Ausschreibung: Müllfahrzeuge - SE-Söderhamn Müllfahrzeuge Dokument Nr...: 146463-2018 (ID: 2018040509075271441) Veröffentlicht: 05.04.2018 * SE-Söderhamn: Müllfahrzeuge 2018/S 66/2018 146463 Auftragsbekanntmachung Lieferauftrag Richtlinie 2014/24/EU Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber I.1)Name und Adressen Inköp Gävleborg 222000-2311 Kommunalförbundet Inköp Gävleborg Köpmannen 7 Söderhamn 826 80 Schweden Kontaktstelle(n): Katja Bohman Telefon: +46 104713005 E-Mail: [1]katja.bohman@inkopgavleborg.se NUTS-Code: SE313 Internet-Adresse(n): Hauptadresse: [2]http://www.inkopgavleborg.se/ I.2)Gemeinsame Beschaffung I.3)Kommunikation Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter: [3]https://www.kommersannons.se/inkopgavleborg/Notice/NoticeDispatch.as px?NoticeId=13684 Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via: [4]https://www.kommersannons.se/inkopgavleborg/Notice/NoticeDispatch.as px?NoticeId=13684 Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen an die oben genannten Kontaktstellen Im Rahmen der elektronischen Kommunikation ist die Verwendung von Instrumenten und Vorrichtungen erforderlich, die nicht allgemein verfügbar sind. Ein uneingeschränkter und vollständiger direkter Zugang zu diesen Instrumenten und Vorrichtungen ist gebührenfrei möglich unter: [5]https://www.kommersannons.se/inkopgavleborg/Account/CreateAccount.as px I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers Agentur/Amt auf regionaler oder lokaler Ebene I.5)Haupttätigkeit(en) Allgemeine öffentliche Verwaltung Abschnitt II: Gegenstand II.1)Umfang der Beschaffung II.1.1)Bezeichnung des Auftrags: Tvåfacks baklastande och trefacks baklastande sopbil Ljusdal Renhållning AB Referenznummer der Bekanntmachung: 7450 II.1.2)CPV-Code Hauptteil 34144511 II.1.3)Art des Auftrags Lieferauftrag II.1.4)Kurze Beschreibung: Inköp Gävleborg upphandlar på uppdrag av Ljusdal Renhållning AB 2 stycken sopbilar, tvåfacks baklastande och trefacks baklastande. II.1.5)Geschätzter Gesamtwert Wert ohne MwSt.: 6 000 000.00 SEK II.1.6)Angaben zu den Losen Aufteilung des Auftrags in Lose: nein II.2)Beschreibung II.2.1)Bezeichnung des Auftrags: II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s) 34144511 II.2.3)Erfüllungsort NUTS-Code: SE313 II.2.4)Beschreibung der Beschaffung: Inköp Gävleborg upphandlar på uppdrag av Ljusdal Renhållning AB 2 stycken sopbilar, tvåfacks baklastande och trefacks baklastande. II.2.5)Zuschlagskriterien Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt II.2.6)Geschätzter Wert Wert ohne MwSt.: 6 000 000.00 SEK II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des dynamischen Beschaffungssystems Beginn: 22/05/2018 Ende: 22/05/2019 Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein II.2.11)Angaben zu Optionen Optionen: nein II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen Angebote sind in Form von elektronischen Katalogen einzureichen oder müssen einen elektronischen Katalog enthalten II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm, das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein II.2.14)Zusätzliche Angaben Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische Angaben III.1)Teilnahmebedingungen III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen III.2)Bedingungen für den Auftrag III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal Abschnitt IV: Verfahren IV.1)Beschreibung IV.1.1)Verfahrensart Offenes Verfahren IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen