 2019/S 233-571013 Contract notice Supplies Legal Basis: Directive 2014/24/EU Section I: Contracting authority I.1)Name and addresses Official name: University of Jyväskylä National registration number: 0245894-7 Postal address: Seminaarinkatu 15, yliopisto Town: Jyväskylän NUTS code: FI193 Postal code: 40014 Country: Finland E-mail: [6]kirjaamo@jyu.fi Telephone: +358 142601211 Fax: +358 142601021 Internet address(es): Main address: [7]http://www.jyu.fi I.2)Information about joint procurement I.3)Communication The procurement documents are available for unrestricted and full direct access, free of charge, at: [8]https://hanki.tarjouspalvelu.fi/hanki?id=264085&tpk=985da731-d792-4c 60-8229-dc0d4d0fe4a4 Additional information can be obtained from the abovementioned address Tenders or requests to participate must be submitted electronically via: [9]https://hanki.tarjouspalvelu.fi/hanki?id=264085&tpk=985da731-d792-4c 60-8229-dc0d4d0fe4a4 I.4)Type of the contracting authority Other type: University I.5)Main activity Education Section II: Object II.1)Scope of the procurement II.1.1)Title: Cryogen-free Dilution Refrigerator Reference number: 1011/02.08.00.00/2019 II.1.2)Main CPV code 38000000 II.1.3)Type of contract Supplies II.1.4)Short description: Fully operational dry (no liquid helium needed) dilution refrigerator (DR) with gas handling system and computer control. Turn-the-key delivery: All equipment needed to run the system as well as all needed supporting structures, floor mounts, etc. delivered with the system. Required helium-mixture should also be included. Base temperature must be below 10 mK with all factory installed wiring and the cooling power at 20 mK should be 14 W or higher. Contracting authority (JYU) may suspend the procurement procedure if the tenders exceed the budget available for the procurement. Prior references of supplying comparable systems are required. II.1.5)Estimated total value II.1.6)Information about lots This contract is divided into lots: no II.2)Description II.2.1)Title: II.2.2)Additional CPV code(s) II.2.3)Place of performance NUTS code: FI193 Main site or place of performance: University of Jyväskylä, Nanoscience Center/Department of Physics. II.2.4)Description of the procurement: Fully operational dry (no liquid helium needed) dilution refrigerator with gas handling system and computer control. Turn-the-key delivery: all equipment needed to run the system as well as all needed supporting structures, floor mounts, etc. delivered with the system. Installation and testing of the system at installation location should be included. Required helium-mixture should also be included. There should be automated (computer controlled) cool down and warm up procedures with possibility to switch system to manual control. Temperature PID control below 100 mK must be able to maintain less than 1 mK accuracy of the temperature. Base temperature must be below 10 mK with all factory installed wiring and the cooling power at 20 mK should be 14 W or higher, at 100 mK 400 W or higher and at 4,2 K 1,8 W or higher. Cool down time should not exceed 24 hours. Wiring to be installed includes 24 twisted pair wires, 12 thermocoax wires, 4 semi-rigid cables up to 18 GHz and 2 semi-rigid cables up to 40 GHz. In addition to electrical wiring, there must be optical free-space access to the sample space both horizontally and vertically. Special care will be paid to the vibration dampening solutions of the tenders. In addition to the normal requirement to separate the pulsetube vibrations from the sample space, there should be a possibility to run the system for an extended period (at least 60 minutes) without the pulsetube running. Contracting authority (JYU) may suspend the procurement procedure if the tenders exceed the budget available for the procurement. Prior references of supplying comparable systems are required. II.2.5)Award criteria Price is not the only award criterion and all criteria are stated only in the procurement documents II.2.6)Estimated value II.2.7)Duration of the contract, framework agreement or dynamic purchasing system Duration in months: 48 This contract is subject to renewal: no II.2.10)Information about variants Variants will be accepted: no II.2.11)Information about options Options: yes Description of options: Service and support: tenderer indicates service contract prices for extra 5 years and type of support. Possibility for future upgrades and expansions: option to include an integrated superconducting, possibly vector, magnet at a later date. II.2.12)Information about electronic catalogues II.2.13)Information about European Union funds The procurement is related to a project and/or programme financed by European Union funds: yes Identification of the project: Horizon 2020 Grant Agreement number: 852428 II.2.14)Additional information Section III: Legal, economic, financial and technical information III.1)Conditions for participation III.1.1)Suitability to pursue the professional activity, including requirements relating to enrolment on professional or trade registers List and brief description of conditions: According to tender documents. III.1.2)Economic and financial standing Selection criteria as stated in the procurement documents III.1.3)Technical and professional ability Selection criteria as stated in the procurement documents III.1.5)Information about reserved contracts III.2)Conditions related to the contract III.2.2)Contract performance conditions: Contracting authority (JYU) may suspend the procurement procedure if the tenders exceed the budget available for the procurement. III.2.3)Information about staff responsible for the performance of the contract Section IV: Procedure IV.1)Description IV.1.1)Type of procedure Open procedure IV.1.3)Information about a framework agreement or a dynamic purchasing system IV.1.4)Information about reduction of the number of solutions or tenders during negotiation or dialogue IV.1.6)Information about electronic auction IV.1.8)Information about the Government Procurement Agreement (GPA) The procurement is covered by the Government Procurement Agreement: yes IV.2)Administrative information IV.2.1)Previous publication concerning this procedure IV.2.2)Time limit for receipt of tenders or requests to participate Date: 06/01/2020 Local time: 16:00 IV.2.3)Estimated date of dispatch of invitations to tender or to participate to selected candidates IV.2.4)Languages in which tenders or requests to participate may be submitted: English IV.2.6)Minimum time frame during which the tenderer must maintain the tender Duration in months: 6 (from the date stated for receipt of tender) IV.2.7)Conditions for opening of tenders Date: 07/01/2020 Local time: 10:00 Section VI: Complementary information VI.1)Information about recurrence This is a recurrent procurement: no VI.2)Information about electronic workflows Electronic invoicing will be accepted VI.3)Additional information: VI.4)Procedures for review VI.4.1)Review body Official name: Markkinaoikeus Postal address: Radanrakentajantie 5 Town: Helsinki Postal code: 00520 Country: Finland E-mail: [10]markkinaoikeus@oikeus.fi Telephone: +358 295643300 Fax: +358 295643314 Internet address: [11]http://www.oikeus.fi/markkinaoikeus VI.4.2)Body responsible for mediation procedures VI.4.3)Review procedure VI.4.4)Service from which information about the review procedure may be obtained VI.5)Date of dispatch of this notice: 28/11/2019 -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de