Ausschreibung: Überwachung von Rohrleitungen - ES-Madrid Überwachung von Rohrleitungen Dokument Nr...: 570251-2019 (ID: 2019120209351304019) Veröffentlicht: 02.12.2019 * ES-Madrid: Überwachung von Rohrleitungen 2019/S 232/2019 570251 Auftragsbekanntmachung Sektoren Dienstleistungen Rechtsgrundlage: Richtlinie 2014/25/EU Abschnitt I: Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: Enagas Transporte, S.A.U. Postanschrift: Paseo de los Olmos, 19 Ort: Madrid NUTS-Code: ES Postleitzahl: 28005 Land: Spanien Kontaktstelle(n): Salvador Rodriguez Garrote E-Mail: [6]srodriguez@enagas.es Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]www.enagas.es I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung I.3)Kommunikation Der Zugang zu den Auftragsunterlagen ist eingeschränkt. Weitere Auskünfte sind erhältlich unter: [8]https://enagas.bravosolution.com/web/login.html Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen an die oben genannten Kontaktstellen I.6)Haupttätigkeit(en) Erzeugung, Fortleitung und Abgabe von Gas und Wärme Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: Combined IMR (Offshore Inspection Surveys and Freespan Rectification by rock Placement) in the the Strait of Gibraltar Pipelines and the Balearic Pipelines II.1.2)CPV-Code Hauptteil 76600000 II.1.3)Art des Auftrags Dienstleistungen II.1.4)Kurze Beschreibung: Combined IMR (offshore inspection surveys and freespan rectification by rock placement) in the the Strait of Gibraltar Pipelines and the Balearic Pipelines. II.1.5)Geschätzter Gesamtwert II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: nein II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: ES II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: The objectives of the survey are to establish and document the condition of the pipelines. The survey activities are summarised as follows: conduct an ROV visual inspection of the pipelines and rock dumps. (For SoG pipelines, ROV shall be able to handle strong currents), establish/confirm the position, length and height of free-spans, detect, record and document all areas of damage, detect, identify and document debris adjacent to the pipeline, record and document the condition of the pipelines cathodic protection, inspect and document condition of crossings and any associated rock berms, document the seabed/pipeline and seabed/intervention/pipeline configuration, acquire a continuous ROV-based MBES DTM along all pipeline routes. The events listing shall be accompanied by co-ordinates and correlated to the KP databases. In addition to the above survey activities it could be required to carry out light intervention work at locations identified during the survey as well as rock placement work for freespans rectification. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Laufzeit in Monaten: 12 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben It is mandatory for any company interested in participating in this process to comply with the Enagáshomologation procedure. The deadline is just for confirming your interets to participate in the process. In a later phase, the specificationsand scope of the services will be sent to the companies finally selected. Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben III.1)Teilnahmebedingungen III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien: The financial status of the bidders will be review. III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit III.1.4)Objektive Teilnahmeregeln und -kriterien III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen III.1.6)Geforderte Kautionen oder Sicherheiten: Bidders must submit a bank guarantee for the amount of 50 000 EUR. The successful bidder must submit a bank guarantee for 10 % of the value of the contract. III.1.7)Wesentliche Finanzierungs- und Zahlungsbedingungen und/oder Hinweise auf Vorschriften, in denen sie enthalten sind: III.1.8)Rechtsform, die die Unternehmensgruppe, der der Auftrag erteilt wird, haben muss: III.2)Bedingungen für den Auftrag III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Nichtoffenes Verfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: nein IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge Tag: 13/12/2019 IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Spanisch, Englisch IV.2.6)Bindefrist des Angebots IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen VI.3)Zusätzliche Angaben: VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Enagas Transporte S.A.U. Postanschrift: Paseo de los Olmos 19 Ort: Madrid Postleitzahl: 28005 Land: Spanien VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 27/11/2019 References 6. mailto:srodriguez@enagas.es?subject=TED 7. http://www.enagas.es/ 8. https://enagas.bravosolution.com/web/login.html OT: 02/12/2019 S232 Services - Contract notice - Restricted procedure Spain-Madrid: Pipeline-inspection services 2019/S 232-570251 Contract notice utilities Services Legal Basis: Directive 2014/25/EU Section I: Contracting entity I.1)Name and addresses Official name: Enagas Transporte, S.A.U. Postal address: Paseo de los Olmos, 19 Town: Madrid NUTS code: ES Postal code: 28005 Country: Spain Contact person: Salvador Rodriguez Garrote E-mail: [6]srodriguez@enagas.es Internet address(es): Main address: [7]www.enagas.es I.2)Information about joint procurement I.3)Communication Access to the procurement documents is restricted. Further information can be obtained at: [8]https://enagas.bravosolution.com/web/login.html Additional information can be obtained from the abovementioned address Tenders or requests to