Beschaffungssystem IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA) Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja IV.2)Verwaltungsangaben IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge Tag: 09/05/2018 Ortszeit: 23:59 IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Schwedisch IV.2.6)Bindefrist des Angebots Das Angebot muss gültig bleiben bis: 09/11/2018 IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote Tag: 10/05/2018 Ortszeit: 12:00 Abschnitt VI: Weitere Angaben VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen VI.3)Zusätzliche Angaben: VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren Förvaltningsrätten i Falun Kullen 4 Falun 791 31 Schweden Telefon: +46 233830000 E-Mail: [6]forvaltningsrattenifalun@dom.se Fax: +46 233830080 Internet-Adresse:[7]www.forvaltningsrattenifalun.domstol.se VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen erteilt VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung: 04/04/2018 [BUTTON] × Direktlinks HTML ____________________ PDF ____________________ XML ____________________ [BUTTON] Schließen References 1. mailto:katja.bohman@inkopgavleborg.se?subject=TED 2. http://www.inkopgavleborg.se/ 3. https://www.kommersannons.se/inkopgavleborg/Notice/NoticeDispatch.aspx?NoticeId=13684 4. https://www.kommersannons.se/inkopgavleborg/Notice/NoticeDispatch.aspx?NoticeId=13684 5. https://www.kommersannons.se/inkopgavleborg/Account/CreateAccount.aspx 6. mailto:forvaltningsrattenifalun@dom.se?subject=TED 7. http://www.forvaltningsrattenifalun.domstol.se/ OT: Sverige-Söderhamn: Sopbilar 2018/S 066-146463 Meddelande om upphandling Varor direktiv 2014/24/EU Avsnitt I: Upphandlande myndighet I.1)Namn och adresser Inköp Gävleborg 222000-2311 Kommunalförbundet Inköp Gävleborg Köpmannen 7 Söderhamn 826 80 Sverige Kontaktperson: Katja Bohman Telefon: +46 104713005 E-post: [1]katja.bohman@inkopgavleborg.se Nuts-kod: SE313 Internetadress(er): Allmän adress: [2]http://www.inkopgavleborg.se/ I.2)Gemensam upphandling I.3)Kommunikation Upphandlingsdokumenten finns tillgängliga för obegränsad, fullständig och direkt tillgång kostnadsfritt på: [3]https://www.kommersannons.se/inkopgavleborg/Notice/NoticeDispatch.as px?NoticeId=13684 Ytterligare upplysningar kan erhållas från ovannämnda adress Anbud eller anbudsansökningar ska skickas elektroniskt via: [4]https://www.kommersannons.se/inkopgavleborg/Notice/NoticeDispatch.as px?NoticeId=13684 Anbud eller anbudsansökningar ska skickas till ovannämnda adress För elektronisk kommunikation behövs verktyg och anordningar som inte är allmänt tillgängliga. Obegränsad, fullständig och direkt tillgång till dessa verktyg och anordningar kan kostnadsfritt erhållas via: [5]https://www.kommersannons.se/inkopgavleborg/Account/CreateAccount.as px I.4)Typ av upphandlande myndighet Regionalt eller lokalt organ I.5)Huvudsaklig verksamhet Allmänna offentliga tjänster Avsnitt II: Föremål II.1)Upphandlingens omfattning II.1.1)Benämning på upphandlingen: Tvåfacks baklastande och trefacks baklastande sopbil Ljusdal Renhållning AB Referensnummer: 7450 II.1.2)Huvudsaklig CPV-kod 34144511 II.1.3)Typ av kontrakt Varor II.1.4)Kort beskrivning: Inköp Gävleborg upphandlar på uppdrag av Ljusdal Renhållning AB 2 stycken sopbilar, tvåfacks baklastande och trefacks baklastande. II.1.5)Uppskattat totalt värde Värde exkl. moms: 6 000 000.00 SEK II.1.6)Information om delar Kontraktet är uppdelat i flera delar: nej II.2)Beskrivning