Ausschreibungen und Aufträge: Sammeln von bewährten Praktiken und Sensibilisierung für sozialverantwortliches öffentliches Beschaffungswesen - BE-Brüssel Dienstleistungen für Unternehmen: Recht, Marketing, Consulting, Einstellungen, Druck und Sicherheit Dokument Nr...: 568015-2019 (ID: 2019120209021301785) Veröffentlicht: 02.12.2019 * BE-Brüssel: Sammeln von bewährten Praktiken und Sensibilisierung für sozialverantwortliches öffentliches Beschaffungswesen 2019/S 232/2019 568015 Bekanntmachung vergebener Aufträge Ergebnisse des Vergabeverfahrens Dienstleistungen Rechtsgrundlage: Verordnung (EU, Euratom) Nr. 2018/1046 Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Offizielle Bezeichnung: Exekutivagentur für kleine und mittlere Unternehmen, EASME.A.1.4 Enterpreneurship Postanschrift: Covent Garden (COV2), Place Charles Rogier 16 Ort: Brussels NUTS-Code: BE10 Postleitzahl: 1049 Land: Belgien E-Mail: [6]easme-procurement@ec.europa.eu Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [7]http://ec.europa.eu/easme/ I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Europäische Institution/Agentur oder internationale Organisation I.5)Haupttätigkeit(en) Allgemeine öffentliche Verwaltung Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: Sammeln von bewährten Praktiken und Sensibilisierung für sozialverantwortliches öffentliches Beschaffungswesen Referenznummer der Bekanntmachung: EASME/2019/OP/0004 II.1.2)CPV-Code Hauptteil 79000000 II.1.3)Art des Auftrags Dienstleistungen II.1.4)Kurze Beschreibung: Die EASME leitet diese Ausschreibung für einen Dienstleistungsvertrag zur Sammlung bewährter Verfahren für ein sozialverantwortliches öffentliches Beschaffungswesen und den Start einer Verbreitungs-/Kommunikationskampagne für sozialverantwortliches öffentliches Beschaffungswesen, die alle relevanten Interessengruppen anspricht, ein. Der Auftragnehmer hat die folgenden 2 Hauptaufgaben zu erfüllen: (i) Sammeln von bewährten Praktiken öffentlicher Einkäufer der EU in Bezug auf sozialverantwortliches öffentliches Beschaffungswesen; und (ii) Ausarbeitung und Durchführung einer Verbreitungs- und Kommunikationskampagne für sozialverantwortliches öffentliches Beschaffungswesen für 2 Zielgruppen. II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: nein II.1.7)Gesamtwert der Beschaffung (ohne MwSt.) Wert ohne MwSt.: 340 000.00 EUR II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 79000000 II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: BE10 Hauptort der Ausführung: Die Aufgaben sind in den vom Auftragnehmer bestimmten Räumlichkeiten durchzuführen. Ausgenommen sind Sitzungen, die in den Räumlichkeiten der EASME oder der Europäischen Kommission angesetzt werden. II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Der Auftragnehmer hat die folgenden 2 Hauptaufgaben zu erfüllen: WP 1: Sammeln von bewährten Praktiken öffentlicher Einkäufer der EU in Bezug auf sozialverantwortliches öffentliches Beschaffungswesen. WP 2: Ausarbeitung und Durchführung einer Verbreitungs- und Kommunikationskampagne für sozialverantwortliches öffentliches Beschaffungswesen für 3 unterschiedliche Zielgruppen. Die vom Auftragnehmer auszuführenden Arbeiten sind Abschnitt 1 der Ausschreibungsunterlagen zu entnehmen. II.2.5)Zuschlagskriterien Qualitätskriterium - Name: Qualität der vorgeschlagenen Methodik / Gewichtung: 30 Qualitätskriterium - Name: Organisation der Arbeiten und Ressourcen / Gewichtung: 40 Preis - Gewichtung: 70/30 II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: ja Projektnummer oder -referenz: C(2018) 6983 Endfassung 1 des Durchführungsbeschlusses der Kommission zur Änderung des Beschlusses C(2017)7293 zur Annahme des Arbeitsprogramms für 2018 und zur Finanzierung des Programms für die Wettbewerbsfähigkeit von Unternehmen und kleinen und mittleren Unternehmen. Der Posten - GRO/SME/18/D/02. II.2.14)Zusätzliche Angaben Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Offenes Verfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: nein IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren Bekanntmachungsnummer im ABl.: [8]2019/S 029-063848 IV.2.8)Angaben zur Beendigung des dynamischen