participate must be submitted to the abovementioned address I.6)Main activity Production, transport and distribution of gas and heat Section II: Object II.1)Scope of the procurement II.1.1)Title: Combined IMR (Offshore Inspection Surveys and Freespan Rectification by rock Placement) in the the Strait of Gibraltar Pipelines and the Balearic Pipelines II.1.2)Main CPV code 76600000 II.1.3)Type of contract Services II.1.4)Short description: Combined IMR (offshore inspection surveys and freespan rectification by rock placement) in the the Strait of Gibraltar Pipelines and the Balearic Pipelines. II.1.5)Estimated total value II.1.6)Information about lots This contract is divided into lots: no II.2)Description II.2.1)Title: II.2.2)Additional CPV code(s) II.2.3)Place of performance NUTS code: ES II.2.4)Description of the procurement: The objectives of the survey are to establish and document the condition of the pipelines. The survey activities are summarised as follows: conduct an ROV visual inspection of the pipelines and rock dumps. (For SoG pipelines, ROV shall be able to handle strong currents), establish/confirm the position, length and height of free-spans, detect, record and document all areas of damage, detect, identify and document debris adjacent to the pipeline, record and document the condition of the pipelines cathodic protection, inspect and document condition of crossings and any associated rock berms, document the seabed/pipeline and seabed/intervention/pipeline configuration, acquire a continuous ROV-based MBES DTM along all pipeline routes. The events listing shall be accompanied by co-ordinates and correlated to the KP databases. In addition to the above survey activities it could be required to carry out light intervention work at locations identified during the survey as well as rock placement work for freespans rectification. II.2.5)Award criteria Price is not the only award criterion and all criteria are stated only in the procurement documents II.2.6)Estimated value II.2.7)Duration of the contract, framework agreement or dynamic purchasing system Duration in months: 12 This contract is subject to renewal: no II.2.9)Information about the limits on the number of candidates to be invited II.2.10)Information about variants Variants will be accepted: no II.2.11)Information about options Options: no II.2.12)Information about electronic catalogues II.2.13)Information about European Union funds The procurement is related to a project and/or programme financed by European Union funds: no II.2.14)Additional information It is mandatory for any company interested in participating in this process to comply with the Enagáshomologation procedure. The deadline is just for confirming your interets to participate in the process. In a later phase, the specificationsand scope of the services will be sent to the companies finally selected. Section III: Legal, economic, financial and technical information III.1)Conditions for participation III.1.1)Suitability to pursue the professional activity, including requirements relating to enrolment on professional or trade registers III.1.2)Economic and financial standing List and brief description of selection criteria: The financial status of the bidders will be review. III.1.3)Technical and professional ability III.1.4)Objective rules and criteria for participation III.1.5)Information about reserved contracts III.1.6)Deposits and guarantees required: Bidders must submit a bank guarantee for the amount of 50 000 EUR. The successful bidder must submit a bank guarantee for 10 % of the value of the contract. III.1.7)Main financing conditions and payment arrangements and/or reference to the relevant provisions governing them: III.1.8)Legal form to be taken by the group of economic operators to whom the contract is to be awarded: III.2)Conditions related to the contract III.2.1)Information about a particular profession III.2.2)Contract performance conditions: III.2.3)Information about staff responsible for the performance of the contract Section IV: Procedure IV.1)Description IV.1.1)Type of procedure Restricted procedure IV.1.3)Information about a framework agreement or a dynamic purchasing system IV.1.4)Information about reduction of the number of solutions or tenders during negotiation or dialogue IV.1.6)Information about electronic auction IV.1.8)Information about the Government Procurement Agreement (GPA) The procurement is covered by the Government Procurement Agreement: no IV.2)Administrative information IV.2.1)Previous publication concerning this procedure IV.2.2)Time limit for receipt of tenders or requests to participate Date: 13/12/2019 IV.2.3)Estimated date of dispatch of invitations to tender or to participate to selected candidates IV.2.4)Languages in which tenders or requests to participate may be submitted: Spanish, English IV.2.6)Minimum time frame during which the tenderer must maintain the tender IV.2.7)Conditions for opening of tenders Section VI: Complementary information VI.1)Information about recurrence This is a recurrent procurement: no VI.2)Information about electronic workflows VI.3)Additional information: VI.4)Procedures for review VI.4.1)Review body Official name: Enagas Transporte S.A.U. Postal address: Paseo de los Olmos 19 Town: Madrid Postal code: 28005 Country: Spain VI.4.2)Body responsible for mediation procedures VI.4.3)Review procedure VI.4.4)Service from which information about the review procedure may be obtained VI.5)Date of dispatch of this notice: 27/11/2019 -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de