II.2.1)Benämning på upphandlingen: II.2.2)Ytterligare CPV-kod(er) 34144511 II.2.3)Plats för utförande Nuts-kod: SE313 II.2.4)Beskrivning av upphandlingen: Inköp Gävleborg upphandlar på uppdrag av Ljusdal Renhållning AB 2 stycken sopbilar, tvåfacks baklastande och trefacks baklastande. II.2.5)Tilldelningskriterier Pris är inte det enda upphandlingskriteriet och alla kriterier anges endast i upphandlingsdokumenten II.2.6)Uppskattat värde Värde exkl. moms: 6 000 000.00 SEK II.2.7)Kontraktets, ramavtalets eller det dynamiska inköpssystemets löptid Start: 22/05/2018 Slut: 22/05/2019 Detta kontrakt kan förlängas: nej II.2.10)Information om alternativa anbud Alternativa anbud accepteras: nej II.2.11)Information om optioner Option: nej II.2.12)Information om elektroniska kataloger Anbuden ska inlämnas i form av en elektronisk katalog eller innefatta en elektronisk katalog II.2.13)Information om EU-medel Kontraktet är knutet till projekt och/eller program som finansieras med EU-medel: nej II.2.14)Kompletterande upplysningar Avsnitt III: Juridisk, ekonomisk, finansiell och teknisk information III.1)Villkor för deltagande III.1.1)Behörighet att utöva yrkesverksamheten i fråga, inklusive krav på registrering i yrkes- eller handelsregister III.1.2)Ekonomisk och finansiell ställning III.1.3)Teknisk kunskap och yrkeskunskap III.1.5)Information om reserverade kontrakt III.2)Villkor för kontraktet III.2.2)Villkor för fullgörande av kontrakt: III.2.3)Personal som ska ansvara för utförandet av kontraktet Avsnitt IV: Förfarande IV.1)Beskrivning IV.1.1)Typ av förfarande Öppet förfarande IV.1.3)Information om ramavtal eller dynamiskt inköpssystem IV.1.4)Uppgifter om minskning av antalet lösningar eller anbud under förhandlingarna eller dialogen IV.1.6)Information om elektronisk auktion IV.1.8)Information om avtalet om offentlig upphandling Upphandlingen omfattas av avtalet om offentlig upphandling: ja IV.2)Administrativ information IV.2.1)Tidigare offentliggörande angående detta förfarande IV.2.2)Sista datum för mottagande av anbud eller anbudsansökningar Datum: 09/05/2018 Lokal tid: 23:59 IV.2.3)Uppskattat datum för avsändande av inbjudan till utvalda kandidater att lämna anbud eller delta IV.2.4)Språk som får användas i anbud eller anbudsansökningar: Svenska IV.2.6)Minimiperiod under vilken anbudsgivaren är bunden av sitt anbud Anbud ska vara giltigt till: 09/11/2018 IV.2.7)Anbudsöppning Datum: 10/05/2018 Lokal tid: 12:00 Avsnitt VI: Kompletterande upplysningar VI.1)Är detta en återkommande upphandling Detta är en återkommande upphandling: nej VI.2)Information om elektroniska arbetsflöden VI.3)Kompletterande upplysningar: VI.4)Överprövningsförfaranden VI.4.1)Behörigt organ vid överprövning Förvaltningsrätten i Falun Kullen 4 Falun 791 31 Sverige Telefon: +46 233830000 E-post: [6]forvaltningsrattenifalun@dom.se Fax: +46 233830080 Internetadress:[7]www.forvaltningsrattenifalun.domstol.se VI.4.2)Behörigt organ vid medling VI.4.3)Överprövning VI.4.4)Organ som kan lämna information om överprövning VI.5)Datum då meddelandet sänts: 04/04/2018 [BUTTON] × Direktlinks HTML ____________________ PDF ____________________ XML ____________________ [BUTTON] Schließen -------------------------------------------------------------------------------- Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for: The Office for Official Publications of the European Communities The Federal Office of Foreign Trade Information Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de