Beschaffungssystems IV.2.9)Angaben zur Beendigung des Aufrufs zum Wettbewerb in Form einer Vorinformation Abschnitt V: Auftragsvergabe Auftrags-Nr.: EASME/2019/OP/0004 Bezeichnung des Auftrags: Sammeln von bewährten Praktiken und Sensibilisierung für sozialverantwortliches öffentliches Beschaffungswesen Ein Auftrag/Los wurde vergeben: ja V.2)Auftragsvergabe V.2.1)Tag des Vertragsabschlusses: 09/09/2019 V.2.2)Angaben zu den Angeboten Anzahl der eingegangenen Angebote: 7 Anzahl der eingegangenen Angebote von KMU: 5 Anzahl der eingegangenen Angebote von Bietern aus anderen EU-Mitgliedstaaten: 7 Anzahl der eingegangenen Angebote von Bietern aus Nicht-EU-Mitgliedstaaten: 0 Anzahl der elektronisch eingegangenen Angebote: 7 Der Auftrag wurde an einen Zusammenschluss aus Wirtschaftsteilnehmern vergeben: ja V.2.3)Name und Anschrift des Wirtschaftsteilnehmers, zu dessen Gunsten der Zuschlag erteilt wurde Offizielle Bezeichnung: ICLEI European Secretariat Ort: Freiburg NUTS-Code: DE13 Land: Deutschland Der Auftragnehmer ist ein KMU: ja V.2.3)Name und Anschrift des Wirtschaftsteilnehmers, zu dessen Gunsten der Zuschlag erteilt wurde Offizielle Bezeichnung: AEIDL Association Européenne pour l'Information sur le Développement Local Ort: Bruxelles NUTS-Code: BE10 Land: Belgien Der Auftragnehmer ist ein KMU: ja V.2.4)Angaben zum Wert des Auftrags/Loses (ohne MwSt.) Ursprünglich veranschlagter Gesamtwert des Auftrags/des Loses: 340 000.00 EUR Gesamtwert des Auftrags/Loses: 340 000.00 EUR V.2.5)Angaben zur Vergabe von Unteraufträgen Es können Unteraufträge vergeben werden Wert oder Anteil des Auftrags, der an Dritte vergeben werden soll Anteil: 19 % Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.3)Zusätzliche Angaben: VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Offizielle Bezeichnung: Gericht Postanschrift: Rue du Fort Niedergrünewald Ort: Luxembourg Postleitzahl: 2925 Land: Luxemburg E-Mail: [9]GeneralCourt.Registry@curia.europa.eu Telefon: +352 4303-1 Internet-Adresse: [10]http://curia.europa.eu VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 25/11/2019 References 6. mailto:easme-procurement@ec.europa.eu?subject=TED 7. http://ec.europa.eu/easme/ 8. https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:063848-2019:TEXT:DE:HTML 9. mailto:GeneralCourt.Registry@curia.europa.eu?subject=TED 10. http://curia.europa.eu/ OT: 02/12/2019 S232 Agencies - Services - Contract award notice - Open procedure Belgium-Brussels: Collecting Good Practices and Raising Awareness on Socially Responsible Public Procurement 2019/S 232-568015 Contract award notice Results of the procurement procedure Services Legal Basis: Regulation (EU, Euratom) No 2018/1046 Section I: Contracting authority I.1)Name and addresses Official name: Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises, EASME.A.1.4 Enterpreneurship Postal address: Covent Garden (COV2), Place Charles Rogier 16 Town: Brussels NUTS code: BE10 Postal code: B-1049 Country: Belgium E-mail: [6]easme-procurement@ec.europa.eu Internet address(es): Main address: [7]http://ec.europa.eu/easme/ I.2)Information about joint procurement I.4)Type of the contracting authority European institution/agency or international organisation I.5)Main activity General public services Section II: Object II.1)Scope of the procurement II.1.1)Title: Collecting Good Practices and Raising Awareness on Socially Responsible Public Procurement Reference number: EASME/2019/OP/0004 II.1.2)Main CPV code 79000000 II.1.3)Type of contract Services II.1.4)Short description: EASME is launching this invitation to tender for a service contract for the collection of good practices on socially responsible public procurement and the launch of a dissemination/communication campaign on socially responsible public procurement which will target all relevant stakeholders. The contractor will have 2 main tasks: (i) collecting good practices of EU public buyers on socially responsible public procurement; and (ii) devising and implementing a dissemination and communication campaign on socially responsible public procurement for 2 target audiences. II.1.6)Information about lots This contract is divided into lots: no II.1.7)Total value of the procurement (excluding VAT) Value excluding VAT: 340 000.00 EUR II.2)Description II.2.1)Title: II.2.2)Additional CPV code(s) 79000000 II.2.3)Place of performance NUTS code: BE10 Main site or place of performance: The tasks are to be performed at the premises designated by the contractor, save where meetings are to be held at EASME's or the European Commission. II.2.4)Description of the procurement: The contractor will have 2 main tasks: WP 1: Collecting good practices of EU public buyers on socially responsible public procurement; WP 2: Dissemination and communication campaign on socially responsible public procurement for 3 different target audiences. The tasks to be carried out by the contractor are further detailed in the tender specifications in Section 1. II.2.5)Award criteria Quality criterion - Name: Quality of the proposed methodology / Weighting: 30 Quality criterion - Name: Organisation of the work and resources / Weighting: 40 Price - Weighting: 70/30 II.2.11)Information about options Options: no II.2.13)Information about European Union funds The procurement is related to a project and/or programme financed by European Union funds: yes Identification of the project: C(2018) 6983 final 1 to the Commission Implementing Decision on amending the Implementing Decision C(2017)7293 on the adoption of the work programme for 2018 and on the financing of the Programme for the Competitiveness of Enterprises and Small and Medium-sized Enterprises. The item - GRO/SME/18/D/02. II.2.14)Additional information Section IV: Procedure IV.1)Description IV.1.1)Type of procedure Open procedure IV.1.3)Information about a framework agreement or a dynamic purchasing system IV.1.6)Information about electronic auction IV.1.8)Information about the Government Procurement Agreement (GPA) The procurement is covered by the Government Procurement Agreement: no IV.2)Administrative information IV.2.1)Previous publication concerning this procedure Notice number in the OJ S: [8]2019/S 029-063848 IV.2.8)Information about termination of dynamic purchasing system IV.2.9)Information about termination of call for competition in the form of a prior information notice Section V: Award of contract Contract No: EASME/2019/OP/0004 Title: Collecting Good Practices and Raising Awareness on Socially Responsible Public Procurement A contract/lot is awarded: yes V.2)Award of contract V.2.1)Date of conclusion of the contract: 09/09/2019 V.2.2)Information about tenders Number of tenders received: 7 Number of tenders received from SMEs: 5 Number of tenders received from tenderers from other EU Member States: 7 Number of tenders received from tenderers from non-EU Member States: 0 Number of tenders received by electronic means: 7 The contract has been awarded to a group of economic operators: yes V.2.3)Name and address of the contractor Official name: ICLEI European Secretariat Town: Freiburg NUTS code: DE13 Country: Germany The contractor is an SME: yes V.2.3)Name and address of the contractor Official name: AEIDL Association Européenne pour l'Information sur le Développement Local Town: Bruxelles NUTS code: BE10 Country: Belgium The contractor is an SME: yes V.2.4)Information on value of the contract/lot (excluding VAT) Initial estimated total value of the contract/lot: 340 000.00 EUR Total value of the contract/lot: 340 000.00 EUR V.2.5)Information about subcontracting The contract is likely to be subcontracted Value or proportion likely to be subcontracted to third parties Proportion: 19 % Section VI: Complementary information VI.3)Additional information: VI.4)Procedures for review VI.4.1)Review body Official name: General Court of the European Union Postal address: rue du Fort Niedergrünewald Town: Luxembourg Postal code: 2925 Country: Luxembourg E-mail: [9]GeneralCourt.Registry@curia.europa.eu Telephone: +352 4303-1 Internet address: [10]http://curia.europa.eu VI.4.2)Body responsible for mediation procedures VI.4.3)Review procedure VI.4.4)Service from which information about the review procedure may be obtained VI.5)Date of dispatch of this notice: 25/11/2019 -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de